Kumpi on työnantajalle ikävämpää:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pähkäilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pähkäilijä

Vieras
a) että työntekijä lopettaa työn ja vaihtaa toiseen työpaikkaan jo koeajalla
b) että työntekijä on töissä noin puoli vuotta - vuoden ja tämän jälkeen lopettaa kyseisen työn ja lähtee toiseen työpaikkaan.

Aloitin työn joka ei ihan vastaa odotuksiani ja mietin että olisiko itselleni ja työnantajalle parempi että olisin kuitenkin tuolla nyt töissä puolisen vuotta -> vuoden, keräisin työkokemusta ja oppisin kyseisen työn kunnolla ja sitten vaihtaisin toiseen paikkaan. Vai onko järkevämpää vaihtaa mahdollisimman pian, kunhan löydän paremman paikan?

Kyllä tuolla nyt sinnittelee, en erityisesti kärsi siellä, mutta työ ei kuitenkaan vastaa ennakko-odotuksiani ja pidemmän päälle tahdon jotain muuta. Hyvää työkokemusta tuosta kyllä saa. Vastaavantyyppistä työtä tahdon tehdä jatkossakin, mutta en juuri tuota (tuossa työtehtävät alakanttiin verrattuna mitä minulle etukäteen kerrottiin ja työ liian suorittavaa ja yksinkertaista verrattuna mitä oletin/mitä minun annettiin olettaa etukäteen).

Nyt olisikin aika kivan tuntuinen työ haussa. Toki sekin on sitten riski, että vastaako sekään odotuksia, mutta melko lupaavalta vaikuttaisi.

Ehdottomasti vaihtoehto b. Lähde heti kun tiedät, ettei työ ole sinua varten. Ei tarvitse työnantajan panostaa koulutukseesi ym. yhtään enempää kun on pakko. Olet muuten hieno tyyppi, kun pohdit tätä asiaa ylipäätään työnantajan kannalta!

Kiitos vastauksistanne! Se vielä, että työnantaja ei minua kouluta ja perehdytyskin oli olematon (tyyliin kyselin työkavereilta jos en jotain tiennyt). Työ on kyllä niin helppoa, etten edes tarvitse koulutuksia jo käytyjen lisäksi. Työ on myös todella kiireistä, suorittavaa on kuvaava sana. Ei tosiaan kamalaa, ihan ok, mutta ei siis sitä mitä pidemmän päälle tahdon. Työ on siis vakituinen ja siinä on vaihtuvuus on melkoista myös aiemmin kuulemani peruteella.

Se vielä, että tahdon mahdollisesti myöhemmässä elämänvaiheessa takaisin töihin tuohon kyseiseen yritykseen jossa nyt olen, mutta eri työtehtäviin. Tämä voisi onnistua myös niin, että jäisin taloon ja jossain vaiheessa kyselisin etenemismahdollisuuksia.

Tuo toinen työ jota olen katsellut sillä silmällä, olisi aivan eri työnantajan tarjoamaa. Sulkisinko ovet taakseni jos nyt lähtisin tuosta firmasta jossa nyt olen? Olen vasta 1.11. alkaen täällä ollut.

Jos mä olisin työntantaja, en kyllä helposti palkkaisi uudelleen.

Eli sun tilanteessa mä sinnittelisin ja tekisin ennen kesälomia selväksi että olet halukas hakemaan sisäistä siirtoa eri tehtäviin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eli sun tilanteessa mä sinnittelisin ja tekisin ennen kesälomia selväksi että olet halukas hakemaan sisäistä siirtoa eri tehtäviin.

