Kumpa tämä olisi unta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Päähän potkittu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Päähän potkittu

Vieras
Kaikki alkoi kun tutustuin nykyiseen mieheeni. Olin 17-vuotias ja kyseessä ensirakkaus. Kaikki tapahtui nopeasti.
Kahden kuukauden seurustelun jälkeen menimme kihloihin ja muutimme yhteen.
Mies oli ihana ja olin rakastunut. Ensimmäistä kertaa!

Vajaa vuosi yhdessäoloa ja tulin raskaaksi. Lapsi oli toivottu ja suunniteltu. Olin 18-vuotias.

Elämämme oli päällisin puolin hyvää ja onnellista. Riitelimme ja paljon mutta ajattelin sen olevan normaalia parisuhteessa.

Pikkuhiljaa mies alkoi salakavalasti erottaa minua ystävistä, perheestäni, jopa koulussa ja töissä käynti oli vaikeaa mieheni mustasukkaisuuden vuoksi.

Menimme naimisiin vuosi kihlautumisesta.

Vauva syntyi ja vauva-arki alkoi. Mies hoiti vauvaa ensimmäiset kuukaudet, jonka jälkeen innostus loppui. Viikonloppuisin joi kaljaa ja minä hoidin vauvaa. Mies tuli ja meni miten halusi.

Aloimme kuitenkin yrittämään toista lasta. Vuoden yrityksen jälkeen onnistui! Olin raskaana!

Se odotusaika oli henkisesti yhtä helvettiä! Toisia naisia, pettämistä lähes silmieni edessä, ryyppäämistä, syyllistämistä.. Mies itki ja aneli anteeksi antoa. Lasten takia annoin anteeksi. Elämä jatkui mutta luottamus oli mennyt.

Kului pari vuotta ja siinä enemmän ja vähemmän hyviä hetkiä. Sairastuin keskivaikeaan masennukseen jäätyäni työttömäksi, mies työtön, silti hoidin lapset, kodin ym, parisuhde meni päin persettä ja uskoin että kaikilla olisi parempi ilman minua. Sain lääkkeet, jotka auttoi.
Tovin kuluttua ajatus kolmannesta lapsesta tuntui ihanalta. Ja sehän tärppäsi ensimmäisellä yrityksellä. Olin jälleen raskaana.
Odotus meni hyvin ja oltiin onnellisia.

Kului 9kk kun huomasin olevani taas raskaana. Ei, tätä ei suunniteltu. Siitä alkoi alamäki. Mies ei olisi lasta halunnut mutta kuitenkin oli itsestään selvyys että lapsi tottakai pidetään.
Pikkuhiljaa alkoi epäilyt ja syyttelyt siitä kenen lapsi oikeasti on!?
Odotus eteni ja mies alkoi käyttäytyä väkivaltaisesti. Löi, hakkasi, potki.. Milloin mistäkin syystä. Alkoholi oli jo vahvasti kuvioissa. Mies haukkui, alisti, syyllisti... Sanoi että minä ja tuleva lapsi olemme pilannut hänen elämän ja olemme vain pallo jalassa.

Olin jo yli puolivälin raskaana kun lyöminen jatkui, uhkailua, olen seissyt talvipakkasella ilman kenkiä, ilman sukkia lumihangessa miehen katsellessa ikkunasta omahyväinen hymy naamalla.

Koko odotusaika oli kamalaa helvettiä. En osannut suhtautua raskauteen iloisesti kun tiesin ettei mieskään ollut kiinnostunut.
Laskettu aika lähestyi. Synnytys käynnistettiin pari viikkoa aikaisemmin ja mies oli paikalla. Selvinpäin! Sekään ei ollut enää itsestään selvyys. Mies ryyppäsi ihan sinne synnytyksen alkuun saakka huoletta..

Synnytys meni hyvin, paitsi ettei mies kovinkaan minua siinä tulemassa ollut. Oli mukana vaan velvollisuuden tunnosta.
Vauva aika alkoi taas. Väkivalta, uhkailu, ryyppääminen jatkuu.

