Kumpi syyllistyi pahempaan rötköseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hra Majuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ha, just mietin lukiessani tuota juttua, etten mä vaan ole päässyt otsikoihin jos oon iholle tulevaa koiraa monottanu.
Auta armias jos noi irtiolleet koirat ois ollu jotain verikoiria, olis saattanu olla hiukan eri sävy jutussa :D Mutta ei, pienet noutajaraukat, juoksentelevat missä sattuu ja ilmeisesti tapakoulutuskin jäänyt vähän puolitiehen, ja joku potkaisi, ai kauhee ku säälittää..

No mä en sinänsä yhtään ihmettele tuon poliisin käytöstä. Se on kyllä kumma kun ihmiset ei osaa pitää koiriaan kiinni! Se on todella ärsyttävää, kun joku pikkurakki on pinnojen välissä kun yrittää ajaa pyörällä tai jos olen koirankanssa ulkona (meillä on ollut tuttujen koiria hoidossa esim. sakemanni johon en luottanut yhtään) niin jopa pihasta syöksyy vastaan irtokoiria, siinävaiheessa hermopalaa ihan totaalisesti...

Mites tollasessa tilanteessa jos irti oleva koira tulee luokse ja oma kiinni oleva koira nappasee tai käy ihan kiinni tähän irrallaan olevaan? Meillä rotikkatyttö joka on melko suojelevainen lapsiamme kohtaan, niin ei kyllä anna kenenkään koiran tulla rattaiden lähelle. On siis kunnolla koulutettu ja jos on joskus välien selvittelyä toisten koirien kanssa niin lopettaa ja tulee luokse heti käskystä. Mutta rattaita/niissä olevia lapsiamme puolustaa ja suojelee ehkä liikaakin.... Koskaan ei ole mitään käynyt, mutta tuli tästä vaan mieleen. Koiramme on ilman rattaita lenkillä ihan erilainen ja mielellään moikkaa koirakavereita jne.

Tuon kertomuksen perusteella potkija kun pitki ilman syytä.
Jos vapaasti olleet koirat olivat ihan ystävällisiä.
Sitten mun mielestä eri juttu jos olisivat rähisseet kiinni olleelle koiralle tai käyneet vihisena kimppuun.
Tuon jutun perusteella näin ei ollut.

[QUOTE="vieras";23513955]Tuon kertomuksen perusteella potkija kun pitki ilman syytä.
Sitten mun mielestä eri juttu jos olisivat rähisseet kiinni olleelle koiralle tai käyneet vihisena kimppuun.
Tuon jutun perusteella näin ei ollut.[/QUOTE]

tiesitkö, että myös vihainen koira heiluttaa häntää? Entä jos poliisin oma koira on koira-aggressiivinen, ja hän hääsi nämä noutajat pois välttääkseen tappelun?

tiesitkö, että myös vihainen koira heiluttaa häntää? Entä jos poliisin oma koira on koira-aggressiivinen, ja hän hääsi nämä noutajat pois välttääkseen tappelun?

[QUOTE="vieras";23513955]Tuon kertomuksen perusteella potkija kun pitki ilman syytä.
Tuon jutun perusteella näin ei ollut.
[/QUOTE]

Voihan olla että uutisjuttukin on vähän vajaa. Sitä kun ei tiedä.
Huomisessa lehdessä varmaan potkija kertoo oman tarinansa :whistle:

[QUOTE="vieras";23513970]Voihan olla että uutisjuttukin on vähän vajaa. Sitä kun ei tiedä.
Huomisessa lehdessä varmaan potkija kertoo oman tarinansa :whistle:[/QUOTE]

niinpä. :D

:D Ei varmaan poliisisetä kuvitellu pääsevänsä otsikoihin. Ihmisiähän ne poliisitkin vaan on. Tossa tilanteessa kumpikin osapuoli teki väärin. Noutajat ei ollu omistajansa hallinnassa, vaan lähestyivät vastaantulijaa omalla luvallaan. Ja koirien potkiminen ihan ilman sen kummempaa syytä on väärin.

muoks. : jännä muuten, et missään ei kerrota millainen koira sillä poliisilla oli... Jos sillä oli poliisikoira, niin eihän sen tod. olisi tarvinnut omaansa alkaa puolustamaan :kieh:

Viimeksi muokattu:
Laki vaatii pitämään koiran kiinni. Myös sen kiltin. Että kehtaa lehdessä vinkua, mitäs ei ymmmärrä pitää koiriaan kiinni. Hävetköön ja opetelkoon että säännöt koskee kaikkia.
Ja koiria (vieraitakaan) ei saa potkia mutta minkäköhän sorttinen tuo potku on ollut.

