Kumpi teidän mielestä ois parempi,kunnallinen pph vai hoitaja "vapailta markkinoilta"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäsäännöllinen perhe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäsäännöllinen perhe

Vieras
Kun meidän tilanne on sellainen,että meillä 3 pientä tylleröä,mies epäsäännöllisessä vuorotyössä(=vapaita viikolla,usein tulee töistä aiemmin kuin on merkitty)..Päiväkodin johtajatäti sanoi,että syksyllä avsta saadaan tytöt samaan päiväkotiin,meidän tilanteessa kyseeseen tulisi siis pph,joka hoitaisi lapsemme täällä meidän kotona.
Mutta hoitajan pitää olla ilmeisesti osa-aikainen ja työajat olisivat mitä sattuu,lyhkäisiä päiviä ja on päiviä,jolloin ei tarvi tulla ollenkaan.Itsekään en tiedä vielä,miten minun päivät tulisivat olemaan(olen kohta solmimassa oppisopimuksen kampaamoon).Että vähän hankalia asiakkaita ollaan,kun nuo hoitoajat niin epäselviä..
Mietin tässä sitten,että olisiko parempi haeskella hoitajaa vapailta markkinoilta itse.Haettaisiin kotihoidontukea ja maksettaisiin se palkkana hoitajalle.Hoitaja saisi sitten kk- palkan,vaikka ei kävisikään joka päivä ja olisi joskus vaikka 4h päiviä,eli pääsisi pois,kun mies ilmestyy kotiin:)...Hoitajan kannalta hyvä?
Miten te järjestäisitte?

Alkuperäinen kirjoittaja mie.:
En tiiä muuta, mutta mitenhän yksityisen hoitajan kanssa nuo mahdolliset sairaslomasijaisuudet hoituis? Kunnan pph:n kanssahan kunta järjestää ne.

Enpä ajatellutkaan sitä,näinhän se on..No,jospa kunta onnistuu järjestämään meille sellaisen pph:n,jolle sopii meidän epäsäännölliset ajat..:)

Minä kannatan kunnallista, ihan varahoidon takia.
Jos hoitaja sairastuu niin mitä sitten? Pelkkä kotihoidontuki ei varmasti riitä palkkaan, ja sitten tulee vielä työnantajamaksuja jne. jos olette itse työnantajia.
Jos kyseessä yksit. pph niin hänellä on varmaan oma "hinnasto" ja hän hoitaa sitten nuo muut paperiasiat eli hän laskuttaa teitä.

Yhteistyössä