kummien joulumuistaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummi ja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me meinataan tänä vuonna antaa osalle kummeista "Lumiukkosoppa" pussi (pussi sisältää kaakaojauhepussin, yksittäispakatun, vaahtokarkkeja, karkkikepin). Googlettamalla löytyy tuolla nimellä, jos kiinnostaa! :) Ihan pieniä muistamisia ollaan annettu kummeille ja ovat kovasti tykänneet. Osalle kummeista, ketä nähdään vielä, niin annetaan karkkikakku.

Itse ollaan kummeina saatu kuva kummilapsesta (mikä mun mielestä riittää tosi hyvin, koulukuvat kun on niin kalliita), kynttilälyhty, kummilasten oma tekemiä juttuja, villasukkia, kynttilöitä, karkkia ym. Oon ollut tosi iloinen ihan kaikista noista! :)

Hyvin matalalla profiililla mennään. Meitä itseämme ei ole kummeina muistettu jouluisin emmekä ole sitä odottaneetkaan. Itse muistamme lastemme kummeja (jotka ovat lähisukulaisia) jollakin pienellä jouluisella muistamisella (servettiä, kynttilää, keittiöpyyhettä tms.)

Toivotan heille hyvää joulua! Sanon itse jos näen ja lähetän joulukortin.

Samaa toivon itselleni. Mulla on jo kaikki tavarat mitä mä tarviin ja vähän ylimääräistäkin. Samoin mulla on painoa riittävästi ja oikeastaan vähän ylimääräistäkin (siis ei kiitos herkkuja mulle). En halua kukkia, en halua kynttilöitä. En siedä hajuja.

Maailma on muutenkin hukkaumaisillaan muoviin ja muuhun paskaan, nämä krääsämarkkinat aina pahentaa mun maailmantuskaa.

Vähemmän on enemmän!

Meillä on perinteenä,että kummit saavat viinipullon ja suklaata :)

Itse olen saanut; viinipullon, villasukat, suklaata, kummilapsen tekemiä käsitöitä, pyyhkeen jne. Kaikkiin lahjoihin olen ollut tyytyväinen.

Itse olen kummi ja saan vähän liiankin arvokkaita lahjoja..:ashamed:
Ei siinä toki pahaa ole, mutta, kun enhän minä oikeesti mitään tartteis..
Niin, kuin en keltään muultakaan, tahtos/toivos mitään!
Olen aina sanonut, että en, en tartte!
Älkää ostako mitään!

Ei jotenkin sovi minun "luonteeseen", että lahjoja tuodaan minulle! :D
Tietenkin Lapsien kaikki oma tekeleet taas on minun mieleen, joita
mielelläni otan vastaan! :heart:

Minä sitten taas tykkään ostaa ja antaa niitä lahjoja! :)

Kuuluuhan ne lasten jouluun! :)

Itse väkersin vuoden ikäisen lapseni kummeille kangaskassit lapsen kädenjäljillä painettuina ja kassiin laitettiin herkkuja ja jokaiselle kummille jotain pientä sopivaa. :) Itse kummina olen pari kertaa saanut lahjakortteja kampaajalle/hoitoihin, mitkä tosin ehkä turhan "tyyriitä"

Itse en ole koskaan saanut mitään, vaikka kyllä lahjoja ostelen jatkuvasti ihanalle kummitytölleni. Tosin neiti on 3-vuotias. Johtuu varmasti vain kummitytsyni äidistä, joka ajattelee useimmiten vain itseään :P olen myös pyytänyt heitä usein käymään, koska koiraallergian takia en itse pysty menemään heille. Kaikki kutsut ovat jättäneet huomioitta :( tuntuuhan se pahalta, kun ei ole aina kiva vain soitella ja puhua puhelimessa, kummityttöäkin tahtoisin kovasti nähdä!

Me annetaan tänä vuonna kerhokuvat, siis uusin otos lapsukaisista. Viime vuonna annettiin sellainen "erilainen paketti" spr:n puuroa, jonka siis tietty söi joku muu :)
Sit ollaan annettu viivi/wagner käsipyyhkeet, kalenteri ja jotain muutakin. Ehkä ensi vuonna annamme viinipullot, paitsi kaukaisin kummi asuu liki 1000km päässä, tuskin menisi ehjänä perille :)

meillä ei muisteta kummeja jouluna, heitä muistetaan ympäri vuoden. autetaan töissä, lastenhoidossa, käydään syömässä porukalla, leipoessani jotain vien lähellä asuvalle kummille lämpimäisiä. kauempana käyviä kutsutaan viettämään viikonloppua jolloin tehdään lapsien ja kummien kanssa retkiä ym.

Meidän lasten kummit saa yleensä lapsen kuvia (ekana jouluna on annettu albumi, ja sitten sitä täytetään joka joulu) sekä jonkun leipomuksen. Itse olen saanut kummilapsen kuvan, enkä välttämättä jouluksi, eli useimmiten en mitään.

Me ollaan oltu tosi huonoja muistamaan kummeja jouluisin johtuen lähinnä rahatilanteesta.Eurot on menneet oikeastaan viimeistään myöten omien lasten ja lähipiirin lasten lahjoihin niin kummit jääneet vähälle.Hiukan on huono omatunto asiasta ollut ja siksi tänä vuonna päätin tsempata.Eli annan kummeille valokuvan kummilapsesta kehyksessä,jonka lapsi on itse tehnyt.Tai siis itse koristellut.. :)

Itse en kummina ole saanut lahjoja kummilapsilta jouluisin tai muutenkaan.Siitä olen ollut tyytyväinen,että valokuvia olen saanut aina silloin tällöin lapsista.On kiva kerätä albumeihin niitä ja sitten katsoa kuinka lapsi on kasvanut.Vähän sen takia nyt itse päätin antaa kummeille valokuvia kun itse tykkään saada juuri valokuvia lapsista.

Lasten tekemillä korteilla muistetaan. Meidän lapsilla on yhteensä 13 kummia, joