kumpi on terveellisempi roskaruoka-ateria:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kotipizzan mukaan 700-1100 kaloria on per pizza ja taas hampurilainen on noin 300 kcal, ranskalaiset n. 300 kcal ja sokeriton juoma ei sisällä kaloreita juuri nimeksikään. Eli näistä luulen että jää tuo hampurilaisaterian kalorit vähemmälle. Terveellisempihän kumpikaan ei kuitenkaan ole :D

No kotipizzan mukaan 700-1100 kaloria on per pizza ja taas hampurilainen on noin 300 kcal, ranskalaiset n. 300 kcal ja sokeriton juoma ei sisällä kaloreita juuri nimeksikään. Eli näistä luulen että jää tuo hampurilaisaterian kalorit vähemmälle. Terveellisempihän kumpikaan ei kuitenkaan ole :D

Eihän kalorit ole terveellisyyden mitta, vaan energiasisällön.
Ihme homma, että aina luullaan, että vähäkalorinen=terveellinen ja runsaskalorinen=epäterveellinen.

Riippuu hampparistakin nuo kalorit. Oliko Scanburgerilla niitä jättihampurilaisia missä on tyyliin 2000kcal. Ja jengi vetää siihen vielä ranskalaiset ja limsan päälle. Yök.
Hampurilaispihvit on yleensä koiranruokatasoa ellei niitä tehdä itse, leivissä ei ole mitään terveellistä, salaattia on välissä nimellisesti, ranskalaiset friteerataan syväpaistoöljyssä ja kuorrutetaan suolalla, limsassa on makeutusaineita, jos se on sokeriton. Ennemmin valitsisin pitsan, salaatin ja veden. En kyllä söisi koko pitsaa kerralla.

Pizza on parempi. Mulla tulee nykyään hampurilaisesta vatsa tosi kipeeksi, kun on tottunu proteeinipitoiseen ruokaan ja hiilarit jättäny vähemmälle. Pizzan voin syödä ilman että vatsa tulee kipeäksi.

No mäkkärin pienijuusto sisältää ton reilut 300 kaloria, tuplajuusto tuplasti enemmän ja kerroshampparit lähempänä 1000kcal.

Riippuu kans pizzasta. Kotipizzassa on todella pienet pizzat lähes il,man täytteitä. Kun taas kebabbilasta saa niitä kilon pizzoja joista valuu juustoa pitkin lautasta.

Samaten hamppareissa on ero. Hesen juustohamppari on ihan eri asia kuin megahamppari.

Sanoisinko kuitenkin että pizza on terveellisempi tuon salaatin ja veden takia.

Yhteistyössä