Kumpi korvaa karanneen heliumpallon?

  • Viestiketjun aloittaja johan oli vappu :(
  • Ensimmäinen viesti
johan oli vappu :(
Kaksi lasta leikkii pihalla, välillä kaverin pallolla välillä ilman. Yks kaks pallo karkaa ja molemmat syyttävät toisiaan. Joutuuko ei-pallon omistaja korvaamaan pallon vaikkei ole varmuutta kummalta pallo karkasi?
Suostuisitko sinä maksamaan?
 
Ei tietenkään pidä korvata. Jos on pallo lapsella ulkona niin aina on riski, että se karkaa. Eri asia, jos tahallaan esim. toinen on irrotanut pallon narun, mutta jos yhdessä leikitään niin ei ole kenenkään syy.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Ehdottaisin, että kustannukset pannaan puoliksi.
Minua vaan periaatteessa kyrsii maksaa jostain, mitä lapsi ei välttämättä ole edes tehnyt. Omilleni en voinut ostaa palloja (talous tiukilla) ja nytkö pitäis kaverin pallo kustantaa...
 
...
En mä ainakaan korvauksia vaatisi. Luultavasti olisin kieltänyt lastani ottamasta palloa ulos leikkeihin juuri tämän takia. Ja jos silti otti ja sitten kävi kuten kävi, niin minkäs sille tekee. Ei sitä kaveriakaan voi maksumieheksi laittaa. Oppiipahan pitämään ensi vuonna pallon sisällä... Ja jälleen kerran myös äiti oli oikeassa ;-)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Ei tietenkään pidä korvata. Jos on pallo lapsella ulkona niin aina on riski, että se karkaa. Eri asia, jos tahallaan esim. toinen on irrotanut pallon narun, mutta jos yhdessä leikitään niin ei ole kenenkään syy.
samoilla linjoilla..omalla vastuulla pallon saa ulos, ja jos se karkaa niin sit ei voi mitään..

(palloon kannattaa sitoa paino, niin ei karkaa..)

jos tahallaan mun lapsi olis pallon päästänyt niin sit toki korvaisin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Ehdottaisin, että kustannukset pannaan puoliksi.
Minua vaan periaatteessa kyrsii maksaa jostain, mitä lapsi ei välttämättä ole edes tehnyt. Omilleni en voinut ostaa palloja (talous tiukilla) ja nytkö pitäis kaverin pallo kustantaa...
Niinpä, ymmärrän pointtisi, mutta sovun merkeissä maksaisin puolet. Toivottavasti se riittäisi sopuun :/

Itsekään en kyllä vaatisi ketään korvaamaan yhtään mitään.
 
kolmen mutsi
ensinnäkin: äitinä en antaisi ottaa heliumpalloa mukaan pihaleikkeihin.
toiseks: vahinko on vahinko, eli jos vois todistaa että mun lapsi ois tahallisesti toisen pallon antanut "karata", niin sitten korvaisin.
sun esittämässä tapauksessa en siis korvaisi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
pallonomistajan oma moka, jos pallo on ilman painoa pihalla!!
Siinä oli käsittääkseni paino, mutta naru irtosi pallosta. Näin minulle kerrottiin. Hieman aiemmin puhuttiin miehen kanssa (kun huomattiin että pallo lapsilla pihalla), että kauankohan kestää ennen kuin pallo karkaa taivaan tuuliin :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen mutsi:
ensinnäkin: äitinä en antaisi ottaa heliumpalloa mukaan pihaleikkeihin.
toiseks: vahinko on vahinko, eli jos vois todistaa että mun lapsi ois tahallisesti toisen pallon antanut "karata", niin sitten korvaisin.
sun esittämässä tapauksessa en siis korvaisi.
Peesi =)

MEILLÄ viime vappuna kuopus vei TAHALLAAN ulos esikoisen pallon :snotty:

Arvatkaa mitä tein???

Kuopuksen pallo pääs kanssa taivaaseen. :D
(joo oon tosi tyly äiti)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sohvii:
painot kiinni niihin palloihin ja ei ne nyt NIIIN kalliita ole et jos karkaa etteikö olisi varaa ostaa uutta, vappu on kerran vuodessa!
joo, mutta ku eipä kaikilla ole vara ostaa sitä palloa edes omille lapsilleen... ja ap taiski laittaa et heillä rahat tiukilla?
 
No jo on, en ostaisi, mutta en kyllä vaatisi kórvaustakaan, miksi pallo ulkona ylipäätään..

Kuka sulta sitä korvausta vaatii?

ja lapset nyt syyttelee toisiaan kun harmittaa, jos selvästi näkee että lapsi irrottaa pallon niin sitten katsoisin asiaa uudestaan..
 

Yhteistyössä