Kummilapsen synttärit tuli ja meni - lähetänkö lahjan postitse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ei ole kutsua kuulunut ja muutenkin on kummilapsen äiti pitänyt yhteydenpidon minimissä sen jälkeen, kun miehensä kanssa muutama vuosi sitten erosivat. Ilmeisesti siinä kohtaa menee kaveritkin vaihtoon.

Nyt mietin, että laitanko vaan lahjan postiin. Meillä on tulevat viikonloput jo ohjelmoitu ja kun ei mitään ole kuulunut niin... Itse laitoin onnittelut facebookin kautta ja lisäksi kummilapsen omaan kännykkään.

[QUOTE="vieras";23775428]Miksi et itse kysynyt milloin voi tulla? Joo, lähettäisin postitse lahjan.[/QUOTE]

En ole viitsinyt, kun aiemminkin on kutsuttu. Tosin viime vuonnakin saimme kutsun jonnekin omituisille rääppiäisille, jotka oli tarkoitettu vain meille ja tuli tunne, että ne pidettiin vain, jotta lapsi sai lahjansa. Kummilapsen äiti ei edes kahvipöydässä malttanut istua koko aikaa vaan kävi näpyttelemässä jossain ihan muualla kännykkäänsä. Itse yritin kovasti jutella kaikenlaista, mutta koko ajan oli tunne, että pitäisi lähteä vaan nopsaan.

Lapsi kun ei voi vanhempiaan valita.

Ajattele vain kummilastasi ja toimi sen mukaan. Joko lähetät lahjan tai käyt kylässä viemässä ja tapaamassa kummilastasi.

jos et tule äidin kanssa toimeen, siis et osaa olla samassa tilassa hänen kanssaan, niin kysy voisiko kummilapsi tulla kylään sinun luoksesi tai käymään jäätelöllä ulkona tms. (siis jos jo sen ikäinen että voisi käydä yksin)

Onhan kummius muutakin kuin lahja (usein se kyllä jää siihen)

minusta ainakin on tärkeää että muistat lasta jotenkin ja varmasti lapsikin arvostaa sitä että hänet huomioidaan.

Ai kummi pitää kutsua? Itse olen ollut aina siinä uskossa että kummina olet aina tervetullut, no näin ainakin meillä.
Soita sille kummilapsen äidille ja kysy koska voit tulla.
Outoa ajattelua kyllä tuokin, olen kummi mutta en muista lasta kun minua ei kutsuttu,
ehkä ei haluneet nyt pitää suurempia juhlia mutta kyllä varmaan nyt oven sulle avaa ja kahvitkin keittää.

[QUOTE="Pomm";23775547]Lapsi kun ei voi vanhempiaan valita.

Ajattele vain kummilastasi ja toimi sen mukaan. Joko lähetät lahjan tai käyt kylässä viemässä ja tapaamassa kummilastasi.

jos et tule äidin kanssa toimeen, siis et osaa olla samassa tilassa hänen kanssaan, niin kysy voisiko kummilapsi tulla kylään sinun luoksesi tai käymään jäätelöllä ulkona tms. (siis jos jo sen ikäinen että voisi käydä yksin)

Onhan kummius muutakin kuin lahja (usein se kyllä jää siihen)

minusta ainakin on tärkeää että muistat lasta jotenkin ja varmasti lapsikin arvostaa sitä että hänet huomioidaan.[/QUOTE]

