Kummiksi pyytäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kookos"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kookos"

Vieras
oletteko maininnut erikseen kun olette pyytäneet lapsille kummeja et onko ne sylikummeja vai ei? jos pyytää kummiksi eikä tarkenna onko sylikummi niin kaikki kummit kuvittelee olevansa sit sylikummeja.

Ja toisekseen oletteko sit sanonu sit jos kyseessä on pariskunta et kumpi on se virallinen sylikummi(jonka sylis vauva on) vai onko ollu kumman vaan sylissä?

Kun mulle olis TODELLA tärkeetä et mun veli olis se virallinen sylikummi joka pitää vauvaa vaikka myös veljen vaimo on tärkee mut haluan silti et veljeni on se Ns.virallinen SYLIkummi.

Miten sen muotoilee kauniisti?vaikka en usko et veljen vaimo siitä loukkaantuu,aavistaa varmaan et menis noin.

[QUOTE="vieras";23055610]Ei meillä ole ollu mitään sylikummeja erikseen. Kaikki ovat vain kummeja ja isä pitää lasta kastetoimituksen ajan.[/QUOTE]

Meilläkin on toimittu juuri näin.

Kyllä me sanottiin erikseen onko sylikummi vai ei. Toisella kertaa pydettiin tiettyä henkilöä sylikummiksi, toisella kertaa annettiin pariskunnan valita kumpi pitelee sylissä. Sanot vaikka että haluttais teidät kummeiksi ja toive olisi että NN pitää vauvaa sylissä toimituksen ajan. Ei tuosta asiasta kyllä kenenkään pitäisi loukkaantua.

me ilmoitimme kuka on sylikummi, mutta ei niillä kummeilla mitenkään erilainen tehtävä ole, ainoastaan kasteessa sylikummi piti sylissä vauvaa, mutta siis ei ole mikään ykköskummi se sylikummi.

[QUOTE="vieras";23055610]Ei meillä ole ollu mitään sylikummeja erikseen. Kaikki ovat vain kummeja ja isä pitää lasta kastetoimituksen ajan.[/QUOTE]

no meillä on kaikilla suvussa ja perheessä sylikummit ja tulee olemaankin.Turha siihen tarttua kukin tyylillään,me halutaan sylikummi(t) ja kummit.

Meillä on sanottu kysymisen yhteydessä selvällä suomenkielellä, että isä pitää vauvan kasteen ajan, kukaan ei erikseen ole sylikummi. Mut tuossa tilanteessa mä tekisin varmaan silleen, et tää veli vaimoineen samaan aikaan pyydetään kummiksi, ja sitten painotetaan, että veli olisi myös sylikummi, jos hälle sopii. kyllä se nainen tajuaa asian, et häntä pyydetään ihan peruskummiksi, ja mies sylikummiksi.

[QUOTE="titi";23055652]Älä nyt tee asiasta niin kovin vaikeeta, pyydät veljeäsi sylikummiksi, vaimoa kummiksi. Yksinkertaista.[/QUOTE]

no enhän mä teekään,mietin vaan et miten sen ilmoittaa.

Me pyydettiin kummit ja toimituksen alkaessa kysyttiin, että haluaako joku heistä pitää lasta vai pitääkö isä. Ihan sovussa saatiin nuo tehtävät jaettua.

me ilmoitimme kuka on sylikummi, mutta ei niillä kummeilla mitenkään erilainen tehtävä ole, ainoastaan kasteessa sylikummi piti sylissä vauvaa, mutta siis ei ole mikään ykköskummi se sylikummi.

no ei kai niillä kummeilla olekaan eroa mut mulla itelläni on ykkös ja kakkoskummit ja haluan näin lapsellekin MUTTA se ei tarkoita sitä et kukaan olis vähempiarvonen enkä mä sitä sano et te ootte kakkos kummeja,haluan vaan et veljeni on se joka on se sylikummi joka lasta pitää sylissä.

Yhteistyössä