kummiudesta ja kummilapsen vanhemmista

  • Viestiketjun aloittaja kummitustäti
  • Ensimmäinen viesti
kummitustäti
Olen kaverini nuorimman lapsen kummi. Minua on alkanut ärsyttää lapsen vanhemmat varsinkin isä.

Aikaisemmin siis kummilapsen isä on korjannut joskus autoani OLEN MAKSANUT HÄNELLE SEN MITÄ PYYTÄÄ, hän on ulkomailta tuonut minulle olutta, tupakkaa yms. mistä olen myös mukisematta maksanut hänen pyytämänsä summan. asia on mun mielestä päivänselvä en oletakkaan, että kaverini tai miehensä mulle kantais juotavaa ilmasiks.

Minä olen ANTANUT heille ilmaiseksi lasteni pieniä vaatteita ja leluja joilla ei leiki enää. Ihan käyttökelpoista tavaraa ja olen antanut koska ei ole tellä käyttöä, säilytystilaa ja oon tosi huono myymään mitään kirppiksillä ja huutiksessa.

No kummilapseni syntyi reilu vuosi sitten ja olen ostanut kastelahjan, synttärilahjat ja joululahjat olen myös hoitanut kummilasta kerran oli yötä luonani (minulla on myös omia lapsia ja käyn töissä) HYVÄ JOS OLEN KIITOKSEN KUULLUT mielestäni kummilapsen vanhemmat ois voinu vaikka muistaa muaki jotenki antaa vaikka viinipullon jouluks tai muuta pientä. Tuntuu et mua käytetään vaan hyväks. Kummilapseni isä varsinkin on äärettömän pihi eli ilolla ottaa vastaan kaiken mitä saa juuri nämä lahjat lapsellensa ja minun lasteni vanhat lelut ja vaatteet mutta ite ei sitten todellakaan ANNA mitään.

Monimutkaista ja pikkujuttu maailmankaikkeudessa mut sylettää kyllä
 
Kenenkään ei ole pakko antaa, eikä sitä pidä olettaakaan. Joe ite tahtoo tehä jotain kivaa ja annella se on oma asia, muttei sitä sitten tartte peräänkään vinkua kun minä niin miks ei muut.
 
mie
Hmm... ei mekään olla lapsia laitettu jälkikäteen kiittelemään, kun joulupukkihan ne tuo ne lahjat eikä lapsi näin tiedä edes mikä lahja olisi keneltäkin. Minä kiitän kummeja kun saan lasten lahjat ja annan kummeille jotain pientä (esim joulukori, lapsen kuva tms).

Synttärilahjoista tietty kiittävät saadessaan sitä jolta saavat.

Ei mulle ole tullut mieleen että pitäisi jotain kiitoskortteja laittaa...
 
Semmosta se on. Mie oon antanut hurjan paljon tavaraa kaverini lapselle ihan omasta halustani. En ole odottanuttanutkaan mitään vastalahjaksi, mutta kieltämättä huvitti, kun tämä kaverini pyysi bensarahaa kun vei minut kerran kaupunkiin :whistle: olihan sitä matkaakin sen 15 kilsaa essuntassun.
 
olen enon vanhimman lapsen kummi,meillä on vähän sama..kiitosta olen kuullu kyllä jos olen ollu hoitamassa,heidän (2lasta ja mun oma 4,5kk) lapsiaan ja samalla omaa vauvaa..
mutta ölahjoista tms. ei koskaan kuulu mitään enkä koksaan ole nitä lahjoja nähnyt huoneessa saatika käytössä :ashamed:
tekis mieli olla ostamatta
 
daa
Ei kantsi antaa, jos haluaa jotain vastapalveluksia.

Miksi suostuit kummiksi, jos täällä lasket suorituksiasi kummina? Kyllä moni kummo tekee paljon enemmänkin, mutta laiska se töitään luettelee.

Aina löytyy valittamista , jos niikseen haluaa. Marttyyrin viittaa vaan pelmautellaan.Kun sinusta tulee joskus isoäiti, voit valittaa miten kiittämättömiä ovat omat lapsesi kun "pyyteettömäst" hoidat lastenlapsia eikä "mitään kiitosta kuulu".

Samaan sarjaan kuuluu "hyvä vaimo" tai "ihana tyttöystävä"-valitukset, kun "ostin seksyt alusvaatteet eikä mies edes huomannut", "laitoin kauniit verhot mutta miehen huomion vei mäkihyppy", "kokeilin uutta reseptiä, mutta mies ei edes huomannut".

Ravintola-asiakas, joka "joka kerta jättää kunnon tipin ja silti pitää odotella tarjoiliaa kohtuuttoman kauan".

jne
 
jos minut on pyydetty kummiksi olen vastannut aina myöntävästi. eikö se ole kunnia päästä kummiksi? ei kait heidän kuulu minulle mitään lahjoja kantaa, itsehän olen hommaan alkanut!!eikä me muisteta jouluna lapsia kuin kortilla. synttärinä paketilla ja muutenkin olen kova kirjoittelemaan ja lähettelen kortteja ja pieniä kirjeitä (joissa pieniä ylläreitä).minusta on mukava tuottaa iloa kummilapsille näin,he tietävät olevansa tärkeitä. :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnalÖppning:
Semmosta se on. Mie oon antanut hurjan paljon tavaraa kaverini lapselle ihan omasta halustani. En ole odottanuttanutkaan mitään vastalahjaksi, mutta kieltämättä huvitti, kun tämä kaverini pyysi bensarahaa kun vei minut kerran kaupunkiin :whistle: olihan sitä matkaakin sen 15 kilsaa essuntassun.
Tosi paksua! Huhhuh... Oon törmänny samaan...
 
vieras
Eikö tuo ole aika normaalia, että ostaa kastelahjan, syntymäpäivä ja joululahjan ja joskus näkee kummilasta ja hoitaa.

Ei tulisi kylllä mieleen mitään ilmaista alkoholia edes miettiä. Jos on vaikea antaa mitään, niin ei ehkä olisi kannattanut kummiksi alkaakaan.
 
vieras
"HYVÄ JOS OLEN KIITOKSEN KUULLUT" = kiitos on sanottu, ei muuta.

Mun mielestä muuta ei voi odottaakaan. Ei kai sun ole pakko niiltä tupakkia ostaa jos niin sylettää. Eikä ole pakko vaatetta antaa. Meiän lapsella on yks kaveri-kummi, vuosi sitten sai joululahjan. Nyt ei saanut, ei kerinnyt tapaamaan meitä ennen joulua. Tältä kummilta on saatu pientä vaatetta lainaan ja palautettu, vaikkei heillä itsellään ole käyttöä.
 

Yhteistyössä