N
Nyt
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja xxf:Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Alkuperäinen kirjoittaja ??:Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Alkuperäinen kirjoittaja huoh:Joo, ihan selväähän on että Sepen äidin olisi pitänyt mennä opastamaan poikaansa ettei kädestä oteta ja ohjata hänet hakemaan vapaita leluja jos niitä kerran hiekkiksellä oli.
Itseäni ärsyttää kun olen ollut hyvin kärkäs vaatimaan lastani (2,5v) jakamaan lelunsa toisten kanssa. Muut lapset ovat oikein oppineet kärkkymään sitä kun lapseni päästää jostain lelusta irti niin ovat heti haukkana nappaamassa sen kun "eihän se ollut kädessä" vaikka lapseni selkeästi kuitenkin leikkii kyseisellä lelulla vielä. Esim laittaa lapion viereensä kun kumoaa kakkua muotista niin heti on joku sen nappaamsaa kun irti päästää. Mikä tässäkin olisi kultainen keskitie???
Minusta se että jos se lapio jätetään lojumaan niin saa ottaa. Jos taas on kakkupuuha kesken niin katsellan toinen lapio tälle odottavalle. Kun se kakku kumotaan jne välillä.
Minusta ei ole lojumaan jättämistä jos lapiom kädestään laskee kakun kumoamisen ajaksi. Ja jos lelut vielä ovat niillä leikkivän lapsen omia. Hampaissako lapiota pitää se hetki pitää kun molempia käsiä kakun kumoamiseen tarvii?
Tätä mä tarkotinkin että kesken puuhan ei oteta jos vaikka sitä kakkua kumotaan. Mut jos se lojuu eikä lapsi sitä käytä niin voi ottaa. Yleensä mä pojan kanssa vähän katselen tilannetta ja sitten otetaan se lelu mikä makaa vaan.
Toivottavasti kysytte saako ottaa? Kun ne yleensä on jonkun omia. Itse ainakin tykkään kun kysytään ja mielelläni luvan annan. Eihän me aikuisetkaan mennä esim naapurin rappusilta katuharjaa tai haravaa lainaamaan omin luvin!
Nyt taisi puhe olla hylätyistä leluista hiekkiksella.