Kummitusjuttu (eli asiaa haamuista)

Böö.

Olen huomannut, että monet täälläkin tuskailevat testeihin ilmestyvien haamujen kanssa, minä mukaan luettuna. Ajattelin siksi perustaa tällaisen kummitteluketjun, jossa voitaisiin vertailla haamuilevia testejä, jakaa kokemuksia ja määritellä sitä, mikä on haamu, mikä roskishaamu, viivanpaikka, nega ja plussa.

Eli jos olet joskus saanut raskaustestiin kyseenalaisen ja epämääräisen viivahässäkän, ollos tervetullut jakamaan kanssamme kokemuksesi. Itseäni ainakin kiinnostaisi tietää minkä merkkisellä testillä haamuja esiintyy ja oliko kyseessä turha hälytys vai voimistuiko plussaksi asti. Valokuviakin saa laittaa, jos haamun onnistuu filmille tallentamaan.

-MM-
 
Itsekin voisin kokemuksiani jakaa (kun nyt satuin löytämään tämän aloittamani ketjun :D ). Mulla on kokemusta käsittämättömästä määrästä testejä, sillä mulla ei ole varsinaista säännöllistä kiertoa ja testailen säännöllisin väliajoin pysyäkseni kartalla oman kroppani toiminnasta (ja elättelen alituisesti turhaa toivoa luomuplussasta :headwall: ).

Viimeisimmät haamut ja viivanpaikat ovat tulleet näkyviin Pregent stickillä (haamu), mammaksi.fi:n liuskatesteillä (sekä 10miu että 25miu /ml) (viivanpaikkoja) ja joka kerta vanhanmallisella Predictorilla (haamuja). Predictor on näyttänyt mulle aina jonkin asteista plussaa, joten en tiedä mihin hormoniin se ristiinreagoi.

Itse käsitän haamun erittäin himmeäksi, lähes näkymättömäksi testiviivaksi, jossa näkyy aavistus testiväriä. Viivanpaikaksi tulkitsen sellaisen ilmiön, jos testiviivan paikka tulee kostuessa/testin kuivuessa näkyviin ilman väriä.
 
Pakkohan tänne on jakaa tuo minun Raskauskeijun kympin herkkyys-testin tulos. Eli tuli kolme viivaa B) Kontrolliviiva oli tietysti vahva, testiviiva haamu (väriä mutta haalea) ja kolmas viiva oli tuollainen ilmeisesti väritön viivanpaikka. Kaikki testiajalla :D

Seuraavaksi ajattelinkin ottaa tuon digitaalisen käyttöön, niin mun ei tarvi miettiä kuinkahan monta viivaa sieltä löytyy B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Predictor on näyttänyt mulle aina jonkin asteista plussaa, joten en tiedä mihin hormoniin se ristiinreagoi.
Mulla ystävä sanoi samaa, että ihan selviä plussia tullut Predictorilla (ja menkat tulleet sitten). Itsekin näin yhden, joten ei ollut mitään mielikuvitusta. ONhan ne tietysti voinut olla kemiallisia, mutta että joka kerta..ja siis kerran hän testasi niin, että myöhemmin vasta huomasi ettei ole voinut raskaana ollakkaan (ei myös ollut ovista)...joten vähän hämärä tuo testi. Jotkuthan taas kovasti kehuu=)
 
Minulla on myös kokemusta Predictorin vääristä plussista. Olen kaksi kerta (eri kierroissa) testannut Predictorilla plussan. Toisessa se oli kylläkin haamu, mutta toisessa ihan selkeä plussa. Olin jo täysin varma, että olen raskaana, kunnes kuukautiset alkoi. Kävin gynelläkin eikä gynen mielestä ollut mikään muu kuin testin virheellinen tulos. Apteekissa on useasti neuvottu, että Predictor on erittäin luotettava testi. Minun oman kokemukseni mukaan se on kaikkea muuta kuin luotettava. Olen Predictoria käyttänyt vain nämä kaksi kertaa, joten negaa en ole koskaan sillä testillä saanut.
 
