K
Kohta kolmen äiti?
Vieras
Nyt ydinkysymyksenä onkin että kummasta on pahempi vaikutus henkiseen hyvinvointiini;abortista vai siitä että pidän lapsen?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja chef:No sehän riippuu siitä, että kumpaa asiaa pidän pahempana vaihtoehtona.
Jos mä tekisin abortin masentuneena, niin varmaan vetäisin sen jälkeen itseni jojoon, koska olisin sen jälkeen vielä enemmän masentunut.
Toiselle ihmiselle taas voisi käydä toistepäin.
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:voi ikävää mikä tilanne![]()
Sinun täytyy tarkkaan miettiä mitä teet. Tuohon on vaikea ulkopuolisen sanoa juuta tai jaat..
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:Alkuperäinen kirjoittaja chef:No sehän riippuu siitä, että kumpaa asiaa pidän pahempana vaihtoehtona.
Jos mä tekisin abortin masentuneena, niin varmaan vetäisin sen jälkeen itseni jojoon, koska olisin sen jälkeen vielä enemmän masentunut.
Minun tutulle kävi juuri toisin päin, lapsi pahensi masennusta :| hälle toivon mitä eniten parantumista, ei se tilanne ole äidille hyvä, mutta varsinki lapselle se on huono.
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti?:Tällä hetkellä mielialat vaihtelevat aika rajusti,toisena hetkenä ajatus vauvasta tuntuu ihanalta ja elämä muutenkin valoisalta mutta taas toisena ajatus on henkisesti todella raskas ja ahdistavaEn olisi ikinä halunnut joutua tähän tilanteeseen
Ja mitä lääkitykseen tulee,en ole kai vain uskaltanut aloittaa sitä ja terapeuttini on sitä mieltä etten sovi perinteiseen masentuneen profiiliin vaan hän uumoilee että taustalla voisi olla jokin sairaus. Sairastan siis 1.tyypin diabetesta ja kilpirauhasarvot on ok. Päällimmäinen ajatus minulla on se että ´okei,pidän tämän kyllä siitä selvitään´mutta samalla mietin että mitä jos teen elämäni suurimman virheen ja löydän itseni synnytyksen jälkeen jostain laitoksesta
Voiko kesken raskauden aloittaa mielialalääkitystä jos ei ole aikaisemmin kokeillutkaan?
Alkuperäinen kirjoittaja chef:Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:Alkuperäinen kirjoittaja chef:No sehän riippuu siitä, että kumpaa asiaa pidän pahempana vaihtoehtona.
Minun tutulle kävi juuri toisin päin, lapsi pahensi masennusta :| hälle toivon mitä eniten parantumista, ei se tilanne ole äidille hyvä, mutta varsinki lapselle se on huono.
Mun ystävä on tänään viikolla 20 ja hällä paha masennus, lääkityksineen. Ja uskon että hän tulee pärjäämään, vaikka alku olikin aika kaoottinen...hän siis oli ihan paniikissa.
Alkuperäinen kirjoittaja hei:Miten olet jaksanut nyt kahden lapsen kanssa? Osallistuuko lasten isä hoitoon? Onko lapsille hoitajia, että saa itse hengähtää? Nämä ovat mielestäni keskeiset asiat oman jaksamisen kannalta. On niin erilaisia elämäntilanteita ja kaikkiin ei lapsi sovi.
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti?:Tällä hetkellä mielialat vaihtelevat aika rajusti,toisena hetkenä ajatus vauvasta tuntuu ihanalta ja elämä muutenkin valoisalta mutta taas toisena ajatus on henkisesti todella raskas ja ahdistavaEn olisi ikinä halunnut joutua tähän tilanteeseen
Ja mitä lääkitykseen tulee,en ole kai vain uskaltanut aloittaa sitä ja terapeuttini on sitä mieltä etten sovi perinteiseen masentuneen profiiliin vaan hän uumoilee että taustalla voisi olla jokin sairaus. Sairastan siis 1.tyypin diabetesta ja kilpirauhasarvot on ok. Päällimmäinen ajatus minulla on se että ´okei,pidän tämän kyllä siitä selvitään´mutta samalla mietin että mitä jos teen elämäni suurimman virheen ja löydän itseni synnytyksen jälkeen jostain laitoksesta
Voiko kesken raskauden aloittaa mielialalääkitystä jos ei ole aikaisemmin kokeillutkaan?
Alkuperäinen kirjoittaja hullu:Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti?:Tällä hetkellä mielialat vaihtelevat aika rajusti,toisena hetkenä ajatus vauvasta tuntuu ihanalta ja elämä muutenkin valoisalta mutta taas toisena ajatus on henkisesti todella raskas ja ahdistavaEn olisi ikinä halunnut joutua tähän tilanteeseen
minkä sorttista sairautta terapeuttisi epäilee? fyysistä, psykkistä tai neurologista? ehtisitkö saada ensin vastauksen siihen ja sen jälkeen miettiä vauvaa? kuinka usein käyt terapiassa?