Alkoholista on tullut iso ongelma! Mies ryyppää, makaa sohvalla ja arvostelee tekemisiäni. Kämpän on oltava siisti, ruoka laitettuna, lapset hoidettuna.. Jos ei ole saan kyllä kuullakin.

Alkoholi on todella ottanut vallan. Määrät on nykyään suuria ( 2 laatikkoa kaljaa/viikonloppu) eikä ne todellakaan rajoitu pelkästään v-loppuun vaan on myös ihan viikottaista/päivittäistä..

Olen täysin romuna! En jaksa enää... Olen kyllästynyt pelkäämään henkeni puolesta. En uskalla tehdä sitä ensimmäistä siirtoa ja lähteä!
Itsetuntoni on hävinnyt, koen että minusta ei ole mihinkään
En osaa enää edes normaaleja arkipäiväisiä asioita kuten: kaupassa käynti, ihmisten kanssa normaali keskustelu. Minulla ei ole mielipiteitä tai ei ainakaan omia.

Tällä hetkellä taistelen sen suuren päätöksen kanssa lähtemisestä.
Kerään voimia ja rohkeutta. Mutta mä pelkään! Mä pelkään niin paljon että haluaisin käpertyä peiton alle hiiren hiljaa, nukahtaa. Nukkuisin syvää ikuista unta.\
Minulla on kuitenkin 4 lasta, ne tarvitsevat äitiä. Heille olen vahva mutta sydämeni on pirstaleina ja koko omakuvani on sumentunut. Sisältä olen tyhjä. Kumpa kaikki tämä olisi vain pahaa unta...

Syyllistäkää vain, siihen olen kuulkaa jo tottunut. Enää ei satu, enää ei itketä...

No voi mooses mihin jamaan oot itsesi ajanut. En voi muuta sanoa. Sun on kuitenki toimittava lasten edun mukaisesti ja parasta hankkiutua tuollaisesta ukon rähjästä eroon.

Huhhuh. En ole mikään tuomitsemaan, mutta miehesi kuulostaa aikamoiselta tyrannilta.

Onko sinulla ystäviä, sukulaisia, sisaruksia? Kerro heille elämästäsi, heidän avulla voisit pystyä tekemään ratkaisevan askeleen ja erota. Ei tuollaista todellakaan tarvitse kenenkään sietää, edes lasten takia.

https://www.turvakoti.net/site/
Aloita tuolta :hug: vie lapsesi pois ja turvaan tuollaiselta elämältä. Kukaan ei tuollaista ansaitse! t.aika samanlaisen tarinan omaava pois lähtemisen ratkaisun vuosia sitten tehnyt äiti jolla myös neljä lasta

Menet lähimpään turvataloon. Sieltä ammattilaiset auttavat eteenpäin.
Olet ansainnut paremman elämän, hyvästä parisuhteesta ja onnellisesta arjesta et kultaseni tiedä vielä mitään, mutta sinäkin saat ne. Mutta ensin on tuosta roskaläjästä päästävä eroon. Otat tärkeimmät tavarat mukaan ja lähdet. Sinä selviät <3

En uskalla. Pelkään liikaa! Mulla on yksi maailman ihanin ystävä jolle olen kertonut KAIKEN tämän.

Uskon että luet myös tämän ja tunnistat minut. Haluan kiittää siitä tuesta, jonka henkisesti olet minulle antanut! Joten rakas ystävä jos luet tämän ja tunnistat niin haluan sinun tietävän että olen ikuisesti kiitollisuuden velassa sinulle <3

Alkuperäinen kirjoittaja Päähän potkittu;29076903:
En uskalla. Pelkään liikaa! Mulla on yksi maailman ihanin ystävä jolle olen kertonut KAIKEN tämän.

Uskon että luet myös tämän ja tunnistat minut. Haluan kiittää siitä tuesta, jonka henkisesti olet minulle antanut! Joten rakas ystävä jos luet tämän ja tunnistat niin haluan sinun tietävän että olen ikuisesti kiitollisuuden velassa sinulle <3

Uskon että pitkässä juoksussa sinä romutut enemmän siitä vuosia jatkuvasta pelosta ja mieti mitä pelkoa ja minkä parisuhdemallin sinä lapsillesi tuossa opetat?
Katso Tumman veden päällä-elokuva, voisi avata silmiäsi.

