Kummin lahja ristiäisissä?

  • Viestiketjun aloittaja surullinen vähävaraisuudestaan
  • Ensimmäinen viesti
surullinen vähävaraisuudestaan
Minua pyydettiin kummiksi, enkä tietenkään kehdannut tai halunnutkaan kieltäytyä kunniasta. Tosiasia on kuitenkin, ettei meillä ole juuri yhtään ylimääräistä rahaa ja itkettää jo valmiiksi, kun ristiäisiinkin pitäis hankkia joku (kallis?) lahja. Puhumattakaan tulevista lahjoista, vaikka uskon meitä kummiksi pyytäneiden kuitenkin ymmärtävän, ettei meillä ole varaa kalliisiin lahjoihin jatkossakaan..

Mitä kivaa voisin hankkia pienelle ristiäislahjaksi? Ei saisi olla kauhean kallista.. sylikummi en ole, eli varmaan mitään kummilusikkaa tms. ei tarvitse hankkia?
 
kolmen äiti
Toisen lapsemme kummit pohtivat samaa asiaa aikoinaan kun heitä kummeiksi pyysimme. Painotimme monta kertaa, että rahallinen juttu on sivuseikka. Ja parempia kummeja he ovat olleet kuin ne, jotka ensimmäisenä hönkivät vauvaa katsomaan isojen pakettien kera...
 
Ammattilainen
http://www.lahjatalo.fi/index.php?page=category&category_id=196&gclid=CIKQpKLHiZkCFQhJtAodZ0OLnw

Tuolta löytyy halpojakin. Myös sellainen täytettävä vauvakirja olis kiva lahja.
 
vieras
Itse ostin kummipojalleni valokuvakehyksen johon sai kaiverruksen (nimi,syntymäaika,paino,pituus jne) Tais maksaa n 20?

Omien lapsieni kummeilta en odota mitään materiaa synttäreiksi tms... jos joskus päästää minut ja isännän vapaalle ottamalla lapsen vaikka yöksi on se lahjoista paras ja kummikin saa tutustua kummilapseensa paremmin eikä jää niin etäiseksi "rahalahjakoneeksi".

Toiminut ainakin meillä, eikä kukaan oo valittanut =) Kummitkin tyytyväisiä kun ei tarvi pähkäillä lahjojen kanssa.

 
vieras
Vauvasormuksia saa myös edullisesti. Vauvamme sai sellaisen sylikummilta, ja lusikka tuli "tavalliselta" kummilta. Eihän sillä ole merkitystä lahjan suhteen mikä kummi on.
 
ap
Kiitos paljon vastauksista ja erityisesti noista vastauksista, että hyvä kummi voi olla ilman tavarapaljouttakin.. Olen tosiaan iloinen kummiudestani ja toivon, että voin olla hyvä kummi, vaikkei rahaa liiaksi olekaan..

Kiitos myös kovasti tuosta linkistä, siellä näytti olevan monia hyviä ideoita..
 
gt
Osaatko neuloa, virkata tai ommella? Voisit tehdä jonkun pienen vaatteen, pehmolelun tai vaikka pussilakanasetin. Pienen vauvan vaatteisiin ei paljon lankaa tai kangasta menisi. Olisi arvokas ja hieno lahja.
 
Mie en ymmärrä tota että pitäis olla kallis lahja, ei sen tarvitse olla, turha mielestäni on opettaa lasta siihen että saa vaikka kuun taivaalta jos haluaa. Meillä ainakin ajatellaan myös kummeja ja lahjat on yleensä tarpeellisia esim. vaatteita, mutta eivät kuitenkaa maksa paljon.
 
Tiimarista saa edullisesti sellaisen setin jossa on 2 taulukehystä ja mustetyyny. tauluihin voi vaikka sitten painaa vauvan jalan- ja kädenjäljet.
ja todellakin voi olla hyvä kummi ilman kalliita lahjoja, minusta/meistä on lapsella plajon tärkeämpää ajan antaminen kuin kalliit lahjat :hug:
 
vieras
Kastesormus on kiva, eikä mun mielestä kovin kallis, oliskohan ollut n. 20e pari vuotta sitten, kun ostettiin sellainen kummitytölle. Korjatkaa, jos muistan hinnan väärin.
 
O
meitä myös pyydettiin kummeiksi ja raha on tiukassa.. tein sitten kirjomalla vauvataulun (sis.painon, pituuden, synt.ajan, nimen) Minulla oli valmiina tuo kangas ja langat, joten tarvitsi ostaa vain kehykset. Itse pidän omatekoisista jutuista, mut vähän oli sellainen olo, että pitivätköhän lapsen vanhemmat siitä taulusta... No kai ajatus kuitenkin oli tärkein!?
 
Mekin painotettiin lasten kummeille aikoinaan, että emme halua kummeista lahjakoneita, vaan että he olisivat läsnä lasten elämissä. No, on niitä lahjoa siitä huolimatta tullut, mutta mielestäni se on kummiudessa sivuseikka.
Jokin vaatekin on aina hyvä lahja, vielä on alekin joissain kaupoissa. Mä tykkäsin myös, kun esikoinen sain Hackmanin lasten Muumi-aterimet lahjaksi tai oman lautasen ja mukin (niitä saa melko halvalla). Minusta se oli hyvä lahja, vaikkei vauva sitä tietenkään heti tarvinnut, mutta myöhemmin se oli käytössä ja paljon.

Tai voihan se olla vaikka suojelusenkelipatsas tai -taulu tms.
 
Meillä eniten käynyt poikaa katsomassa se kummi jonka kanssa ihan sovittiin että lahjoja ei tuoda ;)

Tämä kummi joka on koko ajan haalimassa lahjoja vauvalle ja into pinkeetä sanoi jo alkuraskaudesta että haluaa kummiksi, ei oikeastaan edes käy kylässä... :/
 
tuplis2
Musta on tulossa sylikummi ja meinasin tehdä kummilahjaksi prinsessalle valokuva-albumin. Albumiin laitan prinsessan kuvia joita olen ottanut, tässä kk aikana, tyttö on nyt 1kk1vko, ristiäiset on kahden viikon päästä ja kuvat saan muutaman päivän sisällä. Onko sopiva lahja?
 
"Esa"
Aabam kirjoitti: "Takerrun taas tuohon sylikummi asiaan... Sii s sellaistahan ei ole olemassakaan. Kaikki kummit ovat samanarvoisia. Kummilahjoja saa n. 20 eurolla, kuten valokuvakehyksen."

Sylikummi ON OLEMASS, URPO! Kuka vittu tuos puhui siitä, sylikummi olisi arvokkaampi! Hanki elämä ja mene alaluokalle uudelleen, sieltä on hyvä aloittaa kun et älyä hevonpaskaa mistään, Aaban, mikä taas on tosi typerä nimi!!
 

Yhteistyössä