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti?:Alkuperäinen kirjoittaja hullu:Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti?:Tällä hetkellä mielialat vaihtelevat aika rajusti,toisena hetkenä ajatus vauvasta tuntuu ihanalta ja elämä muutenkin valoisalta mutta taas toisena ajatus on henkisesti todella raskas ja ahdistavaEn olisi ikinä halunnut joutua tähän tilanteeseen
minkä sorttista sairautta terapeuttisi epäilee? fyysistä, psykkistä tai neurologista? ehtisitkö saada ensin vastauksen siihen ja sen jälkeen miettiä vauvaa? kuinka usein käyt terapiassa?
Ei olla mitään tarkempaa selontekoa tehty mahdollisesta sairaudesta nyt kun ne kilppariarvotkin oli ok. Mutta hänen mielestään en mitenkään sovi perustyypilliseen masentuneen profiiliin.Mikä tietysti on huojentavaa,kuka nyt masentunut haluaisi olla,mutta silti ihmetyttää että mikä voi olla vialla kun alakulo on niin voimakasta?Siis muu kuin masennus.
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti?:Alkuperäinen kirjoittaja hullu:Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti?:Tällä hetkellä mielialat vaihtelevat aika rajusti,toisena hetkenä ajatus vauvasta tuntuu ihanalta ja elämä muutenkin valoisalta mutta taas toisena ajatus on henkisesti todella raskas ja ahdistavaEn olisi ikinä halunnut joutua tähän tilanteeseen
Ei olla mitään tarkempaa selontekoa tehty mahdollisesta sairaudesta nyt kun ne kilppariarvotkin oli ok. Mutta hänen mielestään en mitenkään sovi perustyypilliseen masentuneen profiiliin.Mikä tietysti on huojentavaa,kuka nyt masentunut haluaisi olla,mutta silti ihmetyttää että mikä voi olla vialla kun alakulo on niin voimakasta?Siis muu kuin masennus.
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti?:Alkuperäinen kirjoittaja hei:Miten olet jaksanut nyt kahden lapsen kanssa? Osallistuuko lasten isä hoitoon? Onko lapsille hoitajia, että saa itse hengähtää? Nämä ovat mielestäni keskeiset asiat oman jaksamisen kannalta. On niin erilaisia elämäntilanteita ja kaikkiin ei lapsi sovi.
Isä osallistuu oikein hyvin ja on muutenkin tukena kaikessa. Ja hoitajia on lähipiirissä paljon. Olen jaksanut mielestäni ihan ok,mitä nyt vähän liikaa kiukkua arjessaKäyn töissä ja muutenkaan ulkopuolinen ei varmasti ikinä osaisi arvata masennustani jos ei tietäisi siitä. Huolehdin ulkonäöstäni päivittäin ja jaksan touhuilla yleensä aika hyvin.
Alkuperäinen kirjoittaja mia:Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti?:Alkuperäinen kirjoittaja hei:Miten olet jaksanut nyt kahden lapsen kanssa? Osallistuuko lasten isä hoitoon? Onko lapsille hoitajia, että saa itse hengähtää? Nämä ovat mielestäni keskeiset asiat oman jaksamisen kannalta. On niin erilaisia elämäntilanteita ja kaikkiin ei lapsi sovi.
Isä osallistuu oikein hyvin ja on muutenkin tukena kaikessa. Ja hoitajia on lähipiirissä paljon. Olen jaksanut mielestäni ihan ok,mitä nyt vähän liikaa kiukkua arjessaKäyn töissä ja muutenkaan ulkopuolinen ei varmasti ikinä osaisi arvata masennustani jos ei tietäisi siitä. Huolehdin ulkonäöstäni päivittäin ja jaksan touhuilla yleensä aika hyvin.
Uskon että jaksat! Jos sulla on mies tukena jne. Ei kannata maalata piruja seinille ja sen takia ruveta lasta pois heittämään, kun se on kerran jo tulossa.
Ja hoitajiakin tiedossa.Olen itse yh, ja voin sanoa että masennukseni hävisi kun sain lapsen.
Nyt kun lapsi isompi, voin jo oireillakin ja oon löytänyt oireisiin syitä(lapsuudesta).
Yritän hoitaa itseäni ja käyn keskustelemassa, nyt tarkoitus olis etsiä
sopivampi terapia.
Pärjään kyllä, vaikka joskus on huonoja hetkiä.
Koskaan lapseni ei ole kärsinyt, hoidin oikein hyvin vauvani aikoinaan
ja panostin vuorovaikutukseen.
Uskon että sinä pärjäät.
Ja vastaus kysymykseen: On turha hukata lasta, parempi että otat
lapsen vastaan kun se kerran on jo alulla!!
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti?:Siis alunperin tämä masennus alkoi isäni kuolemasta kaksi vuotta sitten. Odotin tuolloin kuopustani puolivälissä enkä jotenkin ´kerinnyt´käsitellä asiaa kun vauva syntyi. Vuoden verran oireet viittasivat paniikkihäiriöön jonka vuoksi alunperin hakeuduin terapiaan mutta nyt ne ovat tässä muutaman kuukauden sisään vaihtuneet masennusoireisiin eli alakulo,väsymys,ei kiinnosta tehdä mitään. Ja paniikkioireet ovat kokonaan hävinneet.