Pyydä ystäväsi vielä kerran apuun sua tukemaan tässä muutoksessa nyt. Suomessa on varmaan tuhansia naisia, joilla on ollut sama tilanne ja ovat selviytyneet, mutta sinä taidat nyt tarvita ystäväsi tuen alkuvaiheessa. Älä kuitenkaan jää nykyiseen tilanteeseen, sillä parempaa on luvassa.

Juu ei. Nyt on lähdettävä. Olisi pitänyt lähteä jo aikoja sitten. Otat ne lapset mukaan ja turvakotiin. Sieltä varmaan ohjaavat ja auttavat eteenpäin. Jos et itsesi takia niin niiden lasten vuoksi.

kuulostaa niin tutulta. mä heräsin tosissani siihen lähtemiseen vasta sen jälkeen ku lapset vietiin multa. lapset pääsi pois sieltä ja itse pääsin pois. nyt mun elämä olis täydellistä uuden mieheni kanssa jos vielä jonain päivänä saisin lapseni takaisin. oikeasti, lähde ennenku menetät lapses, sen jälkeen ei elämässä ainakaan ole mitään

Alkuperäinen kirjoittaja Päähän potkittu;29076903:

Pelkäät tai et, sä oot vastuussa niistä lapsista joita oot tuolle idiootille pyöräytellyt. Tajuatko sä tätä pointtia ollenkaan?

Sun velvollisuus on toimia lasten hyväksi ja lakattava ruikuttamasta ja olemasta uhri. Paitsi onhan niitäkin jotka nauttii tilanteesta?

Mä olen ollut yhden ruikuttajan olkapäänä. Toista kertaa en ala kun huomasin, että käyttää vaan kaveria likasankona ja aina palaa ottamaan mieheltä turpaansa.

Lähteminen vaatii rohkeutta, se vaatii voimia. Mulla ei ole enää kumpaakaan! Mä olen liian väsynyt taistelemaan ja mä pelkään niin paljon...
Tuo mies ei ole helppo, sen kanssa ei keskustella järkevästi. Kun sitä vituttaa se tarttuu pulloon ja siitä alkaa syyllistäminen.

Uskon todella siihen että jos minua ei olisi ei olisi ongelmiakaan.

Mies haluaa erota selvästikin mutta taistelee lapsista. Uhkaa viedä lapset, uhkaa hoidella mut pois koko heidän elämästä ym...
Kaikki tämä tapahtuu silloin kun on kännissä ja haastaa riitaa. Selvinpäin on aivan kuin eri ihminen... Mutta kun se kuningas alkoholi saa vallan niin...

Miestä ja sitä mitä kaikkea se voi ja pystyy tekemään. Te ette tunne sitä. Mä tiedän mihin se pystyy ja mä pelkään että mitä tapahtuu jos lähden... Mä pelkään että se piinaa mua vielä eron jälkeenkin... Mä en uskaltaisi enää esim. Nukkua öitä rauhassa, kävellä ulkona rauhassa...
Mä en saa nykyään käydä edes yksin kaupassa saati ulkona ilman mökötystä, vittuilua, tivaamista...

Alkuperäinen kirjoittaja Päähän potkittu;29076995:
Miestä ja sitä mitä kaikkea se voi ja pystyy tekemään. Te ette tunne sitä. Mä tiedän mihin se pystyy ja mä pelkään että mitä tapahtuu jos lähden... Mä pelkään että se piinaa mua vielä eron jälkeenkin... Mä en uskaltaisi enää esim. Nukkua öitä rauhassa, kävellä ulkona rauhassa...
Mä en saa nykyään käydä edes yksin kaupassa saati ulkona ilman mökötystä, vittuilua, tivaamista...

tulee varmaan piinaamaankin, mun exä teki just sitä. loppui siihen kun tein rikosilmoituksen asiasta. nyt vaan rohkeesti pois sieltä. sä saat kyllä apua kaikkeen mitä tuleman pitää. ja kannattaa ensin mennä sinne turvakotiin, siellä olette ainakin turvassa

4 lasta! Ohhoh. No, sulla ei ole vaihtoehtoa. Otat ne lapset mukaan, ja menette turvakotiin. Vaikka miten pelottaisi.