Tuolta Plussakuvaketjustakin löytyy kuvia mun Predictorilla tekemistä plussista, jotka olivat joko kohdun ulkoinen raskaus tai varhainen keskenmeno lääkärin arvion mukaan (Kolme kertaa peräkkäin? Ilman vuotoa välissä!?) tai sitten selkeästi väärä positiivinen. Harmittaa, kun niiden kanssa arvaillessa meni niin pitkään, että reklamointi sitten jäi.

Alla kuvat niistä haamuista ja plussista:




(pahoittelut epätarkoista kuvista)
 
Mulla myös tuo predictori antoi kaks väärää plussaa! Siis ihan susi testinä! Toisekseen metsä tähtösen tavoin yksi raskauskeijun 10 herkkyys liuska antoi kolme viivaa :D Yhdessä olin muka havaitsevinani väriä, toisessa en, ja sitten se kontrolliviiva. Eli taitaa olla vähän sekasin nekin.

Mutta mä olen kyllä hyvä pongaamaan viivanpaikan testissä kuin testissä, siksipä mä en osaa enää sanoa onko mun testeissä haamu vai viivanpaikka, jos haamuksi luetaan erittäin heikko värillinen viiva.
 
KS09, ite just mietin että oisko voinut jotenkin kuljetuksessä mennä rikki tuo raskauskeijun testi. Samoin tietysti lämpötilat vaihtelevat, joten ehkä sekin saattaa vaikuttaa osaan. Ttai sitten se oli vaan ihan roska :D

Jos tuntuu, että noita haamuja on joka paikassa, niin ehkä ottaa tommonen digitaalinen? Onhan se kalliimpi, mutta ite mietin että helpompi se sitä on tulkita kun noita mun kolmia viivoja B)
 
Pieni puolustuspuhe kyseistä valmistetta kohtaan :) Eli itse en ole koskaan käyttänyt muuta testiä kuin predictoria eikä koskaan tulos ole ollut väärä. Olen ollut neljä kertaa raskaana, joista kolmesta ehdin tekemään testin (yksi meni kesken ennen testin tekoa). Jokaisesta on näyttänyt oikein, myös keskenmenoon päättyneestä. Ja kyllä on tullut tehtyä niitä turhiakin testejä eikää omalle kohdalle ole kertaakaan sattunut väärä haamu yms; onneksi. Mutta olisi kyllä kiva tietää mistä nuo väärät tulokset johtuu, koska tällaisen asian suhteen niin vääriä ilmoituksia ei pitäisi kyllä tulla.
 
Predictorista, mä laitoin palautetta, ja lähetin toisen niistä vääristä plussatesteistä valmistajalle. Lupasivat alkaa tutkimaan testiä. Eräällä "tutulla" oli predictorin testi samasta erästä (numeroilla todettiin samaksi) ja hän sain myös väärän plussan. Kun tämän testin teki oli juuri hedelmöittynyt (muistaakseni) eli plussa ei voinut mitenkään olla oikea.
Voisiko sitten olla erässä vikaa vai missä, mutta toivon, että tuo lähettämäni testi saadaan tutkittua ja näihin virheisiin löytyy syy.
Hienosti toimittiin kyllä sieltä päästä, sillä sain tuotepaketin lahjaksi ekasta väärästä plussasta ja kun lähetin tuo testin, sain tupla paketin hinnan takaisin. Sinällään ei siis jäänyt paha maku suuhun. Harmitti vain niin sen ekan testin kohdalla, kun kerkesin jo innostua, sen verta selvä se plussa kuitenkin oli, harmikseni vain väärä (verikokeella todistettu)
 
Mun on kans pakko osallistua tähän keskuksteluun, kun noita teidän kokemuksia predictorin testistä olen lukenut.

Tilannehan on se, että meillä on kolme lasta. Esikoinen on pian kymmenen. Häntä tehtiin pitkään ja hartaasti. Predictorin testejä käytin (silloin kuvittelin sen olevan paras ja luotettavin, kun sitä mainostettiin kenties eniten..), muita en edes ajatellut. Siihen aikaan ei niin paljon testeistä puhuttu tai ne olleet esillä. Eikä testejä silloin netistä tilattu! Apteekkiin mentiin ja äkkiä sieltä testi valittiin (pieni paikkakunta, lähes kaikki tunsi toisensa).

