Kummilahjapyyntöjen hintahaarukka?

  • Viestiketjun aloittaja "jojo"
  • Ensimmäinen viesti
Pojallallani on kummeina mun veli ja serkku. Kun kysyvät vinkkiä niin olen yleensä ehdottanut konsolipeliä, hinta on ollut siinä 50e paikkeilla. Eli noin 25€ mieheen ja velikin joka on opiskelija on tähän suostunut eikä ole mukissut hinnasta.
 
näitä olen ehdottanut
- lasten kalusto, tai vaikka vain osa sitä (eli esim. voisi antaa nyt pöydän ja tuolin ja seuraavana lahjana tuolin ja penkin)
- legoja, lisäksi olen kertonut, mitkä setit meillä jo on
- sisävaatteita, ja seuraavan tulevan koon, jotta tulee varmasti käyttöön, lisäksi olen kertonut, että kuopukselle ei kannata hankkia vyötärömallisia housuja, koska jäävät todennäköisesti käyttämättä.
Ja lopuksi olen sanonut, että tärkeintä on, että tulette juhlimaan kanssamme (jos siis synttäreistä kyse), ei se, että toisivat lahjan.
 
"vieras"
Siskolleni ilmotan noin 50e olevan lahjatoiveen, olen hänen lapsensa kummi ja tuo on sellanen sovittu hinta ja miehen siskolle sitten jonkun 10-20e arvosen, on toisen lapsen kummeja.
 
kummitäti vastaa
Perheen A toiveet on 5-25 eur
Perhe B toivoo 10-50 eur
Perhe C toiveet sijoittui tänä vuonna kategoriaan 599 eur tarjouksessa, varalla 299 eur :eek: :kieh: - juu, ei toteudu
 
"kummi"
Mulla on 3,5v kummityttö ja sen vanhemmat ei ole ikinä pyytäneet mitään. Olen oma-aloitteisesti ostanut synttäri-, joulu- ja nimpparilahjat. Arvoltaan noin 200-700e/lahja.
 
"vieras"
[QUOTE="kummi";22530267]Mulla on 3,5v kummityttö ja sen vanhemmat ei ole ikinä pyytäneet mitään. Olen oma-aloitteisesti ostanut synttäri-, joulu- ja nimpparilahjat. Arvoltaan noin 200-700e/lahja.[/QUOTE]

No tuskin sitä nyt pyydetäänkään, mutta useat kysyy mitä olisi tarvetta saada.
 
kummi minäkin
[QUOTE="kummi";22530267]Mulla on 3,5v kummityttö ja sen vanhemmat ei ole ikinä pyytäneet mitään. Olen oma-aloitteisesti ostanut synttäri-, joulu- ja nimpparilahjat. Arvoltaan noin 200-700e/lahja.[/QUOTE]

Noin kalliissa lahjoissa kannattaisi varmaan jo vähän jutella perheen kanssa, mitä oikeasti tarvitsevat!
 
"kelly"
Alkuperäinen kirjoittaja kummi minäkin;22530293:
Noin kalliissa lahjoissa kannattaisi varmaan jo vähän jutella perheen kanssa, mitä oikeasti tarvitsevat!
Tiedätkö, millaisia lahjoja perheen muut lapset saavat? Olisiko hyvä tasapuolisuuden nimissä antaa suht samanarvoisia lahjoja? Tai muistaa muitakin lapsia? Tuntuu aika isoilta lahjoilta nimittäin ja voi vähän tulla paha mieli siskoille, jos toinen saa tuollaisia jättilahjoja kummeilta ja toinen "tavallisen" hintaisia kummilahjoja mitä yleensä on tapana antaa... :(
 
"Ellamaaria"
n.10-20e, tosin joskus on ollut halvempiakin juttuja mukana. Kalliit (yli 20e) tulevat sitten joko yllätyksinä tai ostamme joskus kun on varaa, itse. En pyydä sellaista, jota en itsekään "hyvin mielin" ostais.
 
ohoh
Alkuperäinen kirjoittaja kummitäti vastaa;22530266:
Perheen A toiveet on 5-25 eur
Perhe B toivoo 10-50 eur
Perhe C toiveet sijoittui tänä vuonna kategoriaan 599 eur tarjouksessa, varalla 299 eur :eek: :kieh: - juu, ei toteudu
:O No jo on toiveet perheellä C!!!! Uskomatonta. 3-vuotiaalle toivotut lahjat ovat 5-50 euroa.
 
"vieras"
[QUOTE="kelly";22530309]Tiedätkö, millaisia lahjoja perheen muut lapset saavat? Olisiko hyvä tasapuolisuuden nimissä antaa suht samanarvoisia lahjoja? Tai muistaa muitakin lapsia? Tuntuu aika isoilta lahjoilta nimittäin ja voi vähän tulla paha mieli siskoille, jos toinen saa tuollaisia jättilahjoja kummeilta ja toinen "tavallisen" hintaisia kummilahjoja mitä yleensä on tapana antaa... :([/QUOTE]

Antakoot jos on varaa, siskollakin yksi lapsi saa monen sadan juttuja kun heillä on varaa, mulle siitä sanottiin vissiin vaivihkaa ja nauroin että on se hyvä että jollakin on ylimääräistä, mulla ei ole rahaa laittaa montaa sataa kummilapsen lahjaan. Elämä on...
 
