Kummiudesta taas asiaa...*vaikea tilanne*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jo yhden kummi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jo yhden kummi

Vieras
Niin kun ei miehen kanssa tiedetä,että mitä tehdään tai lähinnä vastataan. Kaveripariskunta pyysi meitä kummeiksi vauvalleen. Asiassa ei olisi mitään ihmeellistä...mutta kun me ollaan jo heidän yhden lapsen kummeja! Mun mielestä vähän "outoa" pyytää meitä taas kummeiksi tai oikeastaan en edes tiennyt tuollaisen olevan mahdollista. Kokemuksia??? Mielipiteitä kaivataan kipeästi?

Tietenkin ainakin minä olen otettu,että haluavat meidät ja ajattelen muutenkin aina tunteella asioihin yleensä,mies taas enmpi järki-ihminen ja ajattelee käytännön kannalta asiaa. Vaikeaa...kun en millään kehtaa sanoa ei...

Mutta eikai se haittaa vaikka olisitte saman perheen kahden eri lapsen kummeja. Lapsi kun on aina oma yksilönsä vaikka saman perheen jäsen olisikin. Itse olisin otettu. Ja voihan olla ettei tuttavillanne ole kovin paljoa läheisiä ihmisiä ja haluavat lapsilleen luotettavat, välittävät ja läheiset kummit. Itse suostuisin oitis vastaavassa tilanteessa. Vaikka toki harvinaista taitaa olla että saa kaksi kummilasta samasta perheestä. :)

Ei tuo kuulemma erikoista ole. Itse en haluaisi olla monen saman perheen lapsen kummi, se vähä hemmottelu mitä pystyn antamaan, on tarkoitettu vain yhdelle, ei koko poppoolle. Jos perheeseen syntyy kolmaskin lapsi, muistattaisitteko vain kahta vai kaikkia lapsia?

teillekö se napsahti kun tuolla pari päivää aiemmin joku mietti että voiko pyytää samoja kummeja toiselle lapselle kuin ensimmäiselle...

On kyllä hankala...ymmärrän kyllä. Mustakin vähän outoa...

tuli ensimmäisenä mieleen, et jos perheellä ei ole muita kirkkoonkuuluvia läheisiä, ketä voivat kysyä kummeiksi.. tai sit et yksinkertaisesti pitävät teitä niin hyvinä ystävinä, että haluavat teidän olevan myös heidän toisenkin lapsen kummi

No tota kun mietin niin ehkä mun olis sit helpompi myöhemmin ostaa yhteisieks lahjaks aina joku peli, siis jouluna... ei tarvis miettii kahdelle jotain.

Mut siis mun käsittääkseni tää on melko yleistä.
Joillainen vain ole montaa sellaista ihmistä jota pyytää kummiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ertsi:
Mutta eikai se haittaa vaikka olisitte saman perheen kahden eri lapsen kummeja. Lapsi kun on aina oma yksilönsä vaikka saman perheen jäsen olisikin. Itse olisin otettu. Ja voihan olla ettei tuttavillanne ole kovin paljoa läheisiä ihmisiä ja haluavat lapsilleen luotettavat, välittävät ja läheiset kummit. Itse suostuisin oitis vastaavassa tilanteessa. Vaikka toki harvinaista taitaa olla että saa kaksi kummilasta samasta perheestä. :)

Samoin mäkin ajattelin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Ei tuo kuulemma erikoista ole. Itse en haluaisi olla monen saman perheen lapsen kummi, se vähä hemmottelu mitä pystyn antamaan, on tarkoitettu vain yhdelle, ei koko poppoolle. Jos perheeseen syntyy kolmaskin lapsi, muistattaisitteko vain kahta vai kaikkia lapsia?

Vähän samoja ajatuksia. Ja kun tosiaan ollaan jo heidän yhden lapsen kummeja niin haluttaisiin tavallaan keskittyä täysillä vain siihen yhteen. Muita kummilapsia meillä ei olekaan,että sinänsä ei niitä liikaa ole. Ja kieltämättä vähän rahastakin asia kiinni (mitä siis mies järkevästi ajattelee ) kun sitten pitää muistaakin lasta aina välillä. Mutta siis otettu minä olen kuitenkin.

Mullekin tuli mieleen et jos heillä ei ole muita niin hyviä ystäviä joita pyytää kummeiksi. Mä varmaan suostuisin koska en raaskisi sanoa ei. Ja olisin kyllä otettukin jos pyydettäisiin, tuntisin olevani tosi tärkeä kyseisille ihmisille.

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja ertsi:

Samoin mäkin ajattelin.

Niin...tämä on heidän 5.lapsi joten kyllä mä ymmärrän,että niitä kummeja on aika vaikea löytää monelle lapselle.

No, meillä on just ongelmana tuo kummien puute. Olen tässä miettinytkin monta kertaa kehtaanko kysyä samoja ihmisiä toisellekin lapselle kummeiksi. Mä oon vissiin liian nirso kummien suhteen. Haluan lapsilleni kummeiksi sellaisia ihmisiä, jotka ovat meille todella tärkeitä ja läheisiä ihmisiä. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Vähän samoja ajatuksia. Ja kun tosiaan ollaan jo heidän yhden lapsen kummeja niin haluttaisiin tavallaan keskittyä täysillä vain siihen yhteen. Muita kummilapsia meillä ei olekaan,että sinänsä ei niitä liikaa ole. Ja kieltämättä vähän rahastakin asia kiinni (mitä siis mies järkevästi ajattelee ) kun sitten pitää muistaakin lasta aina välillä. Mutta siis otettu minä olen kuitenkin.

