Kumpi pahempi ?Burana raskaana vai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja POKf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli raskauden ihan alussa hammasleikkaus ja määrättiin kivunhoitoon ja tulehduksen ehkäisyyn/hoitoon 800mg:sta (= tosi vahvaa) Buranaa jota otin 4 päivän ajan 3 kertaa päivässä. Siis en tiennyt olevani raskaana, olin jotain viikoilla 3-5 muistaakseni.

Kun sain tietää olevani raskaana, eihän sille enää mitään voinut että olin lääkettä napsinut. Terve tyttö syntyi elokuussa. :) Joten en usko että yksittäisestä 400mg Buranasta voi suurta vauriota olla..

Ibuprofeeni suurentaa alkuraskaudessa keskenmenon riskiä ja sikiön sydämen epämuodostumien riskiä. En suosittele siis Buranan ottamista ellei ehdottomasti välttämätöntä. Jos jotain sikiölle tapahtuisikin, syyttelisit vain itseäsi ja miettisit oliko ottamallasi lääkkeellä osuutta asiaan.

Kannattaa vaikka soittaa sairaalan päivystykseen mieluummin kuin kysellä kaksplussasta vinkkejä, täällähän jaellaan näköjään vaikka millaista virheellistä infoa asioista.

mä ajattelin asian joskus niin, ku hammas oli niin kipee, etten pystyny juur muuta tekemään ku itkemään, että kaippa mä yhen buranan voin ottaa, synnyttäähän ne narkkaritki suht terveitä lapsia silloin tällöin :/

Yhteistyössä