Kummityttö on aina ollu vilkas ja paljon huomiota ja vahtimista vaativa lapsi. Ikää on nyt melkein 7v. Kotona heillä katsotaan tytön käytös sormien läpi, kun taas vanhempi veljensä saa välillä turhaaki läksytystä.
Muksut oli tänään taas meillä, viikko sitte myös. Viime viikolla tarjolla oli suklaaleivokset ja jätskit + pillimehut (kotoolta oli lupa herkutella). Näiden lisäksi tyttö oli jossain välissä käyny salaa ottamassa 8 kpl (laskin :ashamed: ) omar-karkkeja kulhosta.
Ku lähdön aika tuli, halasin vielä muksuja ja huomasin että tytön takin tasku pullotti hassusti. Kysyin mitä siellä oli, mutta tyttö ei kertonu. Katoin sitte itse ja sieltä löyty 12 kpl lisää karkkeja. Otin ne tytöltä pois, koska oli luvatta otettu ja sanoin, ettei saa ilman lupaa ottaa. Tarjosin kuitenki yhet kummallekki muksulle matkaevääks, ettei jäis paha mieli.
Tänään tyttö taas pyysi jotain hyvää, mutta ei ollut lupa antaa, koska olivat menossa mummolaan syömään meiltä lähtiessä. Sanoin että ei ole nyt lupa ottaa hyvää, kun ei ole ruokaa syöty. Tyttö väitti kuitenki, että "äiti lupas että annat", mikä luultavasti oli vale. Tein sitte porkkanatikkuja kompromissiratkasuna, mutta eipä niillä suurtakaan menekkiä ollut.
Vielä miehen ollessa nukuttamassa muksua, sain komentaa tyttöä. Hän ei olis millään malttanut odottaa, että mies tulis takaisin makkarista. Sanoin, että ei saa mennä sinne, vauva nukkuu. Tyttö intti ja intti. Lopulta tyttö lähti sinne kuitenki. Komensin, että ei saa mennä. Lopulta jouduin sanomaan todella tiukasti, että "ET mene sinne nyt" ja tyttö meni eteiseen mököttämään. Sanoin tytölle ihan nätisti vielä, että "jos ei tottele kun sanotaan, ei voi tulla kyläänkään", jonka jälkeen koko juttu jo unohtui.
Mua hämmentää nyt toi tytön käytös. Testaako se mua? Miten mun tulis / olis pitäny toimia? Kerronko tästä vanhemmille?
Varmaan tein nyt jo jotain väärin, mut noi tilanteet tuli taas niin puun takaa... :ashamed: