kumpi on parempi: Iittala vai Arabia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dikestive
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja peekoo76:
..olenkohan väärässä, mutta olin luullut että Iittala tekee lasitavaraa ja Arabia posliinia? Voiko niitä sitten ihan suoraan vertailla edes ..

Nykyisin esim. Teema-sarja on Iittalaa, joten Iittala-merkin takana nykyisin myös posliinia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja peekoo76:
..olenkohan väärässä, mutta olin luullut että Iittala tekee lasitavaraa ja Arabia posliinia? Voiko niitä sitten ihan suoraan vertailla edes ..

Nykyisin esim. Teema-sarja on Iittalaa, joten Iittala-merkin takana nykyisin myös posliinia.

ok. Näin sitä aina viisastuu tälläkin palstalla, vaikka ukko pitääkin tätä ihan turhana ajanvietteenä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Riippuu käyttötarkoituksesta. Kyllä mä kahvini hörpin mieluummin arabian teemamukista ja limsan iittalan kartio-laseista kuin päinvastoin.

Mä juon kahvini Iittalan teemamukista. :saint: :D ...mutta on mulla kyllä arabiankin vastaavia.. kiltaa vai mikä sen nimi on. :xmas:

Kyllä Arabialla oli Teemaakin. Mulla esim. Lautaset on osa mukeista on varustettu Arabian leimalla ja uudemmissa on Iiittalan merkit.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Riippuu käyttötarkoituksesta. Kyllä mä kahvini hörpin mieluummin arabian teemamukista ja limsan iittalan kartio-laseista kuin päinvastoin.

Mä juon kahvini Iittalan teemamukista. :saint: :D ...mutta on mulla kyllä arabiankin vastaavia.. kiltaa vai mikä sen nimi on. :xmas:

Kyllä Arabialla oli Teemaakin. Mulla esim. Lautaset on osa mukeista on varustettu Arabian leimalla ja uudemmissa on Iiittalan merkit.

Juu varmasti olikin ja on edelleenkin (ne nykyisinkin on Iittalan ja Arabian). :D Mutta pointti olikin se, että noita kahta ei voi täysin enää erottaa toisistaan. Kiltakin on muuten ihan samannäköistä kuin teema.. Mutta se oli ihan vain Arabian (eikö? ....jaksa juosta kaapille lukemaan kupin pohjaa B) ).

iittala group omistaa nykyään arabian, siksi pohjaleimassa lukee uudemmissa astioissa iittala, vaikka ovatkin ihan samoja kuin arabia-leimalla varustetut, uudempia vain.

samoilla muoteilla tehdään

Yhteistyössä