Kumpi ensin, liha vai kala?

Olemme kohta pari viikkoa syöttäneet perunaa, porkkanaa ja mustikkaa 5,5kk ikäiselle. Nyt tuntuu, ettei iltamaito enää pidä nälkää kovinkaan pitkään. Mietin iltapuuron aloittamista. Onko kokemuksia, että kannattaako liha ottaa ruokavalioon ennen viljaa? Vai onko mitään merkitystä?

Ei kai sillä ole väliä, mutta minä otin ensin kaurapuuron ruokavalioon, ennen perunaa ja porkkanaakin, kun niistä meni alkuun maha sekaisin. Meilllä ei olla vielä kokeiltu lihaa, mutta ajattelin pikkuhiljaa niitäkin ruveta käymään läpi. Vauva tulee ens viikolla 6kk.

Aloitin meidän pojalle puuron siinä 4,5kk iässä. Ostin silloin Hippo Luomu puuroa, jota voi antaa 4kk alk. Poika tykkäsi kovasti ja sen jälkeen nukkui paljon paremmin! Meillä ei peruna koskaan ollut kovin suosittu. Se on niin mauton ilman suolaa. Mun mielestä voit hyvin aloitaa puurolla.

Mullekin on jäänyt jostain mieleen, et eka aloitetaan lihalla... En vaan ymmärrä miksi. Mutta, tänään tyttö sai ekan kerran kaurapuuroa mustikalla ja hyvin maistui! Olis syönyt enemmänkin, mutta en antanut kun ihan vähän. Saa nähdä miten maha reagoi!

Välillä nuo terkkarit eivät mun mielestä oikein tajua mitään. Lukevat vaan kirjasta suoraan eivätkä yhtään mieti, että kaikki vauvat ovat tosi yksilöllisiä. Mun mielestä puuro on hyvä juttu illalla ennen nukkumaan menoa. Eihän kukaan halua syödä lihaa kun ollaan sänkyyn menossa! Teit ihan oikein kun annoit ensin vain vähän puuroa.

me aloitettiin liha,ei siis olla vieläkään kalaa syöty ja poika 8kk. Ajattelin vielä hetken odotella ja sitten alkaa tarjota kalaa. Itse olen pienenä ollut kalalle allerginen (en enää) joten siitä syystä en vielä tarjoa pojalle ettei tulisi mitään

mamma80
Mulle neuvolasta neuvottiin aloittamaan lihalla ja viljat vasta 6 kk jälkeen. Mutta tiedän monien tehneen toisinkin päin että ota siitä nyt sitten selvä.

Älä kuitenkaan ainakaan oloita millään moniviljoilla. Ja kunnon tauko lihojen ja viljojen väliin, kummin päin nyt sit teetkään.

me koitettiin kaura puuroa tossa jokunen viikko sitten mutta neidillä meni vatsa sekaisin joten en ole uskaltanut koittaa uudestaan. onko hedelmä puuro ns, miedompaa jos kokeilisin sitä. Mitä mieltä olette? :/

Yhteistyössä