Jos irtokoira juoksee mun koirieni luokse, eikä se pysähdy karjumisestani huolimatta ennen kun se tulee iholle, niin takuuvarmana potkasen sitä koiraa.

Mun tehtäväni on suojella koiraani ja sen takuuvarmasti teen. Enkä mä itseasiassa edes ehdi tuollaisessa kohtaa miettimään, että mitäs sitä tässä nyt tekis, vai tekiskö mitään. Se toiminta tulee ihan automaattisesti tuolta takaraivosta.

Viimeksi kun vieras koira kävi koirani päälle, hyppäsin sinne väliin. Ei järin fiksua, mutta eipä tullut mieleenkään vain katsoa vierestä miten vieras koita raatelee 5kk ikäistä pentuani. Koirani menetti puolet korvastaan ja minä käteni hermot osittain, joten seuraavalla kerralla sitten tosiaan potkin niin paljon kiun monosta ikinä irtoaa.

Idiootti poliisi. Asiasta voi sanoa, mutta ei ole mitään oikeutta alkaa potkimaan!Se on eläinrääkkäystä ja mun mielestä silloin paljon pahempi rötös kuin se että joku pitää koiraansa auki!

Mä luulen ja uskon, että jos juttu menee käräjille asti niin poliisi saa sakot eläinrääkkäyksestä ja potkittujen koirien omistaja saa sakot eläinen irtipidosta.

Mikähän mahtais olla eka reaktio kun kaksi vierasta koiraa juoksee päin meidän arkoja pikku lapsia (useille koirat on kuin lapsia)? - ei vieraista koirista voi tietää mitä niillä on mielessä, kyllä todennäköisesti leijonaemona puolustaisin ajattelematta sen enempää omaani...

Ehkä potkiminen oli liioiteltua, mutta selkeästi väärin toimi noutajien omistaja kun piti niitä vapaana. Oikein tyypillinen asenne koiranomistajalla että kun on rauhallinen seutu tai aikainen/myöhäinen kellonaika, niin koira saa olla vapaana. Ei saa.

[QUOTE="vieras";23513970]Voihan olla että uutisjuttukin on vähän vajaa. Sitä kun ei tiedä.
Huomisessa lehdessä varmaan potkija kertoo oman tarinansa :whistle:[/QUOTE]

Poliisille annettiin mahdollisuus esittää oma versionsa, mutta hän kieltäytyi jostain kumman syystä.:whistle:

Hallintoalamainen on aina väärässä ja viranomainen on aina oikeassa: näin tässäkin jutussa lopulta käy.

No miettikääpä nyt: Poliisi taluttas vaikka jotai isoa rotikkaurosta. Ja majurin mukaan potki puolustaakseen omaansa... Tarviiko rotikkaa puolustaa??? :D

Ei kai sitä omaa koiraa ehdoin tahoin laiteta tappelemaan. Ja eiks kaksi koiraa tee lauman joka on pahempi yhden koiran kohdata kuin että sieltä tulisi yksi vapaa koira. Eihän se poliisi voi tietää mitä koirien päässä liikkuu varsinkin jos ne lähtee tulemaan kohti välittämättä omistajastaan.

Onneks mulla on vaan kissa, paljon yksinkertaisempaa :D

Syyllinen oli tässä ihan selvä, tuo koiriansa irti pitänyt nainen. Muutekin koko kertomus oli kerrottu pelkästään naisen näkökulmasta, ihan suututti. Näiden koiriansa irti juoksuttaineiden mielestä kun se oma sesse on aina niin tottelevainen eikä se mitään tee kenelleekkän. Just.

Yhteistyössä