Kumpi teistä on ärsyttävämpää ( sisältää turhaa pohdiskelua)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ultramariini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ultramariini

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
33 025
-29
38
Ärsyttääkö teitä, jos joku ihminen, teidän tehdessänne virheen ( jonka olisi viisaasti toimimalla, tai toisen neuvoja kuuntelemalla voinut jättää tekemättä) on heti sanomassa, että mitäs minä sanoin ? Oletettavasti sellainen aikaa montaa ihmistä ärsyttää. Minua viimeksi eilen, mieheni lausuessa minulle juuri nuo edm. sanat ei niin ystävälliseen sävyyn.. ( tosin melko oikeutetusti sanoi)

Itse pyrin välttelemään aikuisten kohdalla ( lapsille sitä tulee kyllä sanottua) tuollaista sanomista, mutta tajusin juuri eilen, että ehkä se, että jätänkin sen sanomatta, on vielä ärsyttävämpää. Jos osoitan sen kuitenkin tahallisesti tai tahattomasti kaikilla muilla eleilläni?

Kumpi teitä ärsyttää enemmän?

Turhaa pohdiskelua, mutta kaipaan ehkä sellaista sädekehän sumentamista. Eilen olin hetken olevinaini niin väärinkohdeltu ja jalo.. :saint::ashamed:

Hyvä kysymys, ehkä tilanne menee nopsemmin ohitse, jos sanotaan se fraasi, kuin että pyöritellään vaikka silmiä tai puhistaan. Jos sen voi sanoa ja ottaa sanomisen sopivalla huumorilla, se on parasta. Useinhan tilanteisiin liittyy jotain huvittavaa. Jos on harmillisesta tai jopa satuttavasta virheestä kyse, ei siinä paljon kaipaa kumpiakaan reaktioita. Minulla on tapana kyllä itse kiirehtiä moittimaan itseäni, liekö sekään tarpeellista.

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
Minulla tosin taitaa olla ilmeinen "taito" sanoa sanottavani, silloin kun sano mitään. Mies joskus sanookin, että älä huuda, vaikken ole päästänyt pihaustakaan.
Ja lapset ovat sanoneet, kun olen vaiti ja ilmeisesti osoitan kuitenkin kaikin tavoin vihaisuuteni, että voisitko mieluummin vaikka huutaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24479961:
Ärsyttävintä on se mitä itse teen, eli huokaisen syvään ja merkitsevästi, pyöräytän silmiäni :rolleyes: ja hetken kuluttua lisäksi mainitsen, että "tätä minä vähän tarkoitin kun sanoin että kannattaisi...".

Koko paketti! :D

ei mua ärsytä vaikka joku sanoo "mitä minä sanoin". sanon varmaan sitä itsekin. se on enemmän semmoista läppää. eikä sitä tuu sanotuksi jos asia on vakava.

Yhteistyössä