Kummilahjapyyntöjen hintahaarukka?

  • Viestiketjun aloittaja "jojo"
  • Ensimmäinen viesti
Hopss
Me annetaan lista asioista joista poika on kiinnostunut ja jos joku erityinen toive on sekin kerrotaan. Tosin nuo kaikki samat toiveet esitetään kaikille ja sanotaan, että jos noista erityisesti toivotuista ostavat jonkun, kertoisivat (jottei samaa osta mummu yms). Lisäksi sanotaan, että noita kalleimpia voivat ostaa porukalla, eikä lisäksi tarvi ostaa mitään.

Nytkin toiveissa on kaikki palomiehiin ja -autoihin liittyvä, Richard Scarry kirjat ja legot (erityisesti paloasema), eiköhän tosta kukin löydä sopivan hintaista.
 
"suski"
[QUOTE="heh";22530455]Olen yrittänyt esittää lapsen puolesta sen verran ympäripyöreitä toiveita että lahjan antajalle jää mahdollisuus itse päättä paljonko haluaa siihen investoida (esim. sanon että toivoo ritari legoja jolloin hintahaarukka on alle 10 eurosta päälle sataseen). Jos on jotain tarkempaa toivetta niin alle 20e toiveissa pysytään vaikka tiedänkin että toiset kummit yleensä antaa vähän kalliimpaa.[/QUOTE]

Sama täällä.

Vaatteissa kerron mitä tarvitaan, mistä tykkää, mikä koko ja kummi voi sitten ihan itse valita mitä ja minkä hintaista ostaa. Joskus olen pyytänyt dublojen erikoispalikoita tai junaradan peruspalikoita, niissä on hirveästi hintaeroja. Myös peleissä ja kirjoissa on reipas hintahaarukka.

Mun mielestä halpojen toiveiden esittämisessä on se huono puoli, että joku saattaa kokea antavansa liian vähän, vaikka se ei pitäisikään paikkansa.
 
"Vierailija"
Huhhuh - ei yhtään ihme, että joulun jälkeen karhutaan vähän joka toiselta perintätoimin saatavia, jos nykypäivän lahjahinnat on edes osin tuota keskikallista ja kallista luokkaa!!! Onko tosiaan hämärtynyt raja realistisen ja liioittelun välillä?

Tuo 10-20e tuntuu kohtuulliselta, mutta nuo 50e + menee jo niin kaupallisuuden piikkiin, että voiskos joku alkaa miettiä sitä kristillistä kummimeininkiä ja ideaa toiseen kertaan...
 
neljä meillä
Kyllä 20-30 e lahja on mielestäni jo aika hintava, ainakin jos kyse on pienestä lapsesta. Tosin käytän tuon summan itsekin, jos tiedän sillä saavani lapselle mieluisan lahjan!

Itse olen kertonut kummeille n. 10-30 euron lahjatoiveita. Saavat sitten valita, mitä haluavat antaa.
 

Yhteistyössä