V "vieras" Vieras 13.02.2011 #2 Laita ensin kihlasormus sormeen, koska olet sen ensin saanut, ja sitten vihkisormus =)
V "vieras" Vieras 13.02.2011 #3 En mä tiiä oikeeta sääntöö, mutta mulla on ainakin vihkisormus päällimmäisenä, koska niinhän se siihen laitetaan kun mennään naimisiinkin.
En mä tiiä oikeeta sääntöö, mutta mulla on ainakin vihkisormus päällimmäisenä, koska niinhän se siihen laitetaan kun mennään naimisiinkin.
V "vieras" Vieras 13.02.2011 #4 Tietenkin sormeen on ensin laitettu kihlasormus ja sen päälle vihkisormus.
V vv Vieras 13.02.2011 #5 Mulla on vihkisormus alla. Ihan vaan sen vuoksi, että se on vähän liian iso. En uskalla pitää sitä tuossa päällä.. ettei vaan tipu. Pitäs käydä pienennyttämässä.
Mulla on vihkisormus alla. Ihan vaan sen vuoksi, että se on vähän liian iso. En uskalla pitää sitä tuossa päällä.. ettei vaan tipu. Pitäs käydä pienennyttämässä.
M "mie" Vieras 13.02.2011 #6 Joskus kuulin sellaista, että vihkisormus laitettaisiin lähemmäs sydäntä.
L "lollo" Vieras 13.02.2011 #7 [QUOTE="mie";23135659]Joskus kuulin sellaista, että vihkisormus laitettaisiin lähemmäs sydäntä.[/QUOTE] Saman olen kuullut. En tiedä, mikä on oikea tapa.
[QUOTE="mie";23135659]Joskus kuulin sellaista, että vihkisormus laitettaisiin lähemmäs sydäntä.[/QUOTE] Saman olen kuullut. En tiedä, mikä on oikea tapa.
V "vieras" Vieras 13.02.2011 #8 Siinä järjestyksessä, kun ne on sormeen laitettu eli ensin kihla ja sitten vihki.
K koruliikeen myyjätär Vieras 13.02.2011 #9 Vihkisormus tulee (vastoin maalaisjärkeä) ensin - lähemmäs sydäntä - ja sen päälle kihla. Näin on.