Kummilapsi + sisarukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Siiri

Vieras
Olen jo useamman vuoden ostanut kummipojalleni joulukalenterin näin joulun alla ja laittanut sen sitten postissa hänelle. Nyt rupesin vain miettimään, että kun hänellä on 2 veljeä, että onko hirmu väärin, kun en muille lähetä mitään.

Siis itse koen ettei ole väärin varsinkin kun kyseessä kaverin lapset jos olis kyseessä sisarusten lapset niin asia olis varmasti aivan eri.

Samoilla linjoilla. Me aina muistetaan kummilapsia pikkujouluna, niin kummityttöä joka on veljentyttö muistetaan ja samalla hänen siskoaan. Kummipoika on kavereitten lapsi ja muistamme ainoastaan häntä, ei sisaruksia.

Joululahjat kyllä ostetaan niin että kummilapset ja sisarusten lapset n. 50 euroa per napa ja sitten noille kummipojan sisaruksille, kavereitten lapsille ihan pieni paketti, noin 10 euroa.

Mä olen itse pyrkinyt aina huomioimaan kummilapsien sisaruksetkin, mutta joskus kun olen valitellut, ettei ole varaa esim. ostaa kaikille lahjoja, niin ainakin yhden kummipojan&-tytön äiti sanoi, että niillä sisaruksilla on omatkin kummit, että ei mun tarvitse niille lahjoja ostella. Näin ajattelen omienkin lapsien kohdalla. Toki on mukavaa, jos molemmat lapset saavat toisen kummilta jotain, mutta mikään välttämättömyys se ei ole.

Lyhyestä virsi kaunis: minusta ei siis ole väärin jos ostat vain pelkästään kummilapselle kalenterin.

Itse muistan kummilapsiani pikkujutuilla pitkin vuotta enkä silloin muista sisaruksia. Jouluna muistan myös lasten sisaruksia koska ovat meille sukua ja ollaan tosi läheisiä. Käymme myöskin niin kummilasten kun heidän sisarustensa synttäreillä ja silloin vain sankari saa lahjan.

Ei lahjota kummilapsien sisaruksia jouluna, vain niitä kummilapsia. Sisarusten kummit hoitakoot omat kummilapsensa. Poikkeuksen tässä tekee tietty siskoni perhe, jonka esikoinen on kummityttöni. Sinne tietenkin kaikille _siskonlapsille_ muistamiset.

En ole tullut edes ajatelleksi, että kummilasten sisaruksille pitäisi jotain osta.
Niille, joiten kanssa muutenkin tekemisissä, esim. sisarusten lapsille toki, mutta esim. miehellä on kummityttö, jota tavataan parin vuoden välein (satojen kilometrien päässä). Ei ole kyllä kertaakaan laittanut lahjaa tuon siskolle.