Kumpi on parempi ylimielinen, hyvä itseluottamus vai arka, mitäänsanomaton ja huono itseluottamus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mussukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miltä kantilta parempi?

Ylimielisyys noin yleisesti ei ole hyvästä (tosin joissain tilanteissa sitäkin tarvitaan), mutta noin muuten yritän kasvattaa tyttärestäni terveellä tavalla itsekästä ja itseään rakastavaa (sekä muita kunnioittavaa), itsestään ylpeää naista.
Ei kai kukaan haluaisi olla arka, mitäänsanomaton ja huonolla itseluottamuksella varustettu? Tai kuka sellaista ihailee? Toivoo lapsestaan?
 
Aiemmin olisin sanonut, että arka on parempi. Mutta totuushan on, että vahvat selviävät. Siis tässä tapauksessa ihmiset, joilla on hyvä itsetunto, mutta ovat valitettavasti ylimielisiä. Kuten joku jo mainitsikin, joissakin tilanteissa tästä on hyötyä. Vaikka lähipiiri ei voisi sietää tätä ylimielistä ihmistä, niin hän on varmasti todella tyytyväinen itseensä ja saa paljon aikaiseksi. Sehän on vaan hyvän itsetunnon merkki, kun ei välitä muiden mielipiteistä ja tekee sitä, mikä itselle on tärkeää :)
 
yksinpuheluna sanon viela, etta huomioikaas kun ylimielinen ihminen loukkaantuu. se on usein verisempaa, kun hatara itsetunto kolhiintuu helposti. seuraa kostotoimenpiteita, jota tyhmemmat kuvittelevat vahvuudeksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="noh";29403684]tarkoitin, etta ylimielisyys ja hyva itsetunto ovat toisensa poissulkevia.[/QUOTE]

Näin se olisi minustakin mukavinta ajatella. Voisi aina jokaisesta ylimielisestä ajatella, että "hah sillä on huono itseluottamus", mutta valitettavasti en usko tähän.
 
Viimeksi muokattu:
Voisin myös kuvitella, että hetken ajan myös miehen silmissä tällainen ylimielinen ja itsevarma nainen näyttää kauniilta. Tällaiset ihmiset vaan vetävät puoleensa. Pidemmän päälle ylimielisyys varmasti alkaa ärsyttää. Ylimielinen ihminen myös asettaa itsensä toisten yläpuolelle, eikä sellaista katsota hyvällä.

Huono itsetunto ja arkuus ovat puolestaan ominaisuuksia, jota ihmiset kiertävät kaukaa. Paitsi ne miehet, jotka haluavat hyötyä näistä. Luonnollisen kaunis nainen menettää osan kauneudestaan, jos kätkee tunteensa eikä terveesti rakasta itseään. Arka ei välttämättä uskalla olla ihmisten ilmoilla ja pyrkii jäämään kotiin turvaan. Hän ei uskalla tutustua ihmisiin ja ystävät pysyvät vähäisinä, jos niitä edes on. Jos on huono itsetunto, ei välttämättä usko, kun joku kehuu jostakin. Tällainen ihminen voi kääntää kehutkin itseään vastaan ja lopulta vaan loukkaantuu niistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Tuo mitäänsanomaton särähti korvaan. Kuinka nämä kaksi vaihtoehtoa ovat vertalukelvollisia? Ja mistä helvetistä tuo itsetunnosta jauhaminen oikein tuli mukaan Keskusteluun, ei sellaisesta lue aloituksessa.
 

Yhteistyössä