Kumpi on helpompaa, pyytää kelasta kopiota sinne jätetystä hakemuksesta vai pyytää uusi raskaustodistus neuvolasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teet miten tahansa, niin aina se menee väärin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

teet miten tahansa, niin aina se menee väärin

Vieras
Vai antaako ne neuvolasta uutta todistusta edes?

Minä kun olen Kelaan vienyt hakemuksen jo elokuun alussa ja tänään tuli päätös äitiyspakkauksesta, että muuta päätöstä eivät vielä ole tehneet.
No töistä nyt sitten ilmoittivat, että mun olisi pitänyt sinne viedä se hakemus alunperin, kun töistä saan palkan ekalta 3 kuukaudelta.

Nyt ne sitten töissä penää jotain kopiota multa ja eihän mulla sellaista ole.

Esikoisen kohdalla olin saman työnantajan leivissä ja silloinkin vein suoraan Kelaan paperit ja ne sieltä kelasta sitten hoitivat työnantajan kanssa asiat, niin ajattelin että niin se toimii nytkin, mutta ei sitten näköjään toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
kysy kelasta tai selitä sinne asia, niin saattaa olla että voivat hoitaa sitä kautta työnantajan kanssa asian kuntoon

No siis 2 vuotta sitten hoitivat sitä kautta ja selitin sen työnantajallekin tai siis sille jonka kanssa juttelin, mutta niillä on nyt kauhea hoppu saada ne paperit heti nyt sinne. Kelalla ne paperit on, kun tuon päätöksen sain jo tuosta äitiyspakkauksesta, tuli siis tänään se päätös postista.
Kelaan kun vielä vein sen lapun, niin laitettiin siihen että maksaako työnantaja palkkaa, niin kysymysmerkki, että kyllä ne sielläkin siitä tietävät ja ymmärsin siitä, että ne hoitaa sen.

Yhteistyössä