Kumpi parempaa? Sikanauta vai Nautasika?

  • Viestiketjun aloittaja "Tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti
"Samu"
Enpä oo kuullukkaan nautasiasta. Voisi veikata, että siinä on sitten enemmän nautaa kuin sikaa. Eli se on varmaan parempi. Paras on naudan paitijauheliha:) (itse tosin valitsen soijarouheen, mutta oon mä joskus aikoinani lihaakin mättänyt)
 
"vieras."
En minäkään ole ikinä nähnyt myynnissä nautasikaa, muttei me kyllä ikinä osteta sikanautaakaan eikä nautaakaan mutakuin luomua. Kun tyttö kieltäytyy syömästä sikaa ja samoin broileria, sillä on eettisiä syitä.
 
sipsis
Kyllä meidän lähi s-marketissa myydään ainakin nauta-sikaa. Oon useastikin nähny.

Ja kun mä ostan jauhelihaa, niin tarkistan ihan sen, että se on varmasti sitä nauta-sikaa, eikä sika-nautaa. Koska nauta-sika on vaan niin paljon parempaa.

Aika monesti kyllä ostetaan ihan pelkkää naudan (paisti)jauhelihaakin. :)
 
6xäiti
Ennen oli selkeästi systeeminä se, että se , joka mainittiin ensin, oli enemmän. Eli jos oli nauta-sikaa, oli suhde esim 60%/ 40%. Nautaa enemmän , sikaa vähemmän. Nykyään en ole nähnyt sika-nautaa tai nauta-sikaa, jossa olisi nautaa enemmän eli aina sikaa on ollut suurempi osa.
Meille ostetaankiin vain jauhelihaa, inhoan sianlihan hajua, varsinkin jauhelihassa.
 

Yhteistyössä