Niin, sain viidellä eri kerralla predictorista positiivisen tuloksen ---> joita kaikkia seurasi muutaman päivän perästä vuoto -----> ajattelimme totta kai niiden olevan keskenmenoja! Viidennen kerran jälkeen vuoto oli niin runsas, että kävin lääkärissä. Ajattelin, että ehkäpä tarvitsen tyhjennyksen. Ultrattiin ja otettiin verikokeita. Ei merkkiäkään, että olisin edes ollut raskaana! Tämän jälkeen minut myös tutkittiin, ettei pitäisi olla mitään terveydellistä syytä, että raskaudet menisivät heti alussa kesken. Loppujen lopuksi vanha mieslääkäri epäili, etten ollut osannut tehdä testejä. Taidoista tuskin kuitenkaan oli puute... ei se nyt niin avaruusfysiikkaa ole se testin teko...Testit olivat myös ihan selviä plussia, että ei voinut olla tulkinta virhekkään. Mieskin näki viivat ihan selvästi joka kerta.

Kuudennella kerralla -siis viiden luulemani keskenmenon jälkeen -epäillessäni raskautuneeni vaihdoin testimerkkiä Apteekin omaan testiin. Se antoi positiivisen tuloksen, samoin neuvolan testi. Lopputulos on tällä hetkellä koulussa =)

Sen koommin siis en ole predictoreihin koskenut! Testejä olen kyllä tehnyt, ja saanut niin positiivisia kuin negatiivisiakin. Mutta aina, kun testiin (mikä siis on ollut mikä tahansa muu, mutta ei enää koskaan predictor!) on piirtynyt värillistä toista viivaa-heikkoakin, niin olen ollut oikeasti raskaana ja vauva sieltä sitten aikanaan tullut. =)

En siis voi uskoa tuohon pilalle menneeseen erään! Olisiko tosiaan silloin yli kymmenen vuotta sittenkin ollut reilun vuoden ajan pilaantuneita eriä? Tuskin! Sen sijaan voisi tosiaan olla mahdollista, että toisilla on jotain hormonia/muuta ainetta, joka reagoi predictorin testissä antaen väärän positiivisen tuloksen. Tai sitten se on jotain myynnin edistämistä, että ihmiset ostaisivat positiivisin tuloksen varmistaakseen lisää testejä. Mene ja tiedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KS09:
Predictorista, mä laitoin palautetta, ja lähetin toisen niistä vääristä plussatesteistä valmistajalle. Lupasivat alkaa tutkimaan testiä. Eräällä "tutulla" oli predictorin testi samasta erästä (numeroilla todettiin samaksi) ja hän sain myös väärän plussan. Kun tämän testin teki oli juuri hedelmöittynyt (muistaakseni) eli plussa ei voinut mitenkään olla oikea.
Voisiko sitten olla erässä vikaa vai missä, mutta toivon, että tuo lähettämäni testi saadaan tutkittua ja näihin virheisiin löytyy syy.
Hienosti toimittiin kyllä sieltä päästä, sillä sain tuotepaketin lahjaksi ekasta väärästä plussasta ja kun lähetin tuo testin, sain tupla paketin hinnan takaisin. Sinällään ei siis jäänyt paha maku suuhun. Harmitti vain niin sen ekan testin kohdalla, kun kerkesin jo innostua, sen verta selvä se plussa kuitenkin oli, harmikseni vain väärä (verikokeella todistettu)
Nii, multa jäi laittamatta tuohon omaan tilitykseeni noista Predictorin vääristä plussista, että kahdesti kävin plussaamisten jälkeen myös verikokeissa, joissa tulos oli hcg <1 (eli selkeästi nega) ja lääkäri ihmetteli, ettei hormonitason pitäisi niin nopeasti laskea.

