kumpaa suosittelet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naminami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, no tässä miun kommennti, kun on ns alle 10 astetta pakkasta oot pitänyt fleeceä alla ja kun yli 10 niin sit olen laittanut villapukua...

2vuotias on kumminkin aika touhukas kaveri, pysyy liikkeellä koko ajan... voihan sitä kokeilla välillä, onko kylmä vai kuuma lapsella..

joo, mie taas ain puen varmaan liikaa.. kun hiki hatussa tulee meijän 2v poika ulkoo--

hauskaa syksyä

No mulla itellä on vasta1,5 v poika, joten kokemusta ei oo. Ystäväni kuitenkin suositteli, että ennemmin villapuku haalarin alle. Fleece saattaa olla usein turhan lämmin ja hiostava. Niin ja vasrisnkin kun lapsesi onjo sen ikäinen että touhuu ulkona, eikä vaan nuku rattaissa. No näin mulle on suositeltu, tiedä sitten mitä muut kokemuksen omaavat ajattelevat. meille on tarkoitus kyllä tässä syksyllä ostaa fleese haalari, jota käytetään kauppamatkoilla ja auto reissuilla välikausihaalarin sijasta. Haalarin alle en sitä kuitenkaan laita, vaan sitä varten on villahaalari.

Fleece ei ime kosteutta yhtään, joten pitää varmistaa että hikoiltu kosteus pääsee johonkin. Hengittätävä takki tai muu vastaava käy hyvin. Haalari on harvoin niin hengittävä etä sieltä hiki pukkaisi pintaan joten haalarissa pitää olla vaate joka imee kosteuden mutta on silti lämmin, villa ja silkki-villa on parhaat.
Puuvilla imee hyvin kosteutta, mutta on märkänä kylmä.
Helpoimmalla pääsee kun pukee itselle samalla tavalla kuin lapselle ja touhuaa samalla mitällä. Tietää just koska tulee liian kuuma tai kylmä.

Mun kokemukseni mukaan fleece on lämpimämpää kuin villa, mutta hiostaa eikä hengitä. Eli, leppoisilla ilmoilla villahaalari ja sitten oikein paukkupakkasilla puuvillakerraston päällä fleece-kerrasto. Oikeaoppisesti kai se fleece pitäis laittaa ihoa vasten, mutta en minä itsekkään pidä tekokuituja ihoa vasten, joten en laita lapsellekaan. Lämmittää se kivasti noinkin ja on kevyt.

Yhteistyössä