Juuri näin itsekin alkuun ajattelin tekeväni. Jos kyseessä olisi pieni yritys, niin olisi helpompi lähteä. Kyseessä kuitenkin on tämän alan suuri ja johtava yritys, jossa monenlaisia työtehtäviä ja useampi piste eri puolilla maata... Eli etenemismahdollisuuksia on, mutta sitä ennen on tehtävä sitten "hanttihommia". Toivottavasti se tästä sitten jossain vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja pähkäilijä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Juuri näin itsekin alkuun ajattelin tekeväni. Jos kyseessä olisi pieni yritys, niin olisi helpompi lähteä. Kyseessä kuitenkin on tämän alan suuri ja johtava yritys, jossa monenlaisia työtehtäviä ja useampi piste eri puolilla maata... Eli etenemismahdollisuuksia on, mutta sitä ennen on tehtävä sitten "hanttihommia". Toivottavasti se tästä sitten jossain vaiheessa.

Sitä vaarallisempaa lähteä äkkiä, koska susta jää henkilöstörekisteriin tiedot, ja jos haet vaikka 4 vuoden päästä ja porukka on vaihtunut, ne miettii että mitä hemmettiä, sehän oli jo talossa mutta lähti samantien.

Mulla oli sama juttu, nyt olen aika unelmaduunissa mitä nyt palkka voisi olla - kuten aikan - vähän parempi.

Fiksu työnantaja ei jätä palkkaamatta osaajaa, vaikka tämä henkilö olisi aiemmin lähtenyt firmasta. Varsinkin, kun on suuresta yrityksestä kyse. Mun alallani on ihan tavallista, että niitä "kannuksia" käydään keräämässä muistakin firmoista ja ihmiset vaihtavat työpaikkaa, jos omaa urakehitystään paremmin vastaavan työn saavat toisesta firmasta. Oleellista on, että kun sitä lähtöä tekee, ei jätä nykyistä työnantajaa pulaan. Työn luonteesta on aika pitkälti kiinni, milloin on hyvä aika lähteä. Joskus on parempi lähteä heti ja joskus taas - varsinkin jos kyseessä projektityö - tehdä pidempään niin, että saa ainakin sen oman osuutensa projektista hoidettua.

Joko lähdet nyt heti tai sitten sinnittelet kesälomien loppuun saakka. Työnantajan kannalta näin.

Ittes kannalta varmaan parempi olla se vuosi tai vähän alta. Saat kivan merkinnän ansioluetteloon etkä sulje niitä ovia. Työtä hakiessa ei kukaan ihmettele jos on vaihtanut paikkaa noin vuoden päästä, mutta voivat kysellä jos näkyy ettei kuukauttakaan ole ehtinyt olla. Sellaista ei kannata melkein edes mihkään merkitä.

Oon itse hoitoalalla ja tyypillinen aika olla jossain töissä on juuri sellainen puoli vuotta tai vuosi. Toki jotkut on vuosikymmeniä, mutta siinä vaiheessa kun luo uraa niin lääkäritkin vaihtaa paikasta toiseen aika ahkeraan ja myös me sh:t.

Alkuperäinen kirjoittaja joko tai:
Joko lähdet nyt heti tai sitten sinnittelet kesälomien loppuun saakka. Työnantajan kannalta näin.

Ittes kannalta varmaan parempi olla se vuosi tai vähän alta. Saat kivan merkinnän ansioluetteloon etkä sulje niitä ovia. Työtä hakiessa ei kukaan ihmettele jos on vaihtanut paikkaa noin vuoden päästä, mutta voivat kysellä jos näkyy ettei kuukauttakaan ole ehtinyt olla. Sellaista ei kannata melkein edes mihkään merkitä.

Oon itse hoitoalalla ja tyypillinen aika olla jossain töissä on juuri sellainen puoli vuotta tai vuosi. Toki jotkut on vuosikymmeniä, mutta siinä vaiheessa kun luo uraa niin lääkäritkin vaihtaa paikasta toiseen aika ahkeraan ja myös me sh:t.
Toikin vähän riippuu... mulla on noita alle kuukauden työsuhteita ansioluettelossani sivukaupalla. Tein nimittäin aikoinaan paljon pätkätöitä ja sijaisuudet vaihtelivat pääsääntöisesti parista päivästä pariin kuukauteen.

Alkuperäinen kirjoittaja joko tai:

Tämä on totta, alasta varmaan riippuu miten suhtaudutaan.

Yhteistyössä