kummilapsen joululahja ja välit vanhempiin poikki.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kummi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kummi"

Vieras
En tiedä mitä tekisin, mulla on kummilapsi ja välit meni pari kuukautta sitten poikki vanhempien kanssa mielestäni lapsellisista syistä.
välit on kokonaan poikki ja vanhemmat sanoivat että eivät halua että ostan lahjoja heidän lapselle ja sanoivat myös että purkavat kummiuden.
en ole lahjaa ostanut mutta silti asia pyörii mielessäni, eihän tämä riita koskenut millään lailla heidän lasta ja mielestäni ylireagoittivat tuolla kummiuden purkamisella. Tiedän että kummiutta ei voi purkaa virallisesti, mutta vanhemmat voi pistää välit poikki niin että en voi kummiuttani hoitaa.:(
mietinkin nytte että pitäisikö mun kuitenkin ostaa lahja? Lähettäisin postissa tai antaisin muuta kautta.
surullista kun riitaa tulee jostakin typerästä asiasta, siitä tehdään niin iso että lapsetkin otetaan mukaan, ne kuitenkin on täysin viattomia aikuisten riitoihin.
välejä tuskin saadaan jouluksi kuntoon.

Nyt on hyvä väli osoittaa että välität kuitenkin vaikka ongelmia vanhempien kanssa onkin. Jospa hekin herkeäisivät ajattelemaan että onko järkevä enää vihoitella. Eli sinuna ostaisin, ja laittaisin vaikka jonkun viestinkin mukaan.

vaikea sanoa, mitä pitäisi tehdä. Voithan sinä lahjan postittaa, mutta vanhemmat saattavat jättää sen antamatta, jis kerran noin jyrkästi suhtautuvat.

Itsellänikin sellainen tilanne, etten ole kummilapseni kanssa tekemisissä tai ostele lahjoja. Minulla oli vaikea aika elämässä, eikä kummilapseni äiti tätä ymmärtänyt, kun oli tottunut siihen, että olin aina käytettävissä. Ovat muuttaneetkin, enkä ole uutta osoitetta saanut, joten en edes voi postittaa lahjaa.

Lapsi on vasta 5vuotias. Piti mua aina niin hyvänä kummina ja tykkäsi olla mun kanssa. Nyt ei olla nähty pariin kuukauteen ja ei olla vanhempien kanssa missään tekemisissä. Viimeksi kysyin että laitanko lapsen joululahjan vanhempien työ, vastasivat että eivät halua multa mitään lahjoja.

Mun miehen poika pisti isänsä kanssa ns. "välit poikki" muutama vuosi sitten. Ilmoitti että ei tartte olla missään yhteydessä ja ei vastannut puheluihin yms.

Mies teki isänä sen päätökseen että hän on isä kuten ennenkin. Ja isoisä hän ainakin on. Hän oli yhteydessä lapsenlapsiin (kiitos miniän) entiseen tapaan. Osti lahjoja merkkipäivinä, toimitti perille.

Vuosi suurinpiirtein meni ja poika alkoi taas puhelemaan.

Minkälaisesta riidasta on kyse, kumpi on "suurempi" syyllinen riitaan. Olisiko nyt kuitenkin hyvä aika soittaa lapsen vanhemmille ja pyytää omalta osalta riitaa anteeksi...

täälläkin ja varsin typerästä syystä. Joulu- ja synttärilahjat toimitin postilaatikkoon, kun samassa kaupungissa kuiten asuttiin:) Yksi joulu tilasin lehden, tuskin tiesivät keneltä se oli, mutta menipähän lapselle usemman kuukauden :). Nyt nämä kummilapsen vanhemmat eronneet ja laitan lahjan aina isän kautta, hänen kanssaan ollaan väleissäkin, tämä äiti oli se joka herneet veti nokkaan ja välit katkaisi.

Hienoa että yrität pitää! Minä olen hieman samassa tilanteessa. Ja päädyin ratkaisuun että laitoin kummilapsen isovanhemmille paketit menemään. He ovat menossa sinne joulua viettämään niin saa paketin sitä kautta.
Itseäni harmittaa se että olen valinnut kummin äidin myös kummiksi yhdelle lapselleni ja ikäväkseni sieltä ei ole muistettu monena jouluna eikä synttäreitä. .

Sanoisin että riita on enemmän näiden vanhempien syytä. Mulla on itsellä lapsi ja oli yksi aika kun mulla meni huonosti miehen kanssa, tukivat kun meinasin erota ja kun en eronnutkaan vetivät herneen nenään. Eivät tule toimeen mieheni kanssa. Eivät tulleet lapseni syntymäpäiväjuhliin koska eivät halunneet nähdä miestäni. Riita alkoi siis tästä.

[QUOTE="kummi";29361746]Lapsi on vasta 5vuotias. Piti mua aina niin hyvänä kummina ja tykkäsi olla mun kanssa. Nyt ei olla nähty pariin kuukauteen ja ei olla vanhempien kanssa missään tekemisissä. Viimeksi kysyin että laitanko lapsen joululahjan vanhempien työ, vastasivat että eivät halua multa mitään lahjoja.[/QUOTE]

No mutta ethän sinä niille vanhemmille olekaan lahjaa ostamassa, vaan lapselle. Ei vanhemmilla ole mielestäni edes oikeutta lapsen puolesta lahjoista kieltäytyä.

Uskooko lapsi joulupukkiin? Jos uskoo, niin ehkä antaisin nyt tilanteen rauhoittua, kun lapsi ei kuitenkaan osaa kummin lahjaa kaivata.

Meillä samnalainen tilanne! Ollaan riidoissa, pysyvästi kummien vanhempien kanssa.
Lapset kuulemma inhoaa meitä niin paljon ettei kannata edes ajatella mitään lahjoja, sanoi lasten äiti mulle..
Silti meinaan toimittaa kummilasten lahjat heille. Tekevät sitten niillä mitä haluavat.
Kaikista eniten harmittaa se että ala-asteikäiset lapset on vedetty tähän haukkumiseen mukaan.. :(

Yhteistyössä