Kumpi oikeassa opettaja vai minä

tyttö tuli eilen koulusta mukanaan punainen lappu tekemättömästä läksystä, ilmoituksella, että kun toinen lappu tulee, niin joutuu laiskaan kouluun. tää läksy oli sellainen,jota kyllä yritettiin tehdä mutta ei osattu ja siksi jäi tekemättä. kysymyksiä oli kymmenen ja kahdeksas jäi vastaamatta ja siitä tämä lappu. tyttö oli sanonut, että ei osannut tehdä, eikä vanhemmatkaan ymmärtänyt, vaan ei ollu auttanut mitään. laiton sit opelle kirjeen jossa kerroin, että olen sitä mieltä, että muistutus oli aiheeton, koska kerta sitä oli yritetty tehdä ja jo sen että kaikkiin muihin oli vastattu olis pitänyt osoittaa mielestäni sen, että sitä ei tahallaan oltu jätetty tekemättä. eri asia olis tietty, jos laiskuuttaan olis jättänyt sen tekemättä. mitä mieltä olette

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mikä ihmeen tehtävä se on ollut jos aikuinenkaan ei siitä mitään ymmärtänyt????
kysymystä en muista, mutta mä oletin, että siihen pitäis löytyä vastaus kirjasta ja niin oletti meidän isommat pojatkin, loppujen lopuksi siihen olis itse saanut keksiä sopivan vastauksen. ja kirjasta etsittiin ja ei löydetty. sitä ny on vaikee selittää

äiti69
Eihän koskaan koulussa ole osaamattomuudesta rangaistu vaan tekemättä jättämisestä. Jos kerran on yrittänyt niin se riittää. Eihän kaikkea voi osata ennen kuin oppii.

Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Sinä laita seuraavalla kerralla jo valmiiksi lappu läksyjen mukaan että yritetty on mutta ei osattu....
joo niin mä päätin, että tästä lähtien jos joku tehtävä jää tekemättä siksi, että ei osaa ja kukaan ei osaa neuvoakaan, kirjoitan vastauksen paikalle, että lapsi on yrittänyt, vaan ei ole osannut.

joo
kumpikin on tavallaan oikeassa, ja väärässä myös. Ne tehtävät opetetaan lapselle kyllä koulussa ensin, ja on lapsen TYÖTÄ tehdä ne sitten kotona. Ne eivät kuulu aikuiselle. Seuraavan kerran käske lasta laittamaan vaikka se väärä vastaus, jos ope on noin tiukkapipoinen.

Yhteistyössä