kumpi näistä tytölle nimeksi

• Viestiketjun aloittaja himpula
  • Ensimmäinen viesti
ap
Fanni Helmi Maria on nätti nimiyhdistelmä ja pidän Helmi-nimestä kovasti, mutta siskon tyttö sai kolme kuukautta sitten nimekseen Helmin, joten se jää meidän tytöltä saamatta sen takia...harmittaa kyllä

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Fanni toki on vanha nimi, mutta en laittaisi lapselle nimeksi englannin fanny-sanan merkityksen takia.

Olen juuri saanut selville, että mun nimi on yhessä kielessä perse. tänks mutsi.
pimperoakin se tarkoittaa kiitos engöantilaisen kirjallisuuden ja teoksen fanny hill, jos lohduttaa niin fanny on ainoastaan slangia samalla tapaa kuin suomessa jorma ja yrjö.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Fanni toki on vanha nimi, mutta en laittaisi lapselle nimeksi englannin fanny-sanan merkityksen takia.

Olen juuri saanut selville, että mun nimi on yhessä kielessä perse. tänks mutsi.
pimperoakin se tarkoittaa kiitos engöantilaisen kirjallisuuden ja teoksen fanny hill, jos lohduttaa niin fanny on ainoastaan slangia samalla tapaa kuin suomessa jorma ja yrjö.
No vielä on sekaannuksenkin mahdollisuus, kun se on englanniksi tussu ja ameriikaksi peppu.

piparminttu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No vielä on sekaannuksenkin mahdollisuus, kun se on englanniksi tussu ja ameriikaksi peppu.

Luojalle kiitos etten osaa kieliä huoh

vieras
Oikeesti kamalaa jos pitäis jatkuvasti miettiä mitä mitkäkin nimet muualla maailmassa merkitsee.. esim. Tero japanissa raiskaaja, E(A)ntero peräsuoli jne.. Entäs intalaiset Kamalat.

yks vaan
...No ei toki TARTTE miettiä, mutta mun lapselle ei koskaan tule nimeksi Violaa (esp. violar=raiskata, viola=hän raiskaa) eikä paria muutakaan vastaavaa nimeä. Toki jokainen saa omasta puolestaan valita, onhan jossain päin maailmaa kastettu (tai luultavasti ei ole kastettu, vaan annettu nimeksi) Nokia ja Coca-Colakin...

Fannihan on tavallaan ihan mukava nimi, joskin tällä hetkellä tosi yleinen (en ikinä vois kuvitella myöskään lapseni nimeksi jotain Veetiä tai Leeviä, joita istuu joka hiekkalaatikolla pilvin pimein). Hilda on musta ihana, muista nimistä en niin välitä. Mutta Fanni Hilda Maria on noista vaihtiksista paras, koska FannI ja IIda eikä HilMA ja MAria sovi peräkkäin.

ap
Kiitokset mielipiteistä!!

Ollaan nyt päästy miehen kanssa yksimielisyyteen nimen suhteen=) ja nimi nyt on siinä eikä sitä sen enempää mietitä. Itse olen todella tyytyväinen tähän valintaan!!

Tyttö saa viikonloppuna nimekseen Fanni Hilda Maria<3

Yhteistyössä