Kumpi pahempi: tupakka vai ylipaino?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras ap

Vieras
Huoh. Lihosin tupakoinnin lopetettuani 15 kiloa ja nyt en saa painoa tiputettua millään. Nyt siis mietin, että onko vaarallisempi toi 15 kilon ylipaino vai se, että aloitan tupakoinnin uudestaan?

En tietenkään ja mistään hinnasta haluaisi aloittaa uudestaan, mutta kun pelkästän se "lisälihomisen estäminen" tuntuu kokopäivätyöltä niin laihduttaminen on lähes mahdotonta :( Ja just yks kaveri laihtui kuin itsestään yli 10 kiloa aloitettuaan tupakoinnin. Tottahan se on, että tupakka vaikuttaa aineenvaihduntaan. Eli en nyt kaipaa mitään "pysty laihtumaan ilman tupakkaakin" -kommentteja. Kuhan mietin kumpi epäterveellisempi :)

Tupakka on pahempi. Napostelu se on se mikä lihottaa...

Totta vai tarua: uskomuksia tupakasta
http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=pet00056&p_haku=nuuska

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=pet00056&p_haku=nuuska

Luultavasti joo. Kun ennen teki "jotain mieli" niin saattoi mennä tupakalle. Nyt menee jääkaapille :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Luultavasti joo. Kun ennen teki "jotain mieli" niin saattoi mennä tupakalle. Nyt menee jääkaapille :(

Napostele kasviksia ja hedelmiä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Napostele kasviksia ja hedelmiä...

Niistä tulee vaan kovempi nälkä. Tupakka oikeasti vie näläntunteen pois.

Ja nää on siis puhtaasti MUN tuntemuksia eli ei herneitä nenään sit kellekkään kiitos!

Kaipa mä vaan yritän liikkua vielä lisää (jo 2-3 tuntia päivässä), että sais kulutettua ne napostelut sit vaan :(

itse koen asian niin, että tuntisin oloni huonoksi ja sairaaksi ylipainoisena, mutta tupakointi ei oikeastaan hetkauta. Olen siis sitä kaliiperia että pysyn nippa nappa normaalipainossa, enkä liho millään ilveellä.
*muoks* mielummin kuolen COPD:n kuin sydän ja verisuonitauteihin.

Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:
itse koen asian niin, että tuntisin oloni huonoksi ja sairaaksi ylipainoisena, mutta tupakointi ei oikeastaan hetkauta. Olen siis sitä kaliiperia että pysyn nippa nappa normaalipainossa, enkä liho millään ilveellä.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi kuolet mieluummin COPD:n kuin sydän- ja verisuonitauteihin?

Ootko koittanut juoda vaikka vettä kun alkaa tekemään mieli napostella? Eiks siinäkin oo olevinaan joku tietty aika, millon se naposteluhimo menee ohi? Joku vartti tms. Vai höpötänkö nyt ihan omiani..
Joka tapauksessa, ei se tupakkakaan hyvä oo :/ Älä alota uudelleen jos oot kerran irti päässy.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Just vastikään oli tutkimus että ylipaino vastaa terveysriskiltään (olikohan kuolemanriski) sitä että polttaa 10 tupakkaa päivässä.

Moni tupakoitsija polttaa yli 10 tupakkaa per pvä. Mielestäni tupakka on siinä mielessä pahempi, että myrkyttää myös ympärillä olijoita, ja esim. tumpit likaavat maastoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Anselmiini:

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi kuolet mieluummin COPD:n kuin sydän- ja verisuonitauteihin?

mielummin ehdin hyvästellä rakkaimmat kuin kaadun suorilta jaloilta ehtimättä sanoa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Just vastikään oli tutkimus että ylipaino vastaa terveysriskiltään (olikohan kuolemanriski) sitä että polttaa 10 tupakkaa päivässä.

Moni tupakoitsija polttaa yli 10 tupakkaa per pvä. Mielestäni tupakka on siinä mielessä pahempi, että myrkyttää myös ympärillä olijoita, ja esim. tumpit likaavat maastoa.

:wave: näin minäkin ajattelen..

Alkuperäinen kirjoittaja Anselmiini:

mielummin ehdin hyvästellä rakkaimmat kuin kaadun suorilta jaloilta ehtimättä sanoa mitään.

Onko tämä COPD sama kuin keuhkoahtaumatauti? En ikinä haluaisi kuolla tukehtumalla!
Minä taas olen reilusti ylipainoinen ja entinen tupakoitsija. Tupakoinnin lopetuksesta olen erittäin ylpeä ja koin sen tärkeämmäksi ihan senkin takia, että se on myös lapsille haitallista.

Yhteistyössä