Kumpi on sinulle tärleämpi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muksu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tällä hetkellä lapset.

Mutta aikoinaan jos olisin ollut fiksumpi niin olisin ensinnäkin opiskellut kunnon päästötodistuksen ja sitä kautta ehkä paremman ammatin.

[QUOTE="vieras";24204349]Tällä hetkellä lapset.

Mutta aikoinaan jos olisin ollut fiksumpi niin olisin ensinnäkin opiskellut kunnon päästötodistuksen ja sitä kautta ehkä paremman ammatin.[/QUOTE]

Ja mikäpä estää opiskelemasta nykyään kun on niin hyvät mahdollisuudet?

Lapset, välillä tosin tuntuu että ura olisi pitänyt luoda ensin, koska nyt kotiäitivuosien jälkeen on vaikea saada töitä. Mutta ole onnellinen lapsista ja ovat minulle tärkeintä elämässä.

Velvollisuutena lapset ovat ykkönen. Mutta tajuan myös, että jo muutaman vuoden kuluttua he eivät ehkä asu kanssani ja velvollisuussuhteet muuttuvat. Toisaalta, varsinkin äidin koulutustaso on lapsen kannalta tärkeää monissa asioissa.

En pidä kysymyksen asettelusta. Miksi juuri noista pitää valita? Jos valitsee toisen, eikö voi saada toista? Entä jos menestyy molemmissa vaihtoehdoista? Lapset (myös aviomieheni) ovat minulle tärkeintä maailmassa, mutta en voi elää vain heitä varten. Tarvitsen myös itseäni kehittääkseni mielekkään ja haastavan työn, jota joku voisi kai uraksikin kutsua.

• Tykkää
Reactions: ruttis
[QUOTE="vieras";24204550]Koulutus periytyy edelleen. Samoin asenne opiskeluun ja työntekoon.[/QUOTE]

Kyllä se vaikuttaa kaikkeen. Koulutetumpi väki elää pitempään ja siirtää elämäntapansa jälkikasvulleen yms. Ei ole rahasta kiinni tai muustakaan. Koulutusta on myös monenlaista. Huomautettakoon, että kouluttamatonkin voi elää terveesti ja pitkään, mutta näin ei tapahdu yhtä usein kuin koulutettujen kohdalla.

[QUOTE="vieras";24204550]Koulutus periytyy edelleen. Samoin asenne opiskeluun ja työntekoon.[/QUOTE]

ookoo.. mä en kyllä tätä allekirjoittaisi. tiedän monia ihmisiä, jotka ovat köyhistä oloista ja vanhemmat olleet perusduunareita, lapsista sitten tullut korkeasti koulutettuja.. tosin eipä se koulutustaso sitä isoa liksaa aina tarkoita, saati pientä matalemmilla koulupapereilla. esimerkiksi duunarialoillakin on paljon niitä, jotka tienaavat rutkasti enemmän kuin korkeammin koulutettu.

ookoo.. mä en kyllä tätä allekirjoittaisi. tiedän monia ihmisiä, jotka ovat köyhistä oloista ja vanhemmat olleet perusduunareita, lapsista sitten tullut korkeasti koulutettuja.. tosin eipä se koulutustaso sitä isoa liksaa aina tarkoita, saati pientä matalemmilla koulupapereilla. esimerkiksi duunarialoillakin on paljon niitä, jotka tienaavat rutkasti enemmän kuin korkeammin koulutettu.

Se että se periytyy ei tarkoita sitä etteikö duunarivanhemmilla voisi olla akateemisesti koulutettu lapsi... vastaavasti koulutetuilla vanhemmilla voi olla duunarilapsi.

Yhteistyössä