Kumpi hylly lastenhuoneeseen?

Kumpi lastenhuoneeseen leluhyllyksi. Lapsi nyt 4-v.

TROFAST Säilytyskokonaisuus - IKEA

EXPEDIT Hylly - korkeakiilto roosa - IKEA

Mitä koreja käytätte leluille expeditin hyllyssä?

Itse tykkäisin nyt Trofastista sen takia, että siinä saisi paremmin lelut nyt lajiteltua, kun ottaisi pieniä ja isoja koreja. Ulkonäkö ei miellytä.

Mutta tuo expedit kävisi myös isomalle ja kenties sama hylly saisi olla lapsen huoneessa myös teini-iässä. Ehkä korit ostaa eriväriset tms. Ja veisi vaikka ensimmäiseen omaan kotiin mukanaankin :)
 
Minä pidän tuosta perushyllystä, inhoan noita muovilaatikkohärpäkkeitä. Mutta tämähän on ihan makuasia.
Mä inhoan kanssa. Mutta tällä hetkellä lelujen lajittelu ja ehkä myös siivouskin olisi helpompi noihin muovihärpäkelaatikoihin, koska siinä voisi lajitella yhdet lelut aina samaan ja ottaisi pieniä ja isoja koreja. Expeditissä on vain sitten isoja koreja ja tulee pian äkkiä sellaisia sekalaisia lelulaatikoita, mitä meillä nytkin on sängyn alla.
 
"vieras"
Tjaa, ei oikein miellytä kumpikaan, mutta ehkä ton trofastin, joskus tuollainen (ei ikean) reikä hylly ollut, en tykännyt.

Enpä tiiä kestääkö Ikean tuotteet isältä pojalle, joten en tiedä kannattaako ajatella niin pitkälle, että mitä tyttö voi viedä mukanaan muuttaessaan kotoaan.
 
[QUOTE="vieras";28657424]Tjaa, ei oikein miellytä kumpikaan, mutta ehkä ton trofastin, joskus tuollainen (ei ikean) reikä hylly ollut, en tykännyt.

Enpä tiiä kestääkö Ikean tuotteet isältä pojalle, joten en tiedä kannattaako ajatella niin pitkälle, että mitä tyttö voi viedä mukanaan muuttaessaan kotoaan.[/QUOTE]

No ei se tässä ratkaisekaan valintaa, mutta tulipahan mieleen tuollainenkin ajatus, että voisi johonkin opiskelijakämppäänkin mennä :)
 
vieras-
Meillä on molemmat ja omiin (ja omien lasten) kokemuksiin perustuen sanoisin, että Trofast ei todellakaan miellytä silmää, mutta kylllä on helppo siivota lelut pois lattialta ja lasten mukava penkoa laatikoista haluamansa. Aika ruma, mutta näppärä ja siksi tykkään. Kyllä silmä siihen myös ihan hyvin on tottunut, vaikka kyllä ne meiltä lähtevät pois heti, kun niille ei ole enää tarvetta :) Expeditissä meillä on enimmäkseen lasten kirjoja, mutta expeditiin sopivissa laatikoissa myös joitain lelujuttujakin.
 
Expeditin ihan ehdottomasti. Meillä oli myös Trofost, mutta ei se kyllä meidän lasten leikeissä kestänyt ehjänä.

Puunvärisissä on puuhun tehdyt urat, jonne laatikot laitetaan...mutta näissä valkoisissa on semmoiset erilliset muovirivat urina...eikä ne kestänyt painavaa lelulaatikkoa, jonka pohjalta lapsi koitti leluja tonkia. Taisi olla se lapsen paino siinä laatikon reunalla vähän liikaa :D

Ja expedit on myös pidempi käyttöiältään...meillä on expeditiä eri kokoluokassa ja väreissä olohuoneessa, keittiössä, pienten huoneessa ja tuon 10v:n huoneessa.

Laatikoina meillä on vähän huoneesta riippuen joko Branäs-koreja, Dröna-laatikoita tai Lekman-laatikoita.
 
Expedit. Meillä Expeditisssä on Dröna-koppia, laatikostoja ja kaappeja alaosassa, ylempänä kirjoja. Kolmen vuoden käytön jälkeen osa Drönista alkaa olla loppu, eli niitä pitänee uusia. Lekmaneja emme ottaneet, koska hirvitti niiden kovuus ja kulmat, jos koppa tipahtaa varpaille.

Erilaisia laatikoita, pienempiäkin, löydät täältä: Säilytyslaatikot & korit - Korit & Vaatelaatikot - IKEA Expeditin yksittäisen lokeron koko on 33*33, syvyys 39. Siihen sitten mallailet vain tarvittavanlaisia laatikoita.
 
Ymmärsinkö oikein, että noi kaapit/laatikot laitetaan tuon kuution sisään?

Eli ne voi ostaa myöhemminkin, jos ei nyt vielä osta samantien?

Kyllä mä taisin tohon expeditiin kallistua (tosin olin sitä mieltä jo ennen aloitustakin :) )
 
  • Tykkää
Reactions: tillukas
Expeditin ihan ehdottomasti. Meillä oli myös Trofost, mutta ei se kyllä meidän lasten leikeissä kestänyt ehjänä.

Puunvärisissä on puuhun tehdyt urat, jonne laatikot laitetaan...mutta näissä valkoisissa on semmoiset erilliset muovirivat urina...eikä ne kestänyt painavaa lelulaatikkoa, jonka pohjalta lapsi koitti leluja tonkia. Taisi olla se lapsen paino siinä laatikon reunalla vähän liikaa :D

Ja expedit on myös pidempi käyttöiältään...meillä on expeditiä eri kokoluokassa ja väreissä olohuoneessa, keittiössä, pienten huoneessa ja tuon 10v:n huoneessa.

Laatikoina meillä on vähän huoneesta riippuen joko Branäs-koreja, Dröna-laatikoita tai Lekman-laatikoita.
Juu, siihen kiinnitin kanssa huomion, että puunväriset on ehkä kestävämmät. Meillä on ainut huonekalu tytön huoneessa nyt valkoinen, eli valkoisen olisin ottanut. Ja mietin just tota kestävyyttä. Mutta ehkä mä jo olen päättänyt ottaa sen expeditin :)
 
IhanaValo
Tuo Expedit miellyttää silmää enemmän ja jos siihen tosiaan saa noitakin lisä ovia/hyllyjä jne. (mistä en tienny ees aiemmin, luulin että pelkkiä koreja) niin on monikäyttöisempikin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä;28657559:
Hyvä ketju, ostan itsekin tuon nyt 8-vuotiaan uuteen huoneeseen, varsinkin, kun tuohon saa vitriinikaappiakin. Hän toivoi vitriiniä tietyille tavaroilleen.
Meille muuten kanssa yksi vitriini-osa. Tytön kastelahjat yms. koristeet täytys johonkin laittaa, ja ajattelin, että pitääkö seinälle ottaa yksi kuutio, mutta ne meniskin tossa kun ottaa vitriiniosan.

Cd- levyt vielä johonkin järkevästi pitäs sijoittaa, mutta niille ehkä löytyy joku oma seinäteline tms.
 

Yhteistyössä