Kummien valitsemisesta

27.06.2012
93
1
6
Kymenlaakso
Millä perusteella olette valinneet kummit lapsellenne? Kuinka monta kummia lapsellasi on?
Onko poikalapsella miespuolisia vaiko naispuolisia kummeja?
Meille tulossa poika, ja ne keitä olemme kummeiksi meinanneet, ovat naisia.. Mitä mieltä olette?
Missä vaiheessa olette pyytäneet kummiksi? Jo raskausvaiheessa, vaiko sitten kun lapsi on jo syntynyt?
Millä tavalla pyysitte kummiksi?

Kummit on valittu pitkäaikaisista ystävistä. Kaksi pariskuntaa eli 2 miestä, kaksi naista. Lapsen sukupuoli ei tosin meillä vaikuttanut mitenkään kummien valintaan. Ei itseasiassa käynyt mielessäkään. Pyydettiin kummit vasta lapsen synnyttä.

Saanen tuppautua ketjuun ja kysyä tarkentavan kysymyksen: Montako kummia on riittävä määrä, mikä on maksimi?

Minusta kaksi kummia (pariskunta tai ei) riittää, mies haluaisi neljä (4)! Minusta aivan turhaa haalia liikaa kummeja. Johtuneeko sitten siitä, että joissakin suvuissa lapsia on vähän ja paljon yksinäisiä ihmisiä ja lapsettomia pareja, ja kummeudella halutaan tavallaan antaa siitä onnesta "palanen" muillekin?

Mietin vain, että jos tulee monta lasta, niin riittääkö jokaiselle tosiaan neljä läheistä kummia...

Meillä valittiin suvusta kummit, niiden kanssa on pakko olla tekemisissä muutenkin ja ollaan nähty tosi paljon sitä että on kaveria pyydetty ja sitten ei ole ollut lapsen kanssa tekemisissä myöhemmin (toki näin ei kaikilla varmastikaan ole, mutta meillä lähipiirissä useimmiten..)
Kummeja on esikoisella 2 ja varmaankin tälle toisellekin tulee samanverran, 2 kun on ilmeisesti se minimi mikä pitäisi olla.

Niin ja ei olla valittu ihmeemmin sukupuolen perusteella, esikoisella (poika) on kummitäti ja kummisetä ja luultavammin tälle toisellekin tulee molemmat, itsellä kun on siskoja ja miehellä taas veljiä :D

Meidän lapsilla on kummeja seuraavasti:

1) 4 kpl (nainen, mies, pariskunta), näistä kaksi pitää enemmän yhteyttä ja tapaa lasta
2) 3 kpl (nainen, pariskunta)
3) 2 kpl (kaksi naista)
4) 2 kpl (nainen, mies)

Kummit on valittu kavereista. Alun perin kaikille oli ajatuksena ottaa kaksi kummia, mutta esikoisen kohdalla tuntui epäreilulta jättää ketään noista pois, seuraavan kohdalla pariskunta tuli ns. yksikkönä toisen kummitädin lisäksi.

Mun suvussa on ollut tapana ottaa kummit suvun ulkopuolelta, miehen suvussa taas kai lähinnä suvusta... Meillä on kolmannen lapsen toisena kummina miehen sisko, muut on suvun ulkopuolelta.

Niin juu, ja noita on kai valtaosaltaan pyydetty kummeiksi jo raskausaikana. Kolmannen kohdalla taisi pyytäminen venyä syntymän tuolle puolen :)

Viimeksi muokattu:
- Läheisimmät ystävät ja sukulaiset.

- Kummallakin tytöllä kaksi naiskummia ja yksi mieskummi. Molemmille olen kyllä harkinnut lisääväni yhden naiskummin lisää, kun eivät osa hoida juurikaan kummin velvollisuuksiaan.

- Jos joskus saisin pojan niin vastaavasti saisi kaksi mieskummia ja naiskummin.
- Jokainen päättää kummivalintansa itse :) Itse halusin roolimallit lapsille molemmista sukupuolista vanhempien lisäksi.

- Raskauden aikana on sovittu kummit. Kuopuksen yksi kummeista perui viikkoa ennen ristiäisiä, onneksi saatiin toinen heti tilalle.

- Kysymällä suoraan kasvokkain =) Yksi kummeista pyysi itse päästä kummiksi.

Yhteistyössä