"vieras"
Itse en ole kehdannut pyytää mitään kalliita eikä ole yleensä kysyttykään toiveita mutta tänä vuonna yksi pojan kummeista kysyi ekaa kertaa et oisko toiveita... toivevaihtoehdot mitä esitin olivat hinnaltaan 10e-30e. Yleensä hän on ostanut n.50e arvoisen lahjan mutta sellaisia en tod kehtaa pyytää. Itse olen hänen poikansa kummi ja kummipojan toiveet ovat olleet 30-50e, tosin ei ole ollut varaa toteuttaa aina ihan niitä kalleimpia kun heillä on kaksi muutakin poikaa joita jouluna ja synttäreinä muistan.
 
kohta 5 lapsen äiti
[QUOTE="jojo";22530166]Kuinka kalliita toiveita olette kehdanneet esittää, jos lapsen kummi on kysynyt vinkkiä joulu- tai synttärilahjaksi kummilapselle?[/QUOTE]

Riippuu taas lapsen iästä (Mun mielestä) tokihan 13v voi ostaa kalliimman tuotteen kun 2v:lle. Meillä on itsellä aika pienet rahat käytössä, joten senkin takia, en kehtaa muiltakaan kovin kalliita pyytää (eikä itsekään kovin kalliita ostella)
Yleensä erityispyyntöjä ei esitetä, mutta jos kovasti erikseen pyydetään niin sitten ehdotan lahjoja jotka on ehdottomasti alle 20e, yleensä noin 5e arvoisia esim: miekka, muovailuvaha, liukuri....kun kyseessä on siis pienempi lahja. Isommilta (koululaisilta) kummit yleensä kysyy itse ja lapset vastaa mitä vastaa. Tosin hekin tietävät ettei mitään 50 lahjoja voi pyydellä.
 
"heh"
Olen yrittänyt esittää lapsen puolesta sen verran ympäripyöreitä toiveita että lahjan antajalle jää mahdollisuus itse päättä paljonko haluaa siihen investoida (esim. sanon että toivoo ritari legoja jolloin hintahaarukka on alle 10 eurosta päälle sataseen). Jos on jotain tarkempaa toivetta niin alle 20e toiveissa pysytään vaikka tiedänkin että toiset kummit yleensä antaa vähän kalliimpaa.
 
"mbk"
itse en vaadi oikeastaan mitään ja sanon aina ettei me tarvita mitään...saadaan mitä saadaan ja ollaan tyytyväisiä siihen mihin kullakin on varaa...kukaan tuskin tahallaan ostaa mitään ilkeätä ja omastamielestäänkin rumaa ja huonoa!

Mutta meidän kummitytön äiti taas sanoi kummilapsen kuulleen, että edellisen vuoden lahjat oli ihan tyhmiä, kun pukki ei ollut lukenut lahjalistaa oikein ja että tänä vuonna pitää tulla vaan niitä lahjalistan lahjoja....no ei tule, kun ei omalle lapsellekaan osteta niin kalliita kuin siinä listassa...eli vaaitessakin täytyy olla kohtuus!!

kiukkuinen kummitäti
 
Oman kummilapsen vanhemmat eivät ole koskaan esittäneet mulle mitään vaateita. Mun oma tytär on vähän isompi kuin kummitytär ja hänen avustuksellaan on keksitty noin 20-50€ lahja.

Viime vuonna annoin vähän reilumman lahjan ihan muuten vaan mutta sitäkään ei pyydetty vaan keksin itse.
 
"vieras"
Esitän kummeille vain lapsen kohtuuhintaiset toiveet joista he voivat sitten valita, noin 5-30e, tai ostaa jotain muuta mitä tykkäävät. Ei meillä "tilata" lahjoja keltään.
 
"Muu"
Yleensä kerron useampia lapsen lahjatoiveita, jolloin kummi voi valita, miten paljon haluaa lahjaan laittaa. Toiveet hintaluokassa 5-30 euroa. Olen myös aina painottanut kummeille, että lahjojen takia heitä ei ole kummeiksi pyydetty. Riittää, että kummilla on aikaa lapselle :) Meidän lapsilla onkin aivan ihanat kummit :)
 
"jojo"
Mä olen ilmeisesti suht kohtuullinen toiveissa tuon lapsen puolesta, parillakympillä vamasti saa tuotua mieluisen lahjan. Toisaalta näemmä suurin osa ei ihmeitä odotakaan, eli taidan ostaa kummipojalle näppituntumalla jotakin kivaa, enkä kyttää samalla hintalappua, että onhan tarpeeksi kallista.
 

Yhteistyössä