Jäämällä sä annat lapsillesi kuvan, että toi on ihan jees, ja näin aikuiset käyttäytyy. Ja niillä on sitten aikuisena hyvä malli siinä, että voivat jatkaa samaa rataa.

Lähde, mitä sä oikein odotat? Että joku kuolee?

Ota selvää missä sijaistee lähin turvakoti. Kun mies lähtee töihin tms pidemmäksi aikaa, laita lapsille ja itsellesi tärkeimmät tavarat kasaan ja lähde. Pyydät joltain tutulta kyydin. Sen kynnyksen yli kun pääset niin siitä alkaa sun matka eheytymiseen ja uuteen parempaan elämään. Kaikki muu kyllä lopulta selviää. Mutta sinä tarvit ammattilaisia sinua auttamaan ja niitä plus kohtalotovereita turvakodista löydät. Lähde ennenkuin on liian myöhäistä!

Ei se sua omista. Tuon uhallakin lähde. Muuta johonkin vähän kauemmas, jonne mies ei joka päivä ehdi häiriköimään.

Voitko sä muka nyt nukkua öitä rauhassa? Kun tiedät, millaisessa tilanteessa lapsesi elävät?

Googlaa Naisten Linja, soita sinne.

Mutku naimisiin pitää mennä heti ja lapsia pitää saada nuorena.
Voi elämän kevät.

Nyt tyttö itteäs niskasta kiinni, turvataloon, kaikki siteet miehestä heti irti ja ero vireille. HETI. älä enää lastesi elämää pilaa vaikka omasi olet jo pilannut. Syyllistämistä ei tule enempää, mutta vastuuta voisit alkaa kantaa. olisi jo aika.

Pakkaa tavaranne ja lähde sinne ensi ja turvakotiin!!ei ne sun miestä sinne päästä :) haet lähestymiskieltoa niin sen jälkeen poliisi on se joka hoitelee miehesi mikäli vielä yrittää tunkeutua teidän elämään. Nyt sun pitää itsesi lisäksi myös ajatella niitä teidän lapsia,tuskin nekään haluavat nähdä ja kuulla kaikkea mitä sontaa miehesi sun päälle lastaa tulemaan. Tee se nyt kun vielä voit,älä jää odottamaan että miehesi tekee enempää pahaa..sä pärjäät kyllä kunhan pääset ensin turvaan lasten kanssa. Sata teräspotkua että uskallat tehdä sen <3

Etsiskelepä ap itsestäsi se leijonaemo joka pitää huolta lapsistaan ja pistää lapsensa etusijalle.

Vähän epäilen, että yksikään nainen joka on tuollaisesta tilanteesta lähtenyt ei ole päätöstää katunut.

Saatko sä nytkään olla rauhassa? Et. Sä olet mun mielestä tyhmä nainen, halveksun tuollaisia. Oma äitini on samanlainen, enkä ole koskaan voinut antaa hänelle anteeksi sitä että hän täysin itsekkäistä syistä jäi tuollaiseen suhteeseen, pyöräytteli kakaraa kakaran perään (lopulta meitä oli 11), ja sen lisäksi että itse otti jatkuvasti turpaan, altisti ja pakotti meidät lapsetkin elämään jatkuvassa pelossa romuttaen näin meiltä kaikilta perusturvallisuuden. Meistä 11 lapsesta 9 on joskus syönyt mielialalääkkeitä (nuorimmat on vielä ala-asteikäisiä joten eivät VIELÄ ole tarvinneet), 8 on ollut terapiassa vuosikaudet ja 6 ei ole enää lainkaan väleissä meidän vanhempien kanssa. SItäkö säkin haluat? Jos et itsestäsi välitä, niin rakasta edes lapsiasi sen verran että lähdet. Ja jos et itse halua lähteä, niin annan ne lapset sitten pois koska he eivät ansaitse tuollaista paskaa. Ja se paska on YHTÄ PALJON sunkin syysi kun miehesikin. Ja sinä säälittävä olio vielä teet lisä ja lisää lapsia tuollaiselle hirviölle. Häpeä!

Yhteistyössä