Kumpi valita hyvä palkka/paljon töitä vai huono palkka/sopivasti töitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oili34
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oili34

Vieras
Minulla on ongelma: olen töissä nyt toimistotöissä talousosastolla. Saan palkkaa 1800 euroa brutto. Viihdyn erinomaisesti, työkaverit mukavia ja saan pitää lomat milloin haluan.

Pääsisin päälliköksi talousosastolle entiseen työpaikkaani jossa todella paljon töitä. Lomien pitäminen vaikeaa koska ei sijaista. Joka päivä 2 tuntia ylitöitä. Alkupalkka työssä olisi tonnin parempi kuin nykyisessä paikassani eli 2800 euroa brutto. Lisäksi opeteltavaa olisi aika runsaasti jotta oppisin kaikki työtehtävät.

Kumman valitsisitte: 1. mukava paikka, sopivasti töitä ja huono palkka vai
2. kiireinen paikka, vastuuta, ei lomia mahdollisuus aina pitää, hyvä palkka

Eli vaihtoehto 1 vai 2?

Se vähän riippuu miten paljon tarvitset rahaa ja toiseksi, voithan sä tehdä työt nopeammin, kuin edellinen. lomat on pakko saada pitää... ei siinä ole mitään neuvotteluvaraa.

Joka päivä 2 tuntia ylitöitä on laitonta, pomosi varmaan tietää tämänkin. On olemasas tietyt ylityörajat minkä ylittyessä pitää tehdä työsuojeluilmoitus, että voidaan jatkaa ylitöiden tekemistä.

Tonnin ero ja noin paljon lisää töitä ja vastuuta, en lähtis.

Ennemmin hakisin päällikkötason töitä jostain muualta, aika huono palkka näyttää olevan. Tai sitten tekee päätöksen, että tekee esim. vuoden, että saa ansioluetteloon maininnan talouspäällikön työstä ja sitten vaihtaa parempipalkkaisempaan työpaikkaan.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
EI kummassakaan yt-neuvotteluja kun vakavaraiset yritykset myös lama-aikoina. Ekassa palkka ei nousisi ajan kuluessa paljon ollenkaan kun ovat todella nuukia kaikissa asioissa. Toisessa palkka nousisi n. 3500 - 4000 euroon ajan kuluessa koska edellisellä oli palkka 4000 euroa brutto.

Niin ekassa ei siis lomautuksia koska olen ainoa toimistotyöntekijä ja täällä pääasia, että työt hoitaa ei siis lyhennetä työaikaa. Pieni, mutta todella menestynyt yritys.

Aika kinkkinen tilanne. Itsellä on palkka 1900e/kk ja pääsen töistä aina 14.30, viikonlopt vapaata ja hyvät lomat. Pienen lapsen äitinä on ihanaa hakea lapsi aikasin hoidosta. Mutta jos mulle tarjottaisiin parempaa niin kyllä sen ottaisin, ihan eläkkeenkin takia ja tulevaisuuden urakehitylsen takia.

EI kummassakaan yt-neuvotteluja kun vakavaraiset yritykset myös lama-aikoina. Ekassa palkka ei nousisi ajan kuluessa paljon ollenkaan kun ovat todella nuukia kaikissa asioissa. Toisessa palkka nousisi n. 3500 - 4000 euroon ajan kuluessa koska edellisellä oli palkka 4000 euroa brutto.

Mä en lähtisi 2800 € palkalla sellaiseen työhön josta edellinen on saanut 4000 €.

Valinta riippuu myös omasta kunnianhimostasi. Jos olet tyytyväinen vähempään niin vastuun, tittelin kuin palkankin kanssa, se saattaa olla sinulle hyvä ratkaisu. Jos haluat nyt tai myöhemmin edetä urallasi, kannattaa ottaa vastuullisempi työ vaikka vain tosiaan vuodeksi pariksi jo cv-markinnän takia. Toisaalta jos pohdit asiaa vain työajan ja palkan kautta, etä todennäköisesti ole kovin uraoriantoitunut ihminen. Silloin saatat olla onnellisempi nykyisessä työssäsi.

Onko kellään muulla vielä mielipiteitä asiaan? Kumpikin työpaikka kyllä mukava, mutta palkka toisessa varmaan kaksinkertainen. Kiitän ja kumarran jos saan vielä mielipiteitä? Piti kirjoittaa gallup-sana otsikkoon ehkä olisi auttanut:)

Todella surkea palkka tuossa päällikköduunissa. En edes harkitsisi tarttuvani tarjoukseen tuolla alkupalkalla. Hae esimiehen töitä mieluummin jostakin muualta. Lisäksi se, että organisaatiossa edellytetään jatkuvaa ylitöissä roikkumista, kertoo riittämättömistä resursseista ja huonosta kulttuurista.

Mulle tuo palkka olisi kuin lottovoitto kun miehellä on huono palkka ja itsellä alle kaksi tonnia niin ei tulla toimeen kun asuntolainaa jne..Ratkaisisi toimeentulo-ongelmat kerralla ja enempää en todellakaan tarvitsisi kun tultais toimeen jo sillä ihan hyvin täällä Raumalla. Itsellä ollut palkka suurimmillaan 2500 brutto ja tuo olisi paras tähän mennessä. Toimistotöistä ei täällä makseta useinkaan yli 2000 brutto ja hakijoita yli sata lähes joka paikkaan. Vastauksia vielä kiitos:)

Siis palkka tulisi kuulemma nousemaan n. 3500-4500 bruton palkaksi kun kokemusta kertyy lisää. Alkupalkka olisi siis 3200.

Musta tuo on huono palkka tehtävän laatuun nähden. Vastuu omista ja alaisten töistä, ylityöt, lomien pitämisen vaikeus(?) kuulostaa tosi tuskaiselta yhtälöltä. Lisäksi tuo luvattu haarukka ennakoi sitä 300 korotusta tuleviksi vuosiksi. Itse en lähtisi tolla palkalla nykyisistä hommistani tuommoiseen urakkaan.

Ongelmana on vaan se, että tykkään hetkisemmästä työstä jossa haasteita koska olen aina tehnyt sellaista ja pitkästyn jos ns. rutiinityötä ilman haasteita. Lisäksi raha-ongelmia ei enää olisi tämän jälkeen. Mielestäni 200 euroakin kuukaudessa on suuri raha lisää palkkaan täällä Raumalla jossa eläminen aika halpaa. Raha ratkaisee tällä hetkellä koska olen menettänyt yöuneni raha-ongelmien takia. Lisäksi pystyisin tuohon työhön koska luonteeni on sellainen, että en stressaa paitsi nyt tietysti velkojen takia:)

Yhteistyössä