Kumpi syyllistyi pahempaan rötköseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hra Majuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="xyz";23514306]Syyllinen oli tässä ihan selvä, tuo koiriansa irti pitänyt nainen. Muutekin koko kertomus oli kerrottu pelkästään naisen näkökulmasta, ihan suututti. Näiden koiriansa irti juoksuttaineiden mielestä kun se oma sesse on aina niin tottelevainen eikä se mitään tee kenelleekkän. Just.[/QUOTE]

Sulle suosittelen optikolla käyntiä.

Jos joku tulee tuolalailla iltalehteen itkemään ni jotenkin uskon, että itkijässä on eniten vikaa. "potkiminen" voi olla tulkinnanvaraista, jos on vähän huitonu ja sitten tiukasti sanonu, että perkele pidä rakit kiini. Ja tää Mr Yhteyspäällikkö vetää herneet nenään JA kuulee vielä että kyseessä on poliisi. RINGRING iltalehti.

Mulla on rotikkauros ja todella ärsyttää lenkillä vastaan tulevat irrallaan olevat koirat. Usein ne on vielä pikkukoiria, jotka tulee siihen eteen räkyttämään. Ja kun se koira ei katso kokoa, se näkee vaan sen haasteen... Ikinä ei ole vielä mitään käynyt, mutta tosissaan on välillä saanut omaa koiraa hallita. Ja onhan se vapaana oleva koira kiinni olevalle iso uhka.

Mulle tuli mieleen, että poliisi oli ulkoiluttamassa virkakoiraansa. Ja sitä sitten lähestyi kaksi irrallaan olevaa koiraa. Virkakoira on koulutettu hyökkäämään uhkia vastaan, joten on mahdollista, että poliisi potkaisi tai yritti potkaista koiria vain saadakseen ne pois, ettei niille käy mitään hänen oman koiransa takia. Meillä on kotona virkakoira, ja mä en sitä todellakaan ulkoiluta...

Mutta siis, tuon kertomuksen johdosta molemmat teki väärin. Tällä hetkellä, kun en tiedä poliisin näkökantaa juttuun, olen sitä mieltä, että enenmmän väärin teki säännönmukaisesti aina aamuisin irrallaan koiria lenkittänyt.

No miettikääpä nyt: Poliisi taluttas vaikka jotai isoa rotikkaurosta. Ja majurin mukaan potki puolustaakseen omaansa... Tarviiko rotikkaa puolustaa??? :D

Sä et varmaankaan ole tosissasi?

Kyllä, myös sitä rotikkaa pitää puolustaa. Tiedätkö mitä tapahtuu, kun rotikkaa ei puolusta ja sen päälle hyökkää toinen koira. Se alkaa pelkäämään muita koiria ja pahimmassa tapauksessa alkaa hyökkimään niiden päälle. miten sitten suu pannaan, kun rotikka käy jonkun koiran päälle?

Omakohtaisesta kokemusksesta vielä sen vertaa (mulla ollut rotikka) että kun humalainen äijä kävi lähelle huutelkemaan miten haluaa katsoa kummassa on enemmän munaa, hänessä vai mun rotikassani, niin mä ensin huusin sille äijälle, ettei saa tulla lähelle ja kun sana ei mennyt perille, mä JUOKSIN KARKUUN! Kyllä! En tosin pelkästään suojellaakseni koiraani, vaan myös sitä saakelin taliaivoa, sillä koirani olisi takuuvarmasti purrut. Ja arvatkaa kuka olisi toiminut siinä kohtaa maksumiehenä :rolleyes:

Mites se muuten menee lain mukaan, jos joku pitää vaikka yleisessä puistossa puudeliaan vapaana ja se tulee räksyttämään mun rotikalle ja käy päälle, ja mun rotikka puree sitä. Kenen vika se on? Mun rotikka on kiinni.

(mulla ei siis oikeasti ole koiraa)

[QUOTE="vieras";23514491]Mites se muuten menee lain mukaan, jos joku pitää vaikka yleisessä puistossa puudeliaan vapaana ja se tulee räksyttämään mun rotikalle ja käy päälle, ja mun rotikka puree sitä. Kenen vika se on? Mun rotikka on kiinni.

