kumpi olisi parempi vaihtoehto: ruveta kunnalliseksi pph:si vai yksityiseksi pph:si?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minna"

Vieras
nyt pitäisi päättää kumpaan rupean, kertokaa omia mielipiteitänne kumpi olis parempi vaihtoehto esim. rahallisesti.
2 lasta saisin ottaa, tuo yksityinen kiinnostas, mutta entä sjos joutuu hommat lopettaa kun ei olekkaan lapsia, niin iten sitten menee työttömyys rahat, kunnallisena vois kuitenkin jatkaa omaan liittoon kuulumista.
hmmm, paljon mietittävää........

Itse valitsin yksityisen pph:n työn. Olen saanut esim hoitoajat määrittää itse (meille saa tulla aikaisintaan 7.30 ja lapsi on haettava viimeistään 16.30, kunnallisena hoitoajat voisivat olla jopa 6-18). Hoidettavia on kuitenkin koko ajan riittänyt ja palkka sama (tai itseasiassa pikkuisen parempi) kuin kunnallisella pph:lla

Tuo työttömyysasia muakin mieitytti. Olen kuullut, että karenssi on pitkä jos ei kuulu liittoon! Niimpä itse liityin ayt-kassaan ja kun sitä maksaa väh. 2v niin on oikeutettu työttömyyskorvaukseen sieltä. Toinen hankaluus rahan suhteen yksityisenä on heinäkuu. Kela ei maksa kuntalisää heinäkuulta ollenkaan. Vanhempien maksaman hoitomaksun määrittelet siltä kuulta itse, itse olen vähentänyt kulukorvauksen, joten otan heinäkuultakin pienen maksun. Välissä mietin itsekin olisiko kunnallinen parempi juuri tuon säännöllisen tulon vuoksi. Kuitenkin olen edelleen yksityinen ja jatkan niin kauan näin kuin lapsia riittää ;-)

tuo yksityinekin kiinnostas, mutta pelottaa, miten käy jos hammat joutuu lopettaa jostain syystä....
ja juuri nuo kunnallisessa olevat työajat hirvittää! Aamusta vois ottaa aikaisnkin, mut en haluis iltaan asti pitää hoitolapsia kun oma nuorin menee jo klo19:00 yöunille.

Itse valitsin yksityisen pph:n työn. Olen saanut esim hoitoajat määrittää itse (meille saa tulla aikaisintaan 7.30 ja lapsi on haettava viimeistään 16.30, kunnallisena hoitoajat voisivat olla jopa 6-18). Hoidettavia on kuitenkin koko ajan riittänyt ja palkka sama (tai itseasiassa pikkuisen parempi) kuin kunnallisella pph:lla

Ja tosiaan tämä työaikahan on myös yksi hyvä syy pysyä yksityisenä :-) Mulla on kans työaika 7.30-16.30.

Meidän keskikokoisessa kaupungissa niin kova pula hoitopaikoista, että kunnan päivähoitotoimistossakin jakavat lappua, jossa meidän yksityisten pph:den yhteystiedot. Joskin nyt kun olen tehnyt tätä työtä jo useamman vuoden, niin tilanne on enemmänkin niin päin, että perheet odottavat ja jonottavat, josko minulta vapautuisi paikka. Kun saa kerran hyvän maineen, niin työtilanne on taattu... En ole työttömyyttä murehtinut koskaan.

no tää mun kaupunki on orimattila, et en sit tiiä kuinka saa noita lapsia ite hankittua...

Osaako kukaan kertoa minkälainen palkkaus on jo srupeaa kunnalliseksi pph?

[QUOTE="pph";23043232]kunnallinen ehdottomasti jollet halua olla paperin pyörittäjä. Kunnalla saa ite myös sanella hoitoajat.[/QUOTE]

saako kunnallinen oikeasti ite valita työajat, luulin että vaan ykstyinen?

Ei toi papereitten kaa pelaus haittaa, oikeastaan tykkään siitä :)

Yhteistyössä