Kumpi on "vahvempi" Amoxin vai Kefexin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle tuli ainakin tuosta amoxinista hirvittävä allerginen reaktio (olin päästä varpaisiin punaisissa pilkuissa), eli oilisko se tujumpaa? En kuitenkaan suosittele.

Alkuperäinen kirjoittaja Näppylä;23877710:
Mulle tuli ainakin tuosta amoxinista hirvittävä allerginen reaktio (olin päästä varpaisiin punaisissa pilkuissa), eli oilisko se tujumpaa? En kuitenkaan suosittele.

Ei, olit vain allerginen sille. Kefalosporiinit ja amoksisilliini eivät ole sama lääkeaine.

[QUOTE="vieras";23878032]Eipä se nyt ihan noin mene. Tehoaa erilaisiin bakteereihin. Vahvuus riippuu annoksesta. Amorion isolla annoksella vahvempi, kuin kefexin pienellä.[/QUOTE]

jos annos amoxin 3x500mg, tai kefexin 2x750mg? ihotuleuhdusta ja hengitystie ja korvatulehdusta

niin, minulla on nyt siis nuo molemmat kuurit tässä! ja mietin että kumpaa lääkäriä nyt sitten uskon! kun kävin kahdesti tässä lääkärillä kun on nyt kerralla paukahtanut korvatulehdusta, hengitystietulhedusta ja iholla tulehdusta

[QUOTE="vieras";23878208]niin, minulla on nyt siis nuo molemmat kuurit tässä! ja mietin että kumpaa lääkäriä nyt sitten uskon! kun kävin kahdesti tässä lääkärillä kun on nyt kerralla paukahtanut korvatulehdusta, hengitystietulhedusta ja iholla tulehdusta[/QUOTE]

No oletko aloittanut kumpaakaan vielä? Kai sanoit sille toiselle lääkärille,että sinulle on toinen kuuri määrätty? Se olisi kyllä lääkärin tehtävä arvioida kumpi kuuri sinun kannattaa ottaa.

[QUOTE="vierailee";23878223]No oletko aloittanut kumpaakaan vielä? Kai sanoit sille toiselle lääkärille,että sinulle on toinen kuuri määrätty? Se olisi kyllä lääkärin tehtävä arvioida kumpi kuuri sinun kannattaa ottaa.[/QUOTE]

"no voithan sinä jatkaa sitä amoxiniakin tai sitten kokeile tätä kefexiniä" Että silleen :D

[QUOTE="aloittaja";23878302]"no voithan sinä jatkaa sitä amoxiniakin tai sitten kokeile tätä kefexiniä" Että silleen :D[/QUOTE]

No jo on ohjeet. Ehkä sinun asemassasi jatkaisin jo aloitetun amoxin-kuurin loppuun,jos ei siitä mitään reaktiota ole tullut. Tämän sanon ihan hyvällä,mutta jatkossa kannattaa ehdottomasti kysyä lääkitysasioista vain ammattilaisilta. Täältä saat erittäin kyseenalaisia vastauksia.

en tosiaan täällä kyselisikään jos olisin saanut tarkempaa vastausta, ja kun en vissiin panacod-pöhnässä tajunnut kysyä että OIKEESTI kumpi sitten olisi parempi. 3päivää tuota amoxinia syönyt eikä ainakaan ole parantanut mitään tai estänyt lisävaivoja tulemasta.

Yhteistyössä