Mä en osaa erästä sen tarkemmin sanoa, mutta olen parista eri apteekista ostaut testini ja näitä haamuja ja plussia olen saanut aika pitkällä aikavälillä Predictoriin, etten sitten tiedä kuinka isoja eriä tekevät, voiko osua aina sitä samaa erää?
 
Niin, tuntuis vähän oudolta että testiäkin tekee väärin kun osahan tekee niitä myös purkista (monissa testeissä on siihen oma ohjeensa, en muista onko Predictorissa kun en ole koskaan sitä ostanut). Sitten osa virheistä toki on sitä, että tehdään väärin..vahingossa vaikka pissataan liian pitkälle testiä (jos joku tästä tajus) tai jotain tämmöstä. Sitten voi olla, ett äkuljetus ta ijoku tämmönen tekee oman ongelmansa..en tiedä. Mutta siis en jaksais uskoa, että niin moni tekee tuota testiä koko ajan väärin, koska muutenhan sitä pitäis jotenkin muuttaa.

Toisaalta sitten jos tuo testi toimii hyvin itsellä, niin en näe syytä miksi pitäis vaihtaa. Että sinällään =)

Ite en ainakaan noita liuskia nyt viitsi ostaa, kun selvästi niin sekopäisiä testituloksia tulee testiajalla ja kuitenkin oikein tehtynä. Tuo purkista tehty on siin ämielessä hyvä, että itse voi hyvin kontrolloida sitä tapahtumaa. Ku ntaas puikkoon pissatessa en ihmettele, vaikka joskus menis sinne sun tänne :D En tosin usko, että testin kannattaa olla kauhean herkkä tuolle vahingossa väärään kohtaan pissaamiselle, että oisko tossa se Predictorin ongelma sitten..en tiedä.
 
Mun käsittääkseni, jos ei tee ohjeen mukaan oikein testit voi antaa väärän negativiisen, muttei koskaan väärää positiivista, ellei syö jotakin siihen vaikuttavaa lääkettä. Eli tämän ketjun pohjalta voimme todeta, että niin "luotettava" predictori on ihan susi, aivan huono valinta jokaiselle raskautta testaavalle, sillä mahdollisuus väärään plussaan on liian vahva :D
Noh, tiedänpä ainakin pitäväni näppini erossa moisesta tästä lähin
 
Mä oon saanut nyt kaks haamua tai haamun ja viivanpaikan One Step -merkkisellä testillä. Mulla ei oo aikaisempaa kokemusta testistä mutta kaks noita aiempaa testiä tässä samassa kierrossa on ollu ihan puhtaita negoja. Tärisyttää, oksettaa, jännittää, tulisko noita haamuista ihan oikee vauva??
 
mä viel täältäkin kyselen mielipiteitä mun haamuista? onko kukaan saanut tuollaisia? mulla nyt dpo8 ja tuo toinen testi eilen testattu dpo7 ovis siis oli 17.4 lauantaina tikuttelujen ja kipujen perusteella.


http://www.aijaa.com/v.php?i=6125089.jpg
 
Tämänaamuinen testi oli jo aika selkeä että eiköhän siellä nyt joku ole tarttunut matkaan ja toivottavasti pitää tiukasti kiinni!

Ovista en bongannut varmasti ollenkaan. Ensimmäinen selvästi värillinen haamu oli kp41 ja kp42 vahvempi, tosin haalea vieläkin vaaleanpunainen viiva piirtyi testiin minuutissa.

Veikkaan että minulle on käynyt niin että ensimmäiset menkat tuli jostain syystä normaalikiertoon nähden vähän aikaisessa, alkoivat 17.3 vaikka normaalisti kuukautiseni alkavat aina kuun viimeisinä päivinä. Arvelen että ovis on tullut normikierron mukaan sillä nuo tekemäni testit tukisivat tätä aika hyvin. Tänään olisi siis normaalin kierron mukaan rv3+6 kun taas tuon aikaisemman kierron mukaan jo 5+ mihin en millään usko sillä viivan olisi pakko olla vahvempi.

Täytyy varmaan vielä loppuviikosta hakee jotain markettitestejä jotta saan sen vahvan viivan kun nyt noi netistä tilatut on loppu ;)
 

Yhteistyössä