Kumpi meistä ajattelee järkevämmin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehdottomasti kannattaa rakentaa nyt saman tien ja talon yhteyteen. Säästää kustannuksissa. Viidessä vuodessa rakennustarvikkeet kallistuvat niin paljon ettei likimainkaan samalla hinnalla enää rakenneta, ei varsinkaan erillistä joka tulee muutenkin huomattavasti kalliimmaksi.

Ehdottomasti kannattaa rakentaa nyt saman tien ja talon yhteyteen. Säästää kustannuksissa. Viidessä vuodessa rakennustarvikkeet kallistuvat niin paljon ettei likimainkaan samalla hinnalla enää rakenneta, ei varsinkaan erillistä joka tulee muutenkin huomattavasti kalliimmaksi.

Luitko aloitustani? Totta kai kannattaisi rakentaa molemmat mutta rahallisesti ei pysty nyt.

[QUOTE="a p";25701040]Luitko aloitustani? Totta kai kannattaisi rakentaa molemmat mutta rahallisesti ei pysty nyt.[/QUOTE]

Luin kyllä. Eihän tuo ole kuin järjestelykysymys. Tingitte hieman talosta ja hieman tallista niin saatte molemmat nyt. Jos muka laina on 25000 eurosta kiinni.

[QUOTE="a p";25701123]Talon hinta on kaikkineen 165000 euroa ja se on kilpailutettu moneen kertaan. Tuo on avaimet käteen ratkaisu, joten mistä tingit tuota hintaa enää? :D[/QUOTE]

Siis suunitelia ei ole mitään mahdollisuutta muuttaa eikä pankki suostu antamaan yhtään enempää lainaa?

Minun on nyt pakko kysyä, että oletko ap sama joka aloitti sen ketjun talosta jonka hinta oli 220 000. Siinä ap sanoi että saivat paremman tarjouksen, joten kiinnostaisi vain tietää saiko noin paljon paremman tarjouksen :D

Minusta kannattaisi miettiä sitäkin että hinnat nousee viidessä vuodessa. Eli jos jätätte talon vielä rakentamatta niin sitä ei tiedä millä hinnalla rakennatte sitten viiden vuoden päästä talon+tallin.. voi olla että sittenkään ei rahat riittäisi siihen talliin, vaikka olisitte säästäneetkin. Minä rakentaisin kyllä sen talon nyt heti ja tallin myöhemmin.

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";25703874]Minun on nyt pakko kysyä, että oletko ap sama joka aloitti sen ketjun talosta jonka hinta oli 220 000. Siinä ap sanoi että saivat paremman tarjouksen, joten kiinnostaisi vain tietää saiko noin paljon paremman tarjouksen :D

Minusta kannattaisi miettiä sitäkin että hinnat nousee viidessä vuodessa. Eli jos jätätte talon vielä rakentamatta niin sitä ei tiedä millä hinnalla rakennatte sitten viiden vuoden päästä talon+tallin.. voi olla että sittenkään ei rahat riittäisi siihen talliin, vaikka olisitte säästäneetkin. Minä rakentaisin kyllä sen talon nyt heti ja tallin myöhemmin.[/QUOTE]

Jos tarkoitat 200000 euroa niin joo :) Tässä ei ole pihaa, liittymiä, luvia eikä pihatöitä, mutta on muita pienempiä kivoja muutoksia :D En tosin tiedä tarkoitatko juuri minua kun 220000 eurosta en ole tehnyt aloitusta.

Eikö sen tallin voisi tehdä nyt "puolivalmiiksi"? Eli siis talon rakennuksen yhteydessä se tietysti otettaisiin lukuun pohjakaavassa ja seinät+katto ympärille, samoin sähköt ja vedet vedettäisiin valmiiksi koska ne oikeasti tekee niin paljon halvemmalla "siinä samalla". Mutta sisäosan jättäisi vielä kesken. Kyllähän siellä sellaisenaankin hommia tekisi sen aikaa kun keräisi rahaa viimeistelyyn.

[QUOTE="a p";25704019]Jos tarkoitat 200000 euroa niin joo :) Tässä ei ole pihaa, liittymiä, luvia eikä pihatöitä, mutta on muita pienempiä kivoja muutoksia :D En tosin tiedä tarkoitatko juuri minua kun 220000 eurosta en ole tehnyt aloitusta.[/QUOTE]

Ei kun joo, muistin väärin, se hintahan oli vieläkin pienempi :O Tuleekos tästäkin sitten n. 200 000 e hinnaksi liittymineen jne. (ilman sitä tallia)?

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";25704072]Ei kun joo, muistin väärin, se hintahan oli vieläkin pienempi :O Tuleekos tästäkin sitten n. 200 000 e hinnaksi liittymineen jne. (ilman sitä tallia)?[/QUOTE]

Ehei. 175000 euroa tuon tallin kanssa. Talo 155000 euroa ja mietitään että jätetään talli vielä kesken tässä vaiheessa.

[QUOTE="a p";25705203]Ehei. 175000 euroa tuon tallin kanssa. Talo 155000 euroa ja mietitään että jätetään talli vielä kesken tässä vaiheessa.[/QUOTE]

Oletteko ottaneet lainatarjoukset useammastakin pankista? Tuntuu jotenkin uskomattomalta että yksikään pankki ei suostuisi tuota 20000 antamaan lisää lainaa.

Yhteistyössä