Kumpaan muuttaisit?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muuttaja

Vieras
1.

Paritalo, 93neliötä. Rakennettu 50-luvulla, eli ei mikään uusi, iso ja tilava piha, toisessa pätkässä asuu myös lapsiperhe. Vuokra 580e/kk ja keskustaan matkaa 6km.

2.

Kerrostalo, 70neliötä, ei omaa pihaa. Ihan keskustassa, talossa asuu sekalaista porukkaa, vauvasta vaariin. Vuokra 700e/kk, juuri täysin peruskorjattu.

Ensi viikolla pitäisi päättää kumman otamme :)
 
Jos siinä paritalon toisessa päässä asuu mukava porukka ja saa kuitenkin oman rauhan ulkona ja sisällä jos tarvii niin kyllä muuttaisin mieluummin sinne paritaloon jos keskustaan olis kuitenkin suht helppo lasten kanssa kulkea eikä tule hirveitä matkakustannuksia esim. bussilla tms. liikkumisesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lammas:
Jos siinä paritalon toisessa päässä asuu mukava porukka ja saa kuitenkin oman rauhan ulkona ja sisällä jos tarvii niin kyllä muuttaisin mieluummin sinne paritaloon jos keskustaan olis kuitenkin suht helppo lasten kanssa kulkea eikä tule hirveitä matkakustannuksia esim. bussilla tms. liikkumisesta.

Keskustaan menee vain suoratie, 80km matkaa koko ajan, ajaa n.5-10minuutissa. Ja oma työpaikkani on tämän tien varrella myös.

Busseja nyt liikkuu varmaan 2-3 päivässä :D Omalla autolla siis kulkisin.
 
Riippuu niin monesta asiasta:

Onko 2 autoa ja molemmilla ajokortti? Tai paikkakunnalla hyvä joukkoliikenne?(jos ei, niin keskustaan)

Montako lasta, minkä ikäisiä? Jos koululaisia, kuinka kaukana koulu, jos pk-laisia, kuinka pitkä matka? Koululaiselle 6 km on vielä yläasteellekin tosi pitkä matka.

Onko eläimiä -> jos on niin ehdottomasti paritalo

Tykkäätkö puutarhatöistä? Jos et, niin ei paritaloon...

jne... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Riippuu niin monesta asiasta:

Onko 2 autoa ja molemmilla ajokortti? Tai paikkakunnalla hyvä joukkoliikenne?(jos ei, niin keskustaan)

Montako lasta, minkä ikäisiä? Jos koululaisia, kuinka kaukana koulu, jos pk-laisia, kuinka pitkä matka? Koululaiselle 6 km on vielä yläasteellekin tosi pitkä matka.

Onko eläimiä -> jos on niin ehdottomasti paritalo

Tykkäätkö puutarhatöistä? Jos et, niin ei paritaloon...

jne... :D

On 2 autoa ja kummallakin ajokortti. Linja-autoja ei paljoa kulje, mutta tosiaan omalla autolla taittaisin matkat vaikka kulkisikin.

Omatyöpaikkani on matkan varrella ja miehen kaupungissa, joten sen ei ole paljoa väliä asummeko 6km kauempana.

2 lasta, iältään 3v ja 1v.

Ei ole eläimiä, mutta tahtoisin koiran :)

Tykkään puutarhatöistä ja muutenkin pihalla touhuilusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
On 2 autoa ja kummallakin ajokortti. Linja-autoja ei paljoa kulje, mutta tosiaan omalla autolla taittaisin matkat vaikka kulkisikin.

Omatyöpaikkani on matkan varrella ja miehen kaupungissa, joten sen ei ole paljoa väliä asummeko 6km kauempana.

2 lasta, iältään 3v ja 1v.

Ei ole eläimiä, mutta tahtoisin koiran :)

Tykkään puutarhatöistä ja muutenkin pihalla touhuilusta.

No kylläpä mä noilla tiedoilla ehdottaisin teille sitä paritaloa. Se 6 km on tosi lyhyt matka, jos autolla menee, ja ehkä isommilla kauppaostoksillakin käytte kaupungissa? Puutarhatöitä myös pääsisit tekemään paritalossa, kerrostalossa ei siihen mahkuja. Myös koiraoptio... :D

Lapsetkin vielä sen verran pieniä, että mahdollisesti ehditte vielä muuttaa ennen koulun aloittamista, joten siitä ei vielä tarvitse huolehtia.

Itse olen lapsuuteni asunut pienessä kunnassa lähellä suurehkoa kaupunkia, juuri tuollaisen matkan päässä keskustasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
On 2 autoa ja kummallakin ajokortti. Linja-autoja ei paljoa kulje, mutta tosiaan omalla autolla taittaisin matkat vaikka kulkisikin.

Omatyöpaikkani on matkan varrella ja miehen kaupungissa, joten sen ei ole paljoa väliä asummeko 6km kauempana.

2 lasta, iältään 3v ja 1v.

Ei ole eläimiä, mutta tahtoisin koiran :)

Tykkään puutarhatöistä ja muutenkin pihalla touhuilusta.

No kylläpä mä noilla tiedoilla ehdottaisin teille sitä paritaloa. Se 6 km on tosi lyhyt matka, jos autolla menee, ja ehkä isommilla kauppaostoksillakin käytte kaupungissa? Puutarhatöitä myös pääsisit tekemään paritalossa, kerrostalossa ei siihen mahkuja. Myös koiraoptio... :D

Lapsetkin vielä sen verran pieniä, että mahdollisesti ehditte vielä muuttaa ennen koulun aloittamista, joten siitä ei vielä tarvitse huolehtia.

Itse olen lapsuuteni asunut pienessä kunnassa lähellä suurehkoa kaupunkia, juuri tuollaisen matkan päässä keskustasta.

Olet ihan oikeassa, eli paritaloon siis! :)
 

Yhteistyössä