Ei raha ole kummiuden tärkein tehtävä vaan lapsesta aidosti välittäminen..

Alkuperäinen kirjoittaja ai:
teillekö se napsahti kun tuolla pari päivää aiemmin joku mietti että voiko pyytää samoja kummeja toiselle lapselle kuin ensimmäiselle...

On kyllä hankala...ymmärrän kyllä. Mustakin vähän outoa...

Mä en ole tästä aiheesta täällä aiemmin kirjoitellut:) Tämä tuli täytenä yllätyksenä!

niin hyviä (=paljon hyviä kalliita lahjoja, lastenhoitoapua, huvipuistopäiviä, mäccärireissuja etc.) kummeja että kantsii ottaa toisellekki lapselle, jos vaikka hyvä kiiri jatkuis hänenki kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei raha ole kummiuden tärkein tehtävä vaan lapsesta aidosti välittäminen..

No ei tietenkään raha ole tärkeintä...mutta kyllä nyt yleensä ostetaan synttäri ja joululahjat ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja niin taikka oletteko olleet:
niin hyviä (=paljon hyviä kalliita lahjoja, lastenhoitoapua, huvipuistopäiviä, mäccärireissuja etc.) kummeja että kantsii ottaa toisellekki lapselle, jos vaikka hyvä kiiri jatkuis hänenki kohdalla.

Ei olla kyllä mitenkään "pröystäilty" tuossa kummitehtävässä vaan ihan vaan ollaan muistettu merkkipäivinä jne. Ja välillä oon lähetellyt kortteja ja joitain pieniä juttuja.

Minusta kyllä tuntuisi oudolta olla kummi kahdelle saman perheen lapselle ja ylipäätään minusta on hieman väärin olla kahden melko samanikäisen lapsen kummi vaikkeivat olisikaan samasta perheestä. Ex- miehen veli sai lapsen kun meidän kummilapsemme oli vuoden ikäinen ja mietittiin että kieltäydytään jos pyytää kummiksi juuri siksi kun ensimmäinen kummilapsi oli vielä niin pieni. Minä tahdon olla kummilapselleni erityisaikuinen jonka kanssa tehdään kivoja juttuja ja sitten isompana jos tarvii luottoaikuista olen hänelle paikalla. Kokisin etten voi tehtävääni täyttää jos kummilapsia olisi useampi, enkä voisi samalla tavalla olla erityisasemassa lapselle eikä lapsi minulle jos kummilapset olisivat vielä samasta perheestäkin.

Mun lapsilla kun kummallakin sama ystäväpariskunta kummeina.Ihan vaan sen takia että he ovat meille tosi läheisiä ja minusta parhaat kummit mitä voi olla joten ehdottomasti haluttiin heidät myös toisen lapsemme kummeiksi.Ja jos lapsia lisää tulisi niin varmasti he kummeiksi haluttaisiin taas.

Mun lapsilla kun kummallakin sama ystäväpariskunta kummeina.Ihan vaan sen takia että he ovat meille tosi läheisiä ja minusta parhaat kummit mitä voi olla joten ehdottomasti haluttiin heidät myös toisen lapsemme kummeiksi.Ja jos lapsia lisää tulisi niin varmasti he kummeiksi haluttaisiin taas.

Ei millään pahalla,mutta mä en kehtaisi pyytää samaa pariskuntaa kaikkien kummeiksi...Kun mun mielestä se on toisaalta epäreiluakin. On tämä kyllä niin vaikea tilanne...

Meillä on mun siskon kanssa samat kummit, ihan siitä syystä että meiän vanhemmilla oli niin vähän ketä pyytää ja meitä sisaruksia on neljä. Itse en sitä oo kokenu outona, mut en tietty tiedä kummien näkökantaa tähän asiaan. Meillä on mun siskon kanssa kyllä 7 vuotta ikäeroa.

Meillä on pojilla (2v ja 3v), yksi yhteinen kummi joka on molempien kummisetä ja muut kummit ovat eri. Eikä tuottanut tuskaa keksiä kummeja muualta vaan tämä henkilö on meille todella tärkeä, joten halusimme hänet molempien kummiksi. Meidän mielestä se ei ole mitenkään outoa. Muakin on pyydetty kummityttöni pikkuveljen kummiksi, josta kylläkin kieltäydyin, mutta en sen takia että olisi outoa olla molempien kummi vaan sen takia että kummilapsi- kiintiö on mulla ja miehelläni täynnä, eli emme halua enempää kummilapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap taas:

Ei millään pahalla,mutta mä en kehtaisi pyytää samaa pariskuntaa kaikkien kummeiksi...Kun mun mielestä se on toisaalta epäreiluakin. On tämä kyllä niin vaikea tilanne...

Itseasiassa he alunperin itse sanoivat että haluaisivat myös toisen lapsemme kummiksi.En ole itse kokenut sitä mitenkään outona asiana.

Itse suostuisin... ei ole yhtään tavatonta , että on sama kummi useammalla lapsella. (ainakaan meidän lähipiirissä) Itse ajattelen sitä myös siten, että jos lasten vanhemmat kuolee, niin yksi kummin"tehtävä" on adoptoida lapset jos jos jos....

Yhteistyössä