Kumpi parempi: lauta- vai laminaattilattia?

...
Riippuu monesta tekijästä. Onko lauta vanhaa vai uutta, ja onko se missä kunnossa, ja miten monta kertaa hiottu... eli onko varaa vielä hioa.
Laminaatteja taas on niiiiin montaa eri tasoa, että ei pysty sanomaan mitään yksiselitteistä. Osa todella laadukkaita ja ennen kaikkea kestäviä, osa ihan roskaa.

sh-äiti
No mikä tahansa on parempi vaihtoehto kuin laminaatti. me hommatiin taloomme 5v sitten mukamas laadukkaat ja hintavat laminaatit ja enpä ole yhtään hyvää puolta näistä löytänyt. Lattia on aina kuin lehmän nuolema:( Nyt olen jo viisaampi enkä ikimitenkään missään nimessä ottaisi laminaatteja mihinkään huoneeseen. Jos nyt valita saisi niin laadukkaan muovimaton laittaisin joka huoneeseen.

Me ostettiin yläkertaan lautalattia, mutta kun sitä piti ryhtyä asentamaan niin asentajat totes, että parvekkeen ovi ei mahdu aukeamaan, jos sen laittaa. Muitakin ovia ja karmeja olis tietysti pitänyt sahata/höylätä, mutta parvekkeen ovessa on tiivisteitä, jotain metalliosia jne, että sitä ei voinut lyhentää. Ei muuta kuin palauttamaan lautakasoja jne.
Otattehan huomioon tällaiset seikat ennenkuin ostatte?

"Jip"
Meil on laminaatti nyt. Hyvä puoli on kestävyys. Huonot on kova ääni ja viileys jalkaa vasten. Mun vanhemmilla on lautalattia. Se narisee, sitä on tiivistetty asennuksen jälkeen ja lakattu vuosien mittaan ja se on kellastunut, mutta silti taitaisin ottaa lautalattian mieluummin kuin laminaatin.

Mä valitsisin aidon puun ihan siitä syystä että se on luonnollinen ja ekologisempi ratkaisu ku monet muut, varsinki jos käsittelee sen tavallista ekologisemmilla aineilla.
(Muovimatto on kyllä ihan vihonviimenen jonka nyt valitsisin. Kerettiin vaan laittaa ennen ku mietittiin enempi...)

Yhteistyössä