Kumpaa työtä tekisit mieluummin? Tehdastyötä vai myyjäntyötä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valinnan vaikkeutta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Valinnan vaikkeutta

Vieras
Tehdastyöläisenä(määräaikaisena) työajat olisivat vakio eli koko viikon on joko aamu tai iltaa, kaupassa(vakkari) sitten aamu-iltapäivä-iltapäivystys miksattuina. Palkat sitten tehtaalla ehkä parempi mutta fyysisesti(ja työtahti) voi olla raskaampaa

Tekisin silti sitä tehdastyötä. Myyjän työhön en enää ryhtyisi, enkä ylipäätään mihinkään missä on asiakaspalvelua, välillä nimittäin osaa olla melkoisen inhottavia nuo asiakkaatkin , tosin onneksi löytyy niitä mukaviakin. Olen ollut molemmissa ja tehdasalalta KAUAN kokemusta.

Tehdastyötä ja myyjän työtä on niin montaa erilaista, että riippuu ihan siitä. Itse olen ollut 6 kk vaneritehtaalla, ja kroppani ei kestänyt sitä ollenkaan, jatkuvasti oli rasitusvammoja jossain, ja kylkiluut paukkuivatr sijoiltaan.

Kevyempää tehdastyötä tekisin kyllä ehkä mieluummin kuin olisin kaupassa myyjänä, sekä vuorojen että itse työn takia. En oikein kestä ikäviä asiakkaita, joita on paljon, ja ottaa päähän kun ei voi sanoa takaisin.

Ehdottomasti tehdastyötä..kaupan alalla 20 vuotta olleena olen sitä mieltä
että hyllytystyöt on mukavia mutta kassalla saat tottua siihen että asiakkaat voivat
haukkua sinut mistä systä tahansa..oli asia sitten sinusta riipuva tai ei..ja sinähän
et siinä tilanteesa voi kun hymyillä ja pyydellä anteeksi...

Nyt olisi tarjolla joko tehdastyötä joka olisi määräaikainen, ja jatkoista ei tietoa tosin suurella todennäköisyydellä ei jatku. Kaupan myyjänä minut revittäisiin käsistä, eli työsuhde olisi käytännössä heti vakkari. Kaupassa työajat ovat kyllä sitten ihan pepustaan mutta eipä tartisi enää viettää koko kesä tehtaalla vaan vakkarina on mahdollisuus pitää lomia myöskin kesällä.
Täytyy heitää arpa...

Nyt olisi tarjolla joko tehdastyötä joka olisi määräaikainen, ja jatkoista ei tietoa tosin suurella todennäköisyydellä ei jatku. Kaupan myyjänä minut revittäisiin käsistä, eli työsuhde olisi käytännössä heti vakkari. Kaupassa työajat ovat kyllä sitten ihan pepustaan mutta eipä tartisi enää viettää koko kesä tehtaalla vaan vakkarina on mahdollisuus pitää lomia myöskin kesällä.
Täytyy heitää arpa...

Puolensa ja puolensa tosissaan...

Tehdastyö kuulostaisi minusta houkuttelevammalta, mutta taas tuota kokonaisuutta ajatellen en osaa sanoa kumpaan päätyisin.

[QUOTE="vieras";23146165]Mä kokeilin tehdastyötä ja jouduin työpaikkakiusauksen kohteeksi :( Meni työkyky kokonaan ja toipuminen on kestänyt aika kauan..[/QUOTE]

Ei varmaan johtunut siitä, että oli tehdastyötä, mutta ikävä, että sait tuollaisia kokemuksia :hug:

Tehdastyötä. Oon niin herkkämieli että jos oisin myyntityössä ja joku asiakas olis pienestikin inhottava, vatvoisin sitä päässäni koko päivän ja tirauttaisin ehkä kyyneleenkin.
Mun nykyisessä työssä ollaan asiakkaitten kanssa enimmäkseen sillei heimoiheippaolehyväkiitos-asteella tekemisissä, mutta usein meiltä myös kysytään asioita ja valitettavasti me joudutaan ottamaan vastaan myös valituksia, vaikkei se varsinaisesti kuulu meidän työnkuvaan. Ja kaks kertaa asiakas on saanut mut itkemään. Tosin vasta sitten kun olen itse poistunut paikalta...
Mutta kai sitä vois siihenkin turtua, kun useammin sitä valittamista kuuntelis =)

[QUOTE="vieras";23146187]Ei varmaan johtunut siitä, että oli tehdastyötä, mutta ikävä, että sait tuollaisia kokemuksia :hug:[/QUOTE]

Noh, missään muualla aikaisemmassa työpaikassani ei ole ollut niin tulehtunutta ilmapiiriä, kuin siellä tehtaassa.

[QUOTE="vieras";23146214]Noh, missään muualla aikaisemmassa työpaikassani ei ole ollut niin tulehtunutta ilmapiiriä, kuin siellä tehtaassa.[/QUOTE]

Tarkoitin, että olisi voinut olla mikä tahansa työpaikka, ei johdu siitä, että oli tehdas :)

Olen ollut asiakaspalvelussa ja hoitotyössä melkein koko tähänastisen työurani. Olin viime syksynä töissä pienteollisuudessa - ja tykkäsin!! Ei tartte tehdä kuin työnsä hyvin ja se riittää. Eli valitsen tehdastyön.

Minulle asiakaspalvelu ei varsinaisesti ole mikään ongelma, jollei asiakas nyt ihan fyysisesti käy päälle. Enenmmänkin tuo työaika voisi tuottaa konkreettista ongelmia meille koska kotona on 3lasta...Niin, siinähän tulikin syy miksen haluaisi viettää kesät tehtaalla. Onhan se lastenkin mielestä kivempaa jos koko perhe viettää lomiaan yhdessä

Tehdastyötä. Myyjän töitä olen tehnyt monta vuotta ja tällä hetkellä en kaipaa sitä ollenkaan. Olen menossa harjoitteluun paikkaan, jossa ei tarvitse myydä mitään, mutta voi välillä joutua asiakaspalvelu-hommiin. Pääasiassa työt ovat vain tuotteiden käsittelyä ja paikalleen vientiä eli fyysisesti raskaampaa kuin aikaisempi työ on ollut. Harmi, kun työviranomaiset eivät vain oikein pitäneet suunnitelmistani, että opiskelisin kyseiselle alalle, koska työllisyys ei sielläkään ole helppoa.

Yhteistyössä