Kumpi parempi perheen malli lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kumpi malli on parempi lapsille, entä onko merkitystä että onko tyttöjä vai poikia?

1) vanhemmat eronneet

2) perheessä äiti tekee kaiken. Siivoaa, pyykkää, käy kaupassa, tekee ruuat, hoitaa lapset, putsaa viemärit, vaihtaa lamput ja tekee muut talonmiehen työt kuten lumen luonnit ja nurmikon leikkuut. Mies harrastaa, makaa sohvalla ja tietokoneella ja joskus leikkii lasten kanssa. Kumpikin käy töissä ja suunnilleen samankokoiset tulot ja yhtä vaativat työt.

Perusteluja olisi kiva kuulla myöskin.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
se perhe missä on on paljon rakkautta ja lapset hyväksytään omina itsenään.
malliesimerkeistä se ei tule esille.

Kysymys on sellainen että näistä kahdesta on valittava. Kaikilla ei käy hyvin puolison valinnassa, kiva että teillä on paljon rakkautta.

Jos vaihtoehtona on ainoastaan noi, niin minä valitsisin eron!
Isänkin olisi siinä tapauksessa pakko keskittää huomionsa lapsiin ja tehdä kotitöitä, mikäli aikoisi lasten kanssa olla tekemisissä.
Uskoisin, että esim. tapauksessa äiti on katkera joutuessaan tekemään kaiken itse, eikä se ole mielestäni hyvä malli lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
se perhe missä on on paljon rakkautta ja lapset hyväksytään omina itsenään.
malliesimerkeistä se ei tule esille.

Kysymys on sellainen että näistä kahdesta on valittava. Kaikilla ei käy hyvin puolison valinnassa, kiva että teillä on paljon rakkautta.

no soosoo, mie oon elännyt molemmat esimerkki perheet ja siis tällä hetkellä asun lasteni kanssa yksin.
meille on parempi näin,, mut ei se välttämättä kaikille ole paras ratkaisu.

Noin mustavalkoisesta ajattelusta kärsivän äidin olisi ehkä hyvä hieman vähentää katkeruuttaan, huolimatta kumman tavan valitsee.

Isä on lapsille isä vaikka ei puolisona ei äidin mielestä olisikaan suoraan naisten lehden sivuilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Ero. Mun mielestä lasten ei tarvi oppia, että nainen on orja kotonaan.

Peesi tähän. Poikien kohdalla käy sitten helposti niin, että jatkavat samaa mallia ja tekevät tulevaisuudessa omille naisilleen samoin.

Ei voi noin mustavalkoistaa. Entäs jos mies häipyy kuvioista, eikä tee sitäkään vähää? Voisiko miehen kanssa saada puhuttua asoista? Pyydä häntä palkkaamaan siivoja ym. ja viettäkää aika jotenkin muuten.

Minulla oli ensin tuo b ja nyt ero. Kumpikaan ei ole hyvä. Lapselle tosin lienee traumaattisempi tuo ero, koska kuvailemasi mies harvoin ottaa vastuuta senkään vertaa eron jälkeen.

Yhteistyössä