Kumpi oikeassa tai miten ite tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Meillä on auto mikä on rekisteröity 7:lle mutta istumapaikkoja/turvavöitä on 8:lle (ollut vissiinkin taksina ennen). Auto on farmari missä peräkontissa on 3:lle penkit.
Nyt sitte sellanen ongelma että miehen mielestä pitää olla keskipenkki täynnä ennenkuin kukaan menee peräkonttiin istumaan. Minun mielestä taas ihan sama missä istuvat kunhan on vyöt kiinni. Tappelevat vähemmän jos istuvat vähän väljemmin ja saavat ite valita kenen vieressä istuvat. Jos koko sakilla lähdetään niin silloin on kaikki paikat käytössä.

Hmm, ainakin jos hajaistumisella kaikilla olis kolmipistevyöt, pelkän lannevyön sijasta, istuttais harvemmassa.
Muutenkin helpottaa matkustamista kun ei ole kyynärpäät kokoajan toisen tontilla.

En tiedä, kumpi teillä nyt on "oikeassa", mutta kun meillä oli tollainen "peräkonttipenkkiauto", niin viimeisenä laitoin taakse istumaan ihan sen takia, että pelkäsin peräänajoja. Tottakai kolari voi sattua muutenkin, mutta jotenkin olin tosi peloissani siitä jos joku ajaa perään kun muksut on siellä...

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:
Ne takakontin istumapaikat on tarkoitettu tilapäiskuljetukseen, eivät ole niin turvalliset kuin keskipenkin. Meillä oli vanhassa autossa sama homma.

Eli usko miestäsi....

Tästä olen samaa mieltä.

Niinhän se on. Mutta auto viel meille uus ja kaikilla kauhea hinku istua tuolla peräkontissa. Ei millään jaksais joka kerta kun johonki lähdetään alkaa riitelemään istumapaikoista. Mutta kait se pitää alkaa itelläkin olemaan tarkempi nuiden istumapaikkojen kans. Oma lukunsa sitte nuo istuimet. Alkaa hermot mennä niiden siirtelyssä. Kun aina eri paikassa riippuen siitä millä kokoonpanolla ollaan liikenteessä.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:
Ne takakontin istumapaikat on tarkoitettu tilapäiskuljetukseen, eivät ole niin turvalliset kuin keskipenkin. Meillä oli vanhassa autossa sama homma.

Eli usko miestäsi....

Tästä olen samaa mieltä.

Peesiä!

Tilapäisesti meilläkin käytössä mutta mielellään ei istuteta ketään sinne peräkonttiin jos muille paikoille mahtuu.

meillä kans lisä penkit takakontissa ja todellakin kaikki muut paikat pitää olla täynnä ennen kun sinne takapoksiin saa mennä,,ne on tilapäis kuljekseen ja esim matkaa hesasta lappiin sillä autolla ei saa tehdä jos lisäpenkit käytössä.

Yhteistyössä