Kumpi puuhamatto vauvalle? (linkit)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pippurinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toi Hello Kitty, koska siinä rapisee myös tuo matto-osa.

Mutta hei, ei tällaista tarvita välttämättä ollenkaan. Meillä lapsi oppi ryömimään 5 kk ikäisenä, joten siihen jäi matot ja muut... Ja muutenkin, ihan vain viltille makailemaan ja siihen leluja ja kirjoja viereen, niitä voi katsella.

En kumpaakaan. Ostaisin pelkän kaaren. Meillä oli sekä tuollainen matto että muovinen lelukaari ja sen maton alle on kyllä tympeää tunkea vauvaa ja varsinkin sitten kun vauva alkaa kääntyillä on tuo hankala. Kaari oli paljon npäärämpi, kun sen saattoi nostaa lattialla makaavan vauvan ylle ja pois jotta vauvan sai nätisti nostettua pois. Peseminen paljon helpompaa ja sitä kaarta voi käyttää myös sitterin kanssa.

oon samaa mieltä edellisen kanssa, jos tietäisin sen mitä tiedän nyt, en olisi ostanut meidän tytölle puuhamattoa. mutta jos haluat sellaisen kuitenkin hankkia, niin eikö kannattaisi harkita jotain vähän neutraalimpaa, jos vaikka joskus vielä saatte pojan...? en tiedä, mä vaan aina pyrin ajattelemaan isommissa ostoksissa vähän sitäkin vaihtoehtoa.

Meillä on Tiny Love-puuhis, Kick n play -malli. Vauva tykkää kovasti :) Meillä on makuuhuoneessa (pinnasängyssä) pastellisävyjä ja sitten puuhamatto ym lelut tarkoitulsella kirkkaan värisiä. Vauvat tykkää kirkkaista väreistä ;)

http://www.lastentarvike.fi/irj/portal/anonymous?guest_user=tukku&NavigationTarget=navurl://8f523bb1ad895b088a434e73061215e5

Meillä on Fisher-price lelumatto lainassa, ja vauva rakastaa sitä! Ei oo ollu turha lainahankinta...;) Kannattaa kierrättää mun mielestä näitä eri ikäkausiin sopivaisia leluja ystäväporukassa, jos niitä sieltä löytyy.

Mun mielestä valitsemasi matot tosiaan ovat kivan näkösiä, mutta oon huomannu vauvan kattelevan kirkkaampia värejä mieluummin ku noin pastilleja.

Lisäys: tiny Lovella on toki useita eri malleja, tuo Kick n play valittiin osittain siksi, että maton väri miellytti minun silmää ;) Tykkäänm kun matto on suurelta osin sini/lilasävyinen (eikä esim. myrkynvihreä) ja siinä on lisäksi sitten pinkkiä, keltaista ym. Ja matossa on paljon tutkittavaa mahallaan viihtyvälle vauvalle (rapisevia osia ja alueita, yksi "töötti), peili jne. Me meinataan kohta jo jättää kaaret pois kun tuo 6 kk pungertaja viihtyy mahallaan :D

tuommoiset vaaleenpunaset yms haaleet värit ei kyl kiinnosta pientä vauvaa, jos sit isompana kiinnostaa niin ryömii jo siitä pois. kirkkaat värit pitää olla, punasta,, kirkkaan vihreetä, mustaa jne..

Minäkin hankin puuhamaton vauvalle kun kaveri myi halvalla.. pitäisi viihdyttää vauvaa 0-10kk asti.. Tosi kirkkaat värit ja paljon pitää erilaisia ääniä ja musiikkiakin tulee. Vauva ei oo ikinä siinä viihtyny.. ainakun laitan vauvan siihen tulee kamala huuto. Tavallisen maton päällä vauva taas viihtyy vähän paremmin.

Meillä puuhamatosta tykkäsi eniten kissa, että se siitä :D Tälle toiselle en moista turhuutta enää kyllä hanki, vaikka siitä edellisestä sainkin kirpparilla ihan hyvät rahat.

Mutta jos olisi pakko valita jompi kumpi, ottaisin Hello Kittyn. En osaa edes perustella, näytti kivemmalta.

Mäkin sanoisin, että värikkäämpi olisi parempi. Meillä on kyllä kaksi vauvaa viihtynyt hyvin puuhamatolla. Esikoiselle en ostanut, kun pidin turhana, mutta toiselle saatiin lahjaksi ja olen (ja eteenkin vauvat ;)) ollut tyytyväinen. Joku Tiny Love tuo on. :)

värikkäämpi sen olla pitää... noi ihanat haaleet vaaleet on äitien mieleen mut noi matot on tarkotettu just ihan toukkavaiheeseen alle 5 kk ikäsille ja sillon kirkkaat värit herättää mielenkkiinnon... meillä on http://www.lelumaa.fi/tiny_love_puuhamatto_super_deluxe_zoo/lelu_vauvalelut_pr_735259002139.html

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;23109698:

Tämä olisi ainakin kirkkaamman värinen, jos ap Hello Kittya haluaa.

Meidän poika on pötkötellyt puuhamatolla parin viikon ikäisestä alkaen, aluksi tietysti vain makasi ja katseli roikkuvia leluja. Sitten aktiivisuuden lisääntyessä alkoi hymyillä/nauraa leluille ja tavoitella niitä, ja seuraavaksi sitten tietenkin tutkia niitä omin käsin. Kun oppi kääntymään vatsalleen, ihmettelee nyt maton kuvia ja rapisevia osia ja pelaa kaaresta irrotettujen lelujen kanssa. Tykkää myös kovasti siitä musiikkitoiminnosta. Nyt siis 6 kk ja uskon että viihtyy vielä pitkään, ei ollut hutihankinta meillä.

[QUOTE="vieras";23109822]Tiny Love Gymini® Kick & Play™ puuhamatto - BumBeez

Meillä tuollainen matto.. vauva ei yhtään viihdy siinä :( .. Vauva on nyt 1,5kk[/QUOTE]

Älä vielä hätäile, vauvasi todennäköisesti alkaa viihtyä matolla n. 3 kk ikäisenä kun ymmärtää paremmin lelujen päälle. Meillä siis tuo sama matto, ja vauva viihtyy koko ajan paremmin ja paremmin. Alkoi muistaakseni tosiaan 3 kk ikäisenä hymyillä ja jokeltaa leluille :)

Nää on aina niin ihania, kun valitaan lelua äidin silmään sopiviksi. Itse aikoinani sain herätyksen, kun olin ostamassa kaverin vauvalle sellaisia hauskoja tossuja, joissa oli vielä joku kulkunen varpaiden kohdalla. Tossut olivat mielestäni ihan liian räikeät ja kysyin myyjältä, olisko hillitymmän värisiä tarjolla. Myyjä sitten ystävällisesti kyseli, jotta kumpaa noilla on tarkotus viihdyttää, äitiä vai vauvaa :-)

Tuon kakkosvaihtoehdon valitsisin minä.
Mutta vain siitä syystä, että Hello Kitty tulee mulla jo korvista ulos :ashamed:

Meillä ei ollut leikkimattoa, vain semmonen kaari. Hyvin pärjättiin :)

http://www.bumbeez.com/epages/OVK.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/05102009-155792/Products/1169 Jos olisi rahaa ostaisin tämän. Siinä saa akvaarion pinnasänkyyn kiinni.

Yhteistyössä