Kumpaa kastia sinä olet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Jos olet mökkeilemässä mökissä, jonne ei tule juoksevaa vettä (paitsi kaivosta saa nostettua), sähköt on, jääkaappi, hella ja mikro, ei suihkua, mutta sauna ja siellä saa lämmitettyä vettä jne.Ulkohuussi. Matkaa kauppaan 30min. ja autoa ei saa kovin lähelle, vaan täytyy kävellä kinttupolkua n.1km. Mukana menossa lapsi, jolla ikää 0-2v, vaipoissa. Kuinka monta yötä olisit? Vai olisitko ollenkaan?

Tuli vaan mieleen kun ystäväpariskunnan kanssa mökkeiltiin jussina. Meillä oli oma alle 2v, heillä oma ja kolmannella perheellä vielä myös lapsi. Tämä kolmas perhe lähti ajelemaan illalla kotiin, koska eivät halunneet yöpyä noin hankalasti. Me olimme kaksi yötä ja kolmas perhe oli koko viikon. Itse koin ympäristön haastavaksi ehkä eniten siksi, että olen raskaana ja huussissa sai rampata ja pihapiiri oli melko vaarallinen taaperon liikkua.

Meidän mökkiin ei tule juoksevaa vettä, sähköä, ei ole hellaa, jääkaappia eikä mikroa. Auton saa pihaan.

Yleensä ollaan oltu niin kauan kuin vapaata riittää ja viihdytään.

Viikon voisin olla. Mein lapsuuden kotiin tuli sisävessa ja kylpyhuone kun olin 8-vuotias. Sitä ennen käytiin ulkohuussissa ja lämminvesi lämmitettiin vesipadassa.

Meidän (äidin) mökki. Pihaan pääsee autolla. Sähköä ei ole, vesi kannetaan järvestä, juomavesi enolta, ulkohuussi. Luksuksena kaasulla toimiva jääkaapi.

Rantatontti, hieman lisää varovaisuutta tuon alta 2 v. kanssa. Mutta herra saa ulkoilla pelastusliivit päällä. Vaikka valvonnassa onkin.

Nyt suunnitellaan ensi viikonloppua. Ja miehen lomalla viikon reissua.

Koko ikäni olen mökkeillyt, lapsena asuttiin koko kesä mökillä. Sähköt on ollut aina mutta juokseva vesi keittiöön tuli vasta 2000-luvulla. Siihen asti saunaan kannettiin vesi kaivosta ja juomavesi kanisterilla kaupungista. Ulkohuussi on vieläkin. Auton saa pihaan ja lähin kauppa tällä hetkellä on yli 10 km päässä.

Ainoa "hankala" tuossa ap:n viestissä oli tuo kinttupolku, mutta sitten olisin mielelläni monta yötä, ettei tarttis heti rampata autolle takaisin... ;)

Jos tosiaan korvessa kaikesta ja ihan metsän keskellä, sori vaan niin minä kieltäytyisin.
Ei niinkään sen juoksevan veden vuoksi vaan sähköttömyyden ja hyttysten/paarmojen vuoksi.

Minulle tulee niin valtavat pistojäljet jopa hyttysistä että pitää allergialääkettäkin ottaa,
ja tosiaan olen sen verran mukavuudenhaluinen että jääkaappi pitää ruuat paremmin kunnossa kuin joku kylmälaukku.
Kylmälaukku on hyvä vaihtoehto jonnekin rannalle ja päivän reissuun, muuten en tykkää.

Eihän tuo edes kauhealta kuulosta! Oma mummolani oli tuollainen lukuunottamatta kävelymatkaa autolle. Toisaalta kaivoa ei ollut vaan vesi haettiin sangoilla lähteestä, joka sijaitsi keskellä metsää. Ulkohuussi. Hyvin viihdyttiin pidempiäkin aikoja.

sehän on jo luksusmökki kun siellä on sähköt. jos vaan jollakin tutavalla olisollut tuolaien mökki oliisn lähtenyt sinne ja ollut vaikka kuinka kauan.
vanhanajan saunat on just parhaita!

Mökin pitää olla mökki, ei sinne tarvitse sisävessaa, suihkua, saatika sähköä.

Puuta voi polttaa takassa ja saunoa voi puusaunassa, vedet kaivosta tai lähteestä. Ulkohuussisa on kiva käydä paskalla, kusta voi vaikka pusikkoon.

Huvittaa nää, jotka lykkäävät sen 200000euron "mökkinsä", johonkin 100000 euron tontille, lyövät sinne sisälle kaikki ne samat pelit ja vehkeet mitä sinne vakituiseen asuntoonsa ja sisustavat vielä tämän "mökkinsä" vielä oikeen suunnittelijan kanssa viimeisen päälle.

Sitten käydään siellä "mökillä", luonnon armoilla, nauttimassa siitä karusta elämästä muutaman kerran vuodessa.

Meidän mökkiin ei tule juoksevaa vettä, sähköä, ei ole hellaa, jääkaappia eikä mikroa. Auton saa pihaan.

Yleensä ollaan oltu niin kauan kuin vapaata riittää ja viihdytään.

Tämä ei liity tähän keskusteluun, mutta.. olen pitkään miettinyt että oletkohan serkkuni :D haluaisitko antaa jonkun vinkin, vaikkapa etunimesi ensimmäinen kirjain? Miehen nimen kirjain tai joku vinkki josta voisi selvitä heti jos et ole..

MIKRO?! :D

No, me saadaan kyllä auto pihaan, mut muuten kuulostaa aika tutulta. Paitsi se mikro. :D Ihan miten milloinki ollaan mökillä oltu, en oo kalenteria kytänny. Silloinki, ku jätkät oli 2v ja 6kk.

Jos tuo sisältäisi järvenrannan ja rantasaunan, niin vaikka koko kesän! Ja pitkälle syksyynkin.

Meille tulee mökkiin vesikin, tosin suoraan järvestä, ja autolla pääsee pihaan asti.
Muuten se on sellainen ikivanha, symppis mökkerö järvenrannassa. Mutta kyllä siellä viihtyisi vaikka huhtikuusta lokakuun loppuun.
Vähän saattas nää vakitilukset rupsahtaa sillä aikaa, joten ihan käytännön syistä välillä on oltava kaupungissakin. Ikävä kyllä.

Mökkeily on hanurista, syvältä sieltä. Yksi yö ilta saapumisella ja aamulähdöllä menee hampaat irvessa. Reppu selässä vaeltaen ja umpimetsässä viihtyisin hyvin..

no en nyt kesken kaiken olisi lähtenyt,mutta en kyllä kauhean hyvin viihtyisi,kammoksun ulkohuusseja.Juontaa varmaan juurensa kouluaikaan ,kun siellä ei ollut sisävessaa ja pojat katselivat alhaalta päin kun tytöt kävivät asioilla vessassa.