(mulla ei siis oikeasti ole koiraa)[/QUOTE]

Puudelin omistajan vika lain mukaan.

Jos irtokoira juoksee mun koirieni luokse, eikä se pysähdy karjumisestani huolimatta ennen kun se tulee iholle, niin takuuvarmana potkasen sitä koiraa.

Mun tehtäväni on suojella koiraani ja sen takuuvarmasti teen. Enkä mä itseasiassa edes ehdi tuollaisessa kohtaa miettimään, että mitäs sitä tässä nyt tekis, vai tekiskö mitään. Se toiminta tulee ihan automaattisesti tuolta takaraivosta.

Viimeksi kun vieras koira kävi koirani päälle, hyppäsin sinne väliin. Ei järin fiksua, mutta eipä tullut mieleenkään vain katsoa vierestä miten vieras koita raatelee 5kk ikäistä pentuani. Koirani menetti puolet korvastaan ja minä käteni hermot osittain, joten seuraavalla kerralla sitten tosiaan potkin niin paljon kiun monosta ikinä irtoaa.

Pitää tosiaan sanoa että sä ole todella typerä ku tappelevien koirien väliin menet. Ikinä ei niin saa tehdä oli asia miten tahansa ja tilanne kuinka paha tahansa. ikesti tuo on vain ja ainoastaan järejen köyhyyttä.

Alkuperäiseen viestiin vastaus: Koiriaan irrallaan pitävä on syyllinen.

Pitää tosiaan sanoa että sä ole todella typerä ku tappelevien koirien väliin menet. Ikinä ei niin saa tehdä oli asia miten tahansa ja tilanne kuinka paha tahansa. ikesti tuo on vain ja ainoastaan järejen köyhyyttä.

Alkuperäiseen viestiin vastaus: Koiriaan irrallaan pitävä on syyllinen.

Mulle koirat on lähes lapsia, enkä mä ole menemättä väliin, jos tilanne sitä vaatii. Ja tuossa kohtaa se sitä vaati. Uskallan vahvasti epäillä, ettei koirani olisi enää hengissä, jos en olisi mennyt väliin. 5kk ikäisellä pennulla kun ei ole mitään jakoa pull terrieriä vastaan ilman apua.

Ei se tosiaan maailman fiksuin teko ole, jos itrseään, omaa terveyttään ja turvallisuuttaan ajattelee, mutta tekisin sen kyllä uudestaankin, jos sama tilanne tulisi eteen. Ehkä mä olen sitten idiootti, mutta ainakin olen sitten idiootti, jolla on hengissä oleva koira.

Mulle koirat on lähes lapsia, enkä mä ole menemättä väliin, jos tilanne sitä vaatii. Ja tuossa kohtaa se sitä vaati. Uskallan vahvasti epäillä, ettei koirani olisi enää hengissä, jos en olisi mennyt väliin. 5kk ikäisellä pennulla kun ei ole mitään jakoa pull terrieriä vastaan ilman apua.

Ei se tosiaan maailman fiksuin teko ole, jos itrseään, omaa terveyttään ja turvallisuuttaan ajattelee, mutta tekisin sen kyllä uudestaankin, jos sama tilanne tulisi eteen. Ehkä mä olen sitten idiootti, mutta ainakin olen sitten idiootti, jolla on hengissä oleva koira.

Tätä en kans käsitä,et koirat on yhtä tärkeitä kuin lapset ( no lähes). Voi sun lapsiraukkojasi.

Tätä en kans käsitä,et koirat on yhtä tärkeitä kuin lapset ( no lähes). Voi sun lapsiraukkojasi.

En mä ole sanonut misään kohtaa, että koirat on yhtä tärkeitä, kuin lapset, tai että ne on edes lähes yhtä tärkeitä, kuin lapsen. Mä en käytä misään kohtaa sanaa "tärkeä". Eli kyllä tuo on nyt sitten ihan sun oma keksintösi.

Yhteistyössä