No välimatkaa on sen verran, että tuollainen jäätelökäynti ei valitettavasti onnistu. Pystyn olemaan ilmanmuuta samassa tilassa. Siitä ei ole kyse. Mutta ikävää, jos en koe olevani tervetullut. Kummius on muutakin kuin lahja, mutta meille ei ole oikeastaan muuta jätetty. Ovat itse eron jälkeen tehneet tämän, että ovat ottaneet etäisyyttä. Myös siis lapsen isä. Mieheni taas soitteli tälle kummilapsen isälle ja kyseli, että jos voitaisiin tulla kun meidänkin lapset tahtoisi leikkimään mutta ei kerkee. Liian kiirettä on. Ovat siis myös meidän vanhimman lapsen kummeja ja muuttuivat lahjakummeiksi eronsa jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja gjlö;23775577:
Ai kummi pitää kutsua? Itse olen ollut aina siinä uskossa että kummina olet aina tervetullut, no näin ainakin meillä.
Soita sille kummilapsen äidille ja kysy koska voit tulla.
Outoa ajattelua kyllä tuokin, olen kummi mutta en muista lasta kun minua ei kutsuttu,
ehkä ei haluneet nyt pitää suurempia juhlia mutta kyllä varmaan nyt oven sulle avaa ja kahvitkin keittää.

kyllä se kutsuminen on hyvää ja kohteliasta käytöstä.

Voisko tuo ero olla kuitenkin se syy? Minulle kävi niin, että ex- avomies kertoili juttuja minusta yhteisen kummilapsemme vanhemmille ja sanoi minulle, etteivät he halua minun enää olevan kummeja. Koska toinen vanhemmista on ex- miehen sukulainen, uskoin tuon ja muutenkin olin varautunut ja epäilin etten enää kelpaa kummiksi. Ajattelin kuitenkin että haluan muistaa lasta ja lähetin lapselle kortin ja syntymäpäivälahjan. Sain kummilapsen äidilta soiton, että kiva kun muistit ja tule ihmeessä kylään. Kyläillessäni sitten sanoivat, etteivät oikein ole tienneet miten heidän pitäisi suhtautua ja haluaisinko enää olla kummi. Nykyään minä olen kuitenkin se joka lapseen pitää yhteyttä, kummisetä on "kadonnut" kokonaan. Eli olisiko teilläkin jostain tällaisesta kyse? Erotilanteessa kun otetaan välillä aseeksi jopa kaverit ja haetaan kuka on kenenkin puolella.

Laittaisin postissa ilman muuta lämpimien onnittelujen kera! Mulle kävi niin, että kun erehdyin pyytämään osoitetta että saisin tämän vuoden lahjan perille, niin en vastausta kuunaan saanut ja yhteydenpito loppui kuin seinään. :( Osoite oli siis kerran annettu mulle, mutta kun talletin sen puhelimeen joka sitten hajosi, niin meni se osoitekin siinä. Niin, ja kysessä äiti joka muuttaa vähintään pari kertaa vuodessa uuteen kämppään, jolloin mä en ainakaan pysy enää perässä..

[QUOTE="vieras";23775661]Voisko tuo ero olla kuitenkin se syy? Minulle kävi niin, että ex- avomies kertoili juttuja minusta yhteisen kummilapsemme vanhemmille ja sanoi minulle, etteivät he halua minun enää olevan kummeja. Koska toinen vanhemmista on ex- miehen sukulainen, uskoin tuon ja muutenkin olin varautunut ja epäilin etten enää kelpaa kummiksi. Ajattelin kuitenkin että haluan muistaa lasta ja lähetin lapselle kortin ja syntymäpäivälahjan. Sain kummilapsen äidilta soiton, että kiva kun muistit ja tule ihmeessä kylään. Kyläillessäni sitten sanoivat, etteivät oikein ole tienneet miten heidän pitäisi suhtautua ja haluaisinko enää olla kummi. Nykyään minä olen kuitenkin se joka lapseen pitää yhteyttä, kummisetä on "kadonnut" kokonaan. Eli olisiko teilläkin jostain tällaisesta kyse? Erotilanteessa kun otetaan välillä aseeksi jopa kaverit ja haetaan kuka on kenenkin puolella.[/QUOTE]

Ei ole ja erostakin on jo sen verran, että kyllä pitäisi olla jo ihan selvää että hoidamme kummin "velvollisuudet" heidän erostaan huolimatta.

Yhteistyössä