Kumpi on parempaa porkkanalaatikkoon?Valmis riisipuuro vai keitetyt riisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saapasjalkakissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enpäs oo kuullutkaan et riisipuuroon tekis. Mites se tehään? Mä viimeks tein ilman riisiä ja se tuntui jotenkin erikoiselta ollakseen porkkanalaatikkoa. Hyvää oli, mutta soseeksi oisin sanonut ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enpäs oo kuullutkaan et riisipuuroon tekis. Mites se tehään? Mä viimeks tein ilman riisiä ja se tuntui jotenkin erikoiselta ollakseen porkkanalaatikkoa. Hyvää oli, mutta soseeksi oisin sanonut ;)

No sekoitetaan puuron joukkoon porkkanat soseena,raasteena tms :D ja mausteita perään ja uuniin ... ei kai se sen erikoisempaa :D

Muistelinkin tässä yhtäkkii,että niin mä taisinkin keittää viimeksikin riisipuuron... heh, empäs voinu muistaa sitte ennenku kirjotin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No sekoitetaan puuron joukkoon porkkanat soseena,raasteena tms :D ja mausteita perään ja uuniin ... ei kai se sen erikoisempaa :D

Muistelinkin tässä yhtäkkii,että niin mä taisinkin keittää viimeksikin riisipuuron... heh, empäs voinu muistaa sitte ennenku kirjotin :D

Kai se on makuasia. Mä keitin porkkanat kypsiksi, laitoin toiseen kulhoon ja soseutin. Laiton keitinveteen riisit ja annoin veden imeytyä, niin että riisit olivat kypsiä. Porkkanasoseen joukkoon laitoin kermaa, maitoa, munia, siirappia ja mausteita sekä lopuksi riisit.

minä teen aina riisipuuroon myös..... pakastan porkkanan raasteena joka on tehty mehulingolla siten että sitä mehusta jäävää porkkanan osaa en heitä pois vaan lisään siihen osan mehua takas ja pakastan sopivina annoksina ja heitän vaan sellasen sitte kuumaan riisipuuroon keittämisen loppuvaiheessa sulamaan...hyvää on tullut ja syöty on ( sellaset yli 20 hengen suku jouluateriat kun meillä on perinteenä nyt vaan ei enää mahduta millään 4 ttä polvea kun mennään) :D

Yhteistyössä