Kumpi parempi Oys vai Oulaskangas?

No kokemusta vaan Oys:ssista!
Omassa synnytyksessä avustanut kätilö oli todella osaava ja kannustava!
Miinusta (lapsivuodeosastolla) on se, kun on niin täyttä ettei saa perhehuonetta ja ne vierailu ajat isälläkin vaan joku tunti päivässä... Mun mies oli kyllä enemmän, kun sovittiin huonetoverin kans et molemmilla saa vieraat käydä niin paljo ku haluaa!
Lapsivuodeosastolla henkilökunta myös vähän noh tuota monenlaista porukkaa... :whistle: :whistle:
 
on kokemusta vaan oas:sista, ainahan henkilökuntaan mahtuu monenlaista persoonaa varmasti myös oyksiin. mutta oasin henkilökunnasta ei mulla oo mitään negatiivista sanottavaa. erityisesti lapsivuodeosastolla oli oikein mukavaa, keittiöstä sai hakea välipalaa ite jos halua ja mehua käskettiin oikein käydä hakemassa niin paljon ko jaksaa juoda. oas:sissa on myös ihana vauvala. mieluummin olisin pitäny pojan vierihoidossa koko 5pv jonka olin sairaalassa mutta kellastu ja joutu oleen sinivalossa ja ekan vuorokauden ite olin täysin makuupotilas niin ihanasti jaksovat poikaa mulle rinnalle tuoda.

olen kuukauden sisään saamassa kakkosen ja oasiin menen jo maantieteellisistä syistä mutta vaikka muutenki valitsisin oasin. kyllä siellä isä saa olla minusta ainaki 13-19 ja varmastikki enemmänki jos huonekaverille passaa. perhehuoneesta ei oo kokemusta.
 
Oulaskankaan puolesta liputan aina ja ikuisesti :) Olen sinne Oulusta käsin mennyt kaksi lasta synnyttämään ja varmaan tämän kolmannenkin. OYS:sta ei siis henk. koht. kokemusta, mutta kaiken kuulemani perusteella voisin sanoa, että jos ns. lääketieteelliset näkökohdat painavat valinnassa eniten (synnytyksen kulkua kontrolloidaan mielellään alusta loppuun lääketieteellisesti - korjatkaa asiasta tietävät jos olen väärässä, huippuhoito lähellä, jos jotain menee todella pahasti pieleen - toki OAS:ssakin on sektiovalmiudet ja muut hätätilanteiden varalta) niin sitten OYS:aan. Jos taas ns. pehmeämmät arvot tärkeitä: lääkkeettömiin kivunlievityksiin kannustetaan (toki lääkkeitäkin saa jos haluaa), samoin aktiiviseen synnytykseen, jakkaralla saa synnyttää, vesisynnytys mahdollinen (suosittelen) - Oulaskangas ehdoton.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mustapippuri-:
Mä haluisin niin, et ku synnytän niin eh halua olla osastol yhtää yksin. (sairaala kammo) haluisin et isä olis koko aika siel. Kauanko ensisynnyttäjän on pakko olla sairaalas :( ?
Olikohan se kolme päivää jos kaikki ok (oyssissa siis). Jos huonetoveria ei haittaa niin isä voi olla vaikka aamusta iltaan, mutta yöksi pitää lähteä kotiin.
 
Oulaskangasta liputan minäki! :) Ihana paikka!! Niin kotoinen ja rauhallinen. Sillon ku ite synnytin esikoista, siellä oli mun lisäksi vaan 2 äitiä ja aikaa oli siis hoitajilla todella paljon. :) Ihana ku sai synnytyssalissa rauhassa odotella vauvan syntymää, ottaa siellä tirsat ja valmistautua henkisesti ja fyysisesti tulevaan. Jos ois kiireinen paikka ollu, nii tuskin oisin saanu salissa niin monta tuntia köllötellä. :) Ja oon myöski kuullu (pitääkö lie paikkansa), ettei läheskään joka paikassa oo yhtä mahtavia synnytys "jakkaroita", mitä nyt onkaan, mitä Oulaskankaalla. Siellä on niinkö niin hyvät varustelut ettei tosikaan! Itse siis arvostan rauhallista menoa ja meininkiä, mahdollisimman luonnollista synnytystä, johon tarvittaessa kuuluu myös kivunlievitys... Ja sen tuolla Oasissa kyllä sai ja vallan mainiosti! :) Niin ihana kokemus kaikin puolin! Kohta sinne taas! :) Ja se vauvala on kyllä ihana paikka myös!
 
vauva nyt 9 pv ja oasissa sen sain.

edelliseen kertaan verrattuna olivat muuttaneet kaikki huoneet 2 hengen huoneiksi ja "kolmas" paikka huoneissa oli varusteltu vauvan hoito nurkaksi,, siellä oli kaikki tarpeellinen. ennen pitimennä vauvalaan vaihtaan vaippaa. ja vauvalaki oli vielä! mulla vauva oli siellä yöt ja tuli tissille sitte aina vaan, onneksi vierus toverikiki laitto vauvan sinne yöksi niin molemmat sai levätä.

mulla tuli vähä ongelmia synnytyksessä ja oikein pätevän olonen lääkäri hoiti vauvan imukupilla pihalle.

osastolla oli oikein mukavaa henkilökuntaa.
 

Yhteistyössä