kumpaa maitoa teillä juodaan?

Hei,

Kyllä meillä on koko ajan juotu ihan kevyt maitoa. Poika on nyt 1,5v ja aika iso kokoinen, mutta sopusuhtainen. Maitoakin menee 6-7dl päivässä. On oikea maitopoika ja muutenkin ainakin vielä hyvä syömään.

no mie olen antanut sitä rasvatonta,mutta eikös noita neuvoja ole joka lähtöön? Mun mielestä jossain pampersin uutis kirjeessä taisi olla sanottu että EI KEVYT- EIKÄ RASVATONTA MAITOA vaan TÄYSMAITO. :eek: :D

muoks. niin juon siis itsekin sitä rasvatonta maitoa

Meillä siirryttiin kevyestä rasvattomaan ihan eläinrasvan saannin vuoksi. En muista kuinka monta kiloa vuodessa jää saamatta eläinrasvaa kun käyttää rasvatonta mutta kuitenkin huomattava määrä. Nuorimmaiselle lorautan ruokaan oliiviöljyä, että saapi kumminkin tarvitseman määrän rasvaa. Saa sen vaan terveellisemmässä muodossa.

Meillä juodaan kevytmaitoa (mies) ja laktoositonta kevytmaitojuomaa (minä ), koska rasvaton maito on mielestämme kuin vettä! Ja samaa saa juoda tyttökin 1,5-v. kuin muut perheenjäsenet. Eli kolmatta laatua maitoa en kyllä enää ala tyttöä varten ostamaan vaan saa juoda samaa kuin mieskin.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
siis lähinnä lapset?
meille kun neuvolassa sanottii et lapsille suositellaan rasvatonta ja meillä on koko perhe tähä asti juonu kevyttä...pitäneekö tuo vaihtaa rasvattomaan vai juodaanko muillaki kevyttä? :)
ja yhden kaverin neuvolatäti kehotti jopa punasta(kulutus)maitoa juomaan, yäk sanosin itse, kaikki tavallaan :)

meillä koko perheellä (isi, äiti. poju 2v.) käytössä kevyt maito tai 1%maito, kumpi nyt ensin käteen sattuu kaupassa :D

Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
siis lähinnä lapset?
meille kun neuvolassa sanottii et lapsille suositellaan rasvatonta ja meillä on koko perhe tähä asti juonu kevyttä...pitäneekö tuo vaihtaa rasvattomaan vai juodaanko muillaki kevyttä? :)
ja yhden kaverin neuvolatäti kehotti jopa punasta(kulutus)maitoa juomaan, yäk sanosin itse, kaikki tavallaan :)

meillä koko perheellä (isi, äiti. poju 2v.) käytössä kevyt maito tai 1%maito, kumpi nyt ensin käteen sattuu kaupassa :D
punasta?? :eek:
me taietaa siis pysyä kevytmaidossa! :)

Rasvatonta käyttää meillä koko perhe!

Sitä rasvatonta suositellaan, koska maidon rasvat ovat koostumukseltaan niitä, jotka kerääntyy verisuonistoon aiheuttaen kolesterolia sekä tietty muitakin terveyshaittoja. Siksi suositellaan rasvalisänä esim. rypsiöljyä. Näin meille sanottiin.

Jokainen perhe tekee niinkuin itselleen parhaaksi katsoo :)

Itse ja mieheni juodaan rasvatonta, joten sitä sitten pojallekin. Välillä kyllä saa kevytmaitoakin mummoloissa ja itsekin annan kun sitä joskus ostan kun esim. leivon jotain. Rasvaa saa sitten leivän päällä ja jossain tais lukea, että se teelusikka vai pari voi lisätä ruokaan päivässä, jos juo rasvatonta mjölkkiä...

rasvatonta maitoa juodaan. Unimaitona meillä on sitten kevytmaitoa. Mun siskolle aina paasataan heidän neuvolassa (Kankaanpää ) että pitää juoda rasvatonta, koska muiden maitojen juomisessa piilee se liian eläinrasvan saanti ja lihavuuden riski... :headwall: Eivät ole vaihtaneet...Mä lisään ruokaöljyä/oliiviöljyä ruokaan rasvan saannin turvaamiseksi.

Pikku-ukko juo luomukevytmaitoa, keskimmäinen kevytmaitojuomaa ja esikoinen ja isäntä ykkösmaitoa :D mulle riittää kahviin mikä vaan...
Siinä on kaupassa miettimistä, että muistaa jokaista laatua ostaa :D :LOL:

*muoks* niin ja pikku-ukko on kohta 1v2kk. Suht pienikokoinen ja neuvolassa suositeltiin kevytmaitoa ja rasvalisää.

Neiti 1v 6kk juo kevytmaitoa ja täysmaitoa! Rintamaidon ohella tuntuu toi "punainen" maistuvan paremmin.. Joskus oikein vetää hepulit kun huomaa että laitan mukiin sinisestä purkista!!

Ite käytetään myöskin molempia.. Täysmaitoa kuluu yleensä kahvimaitona!

Täytyykin ensiviikolla kysyä mitä neuvotäti sanoo! Vaihdetaan uuteen neuvolaan ja taitaa uudet tuulet puhaltaa =)

luomukevyttä juo tyttö ja minä rasvatonta... ennen joi tyttökin rasvatonta, mutta kun on niin kovin laiheliini ni neuvolassa suosittelivat vaihtamaan ja kyllä tuokin tytölle yhtä hyvin maistuu ni mikäpäs siinä.. :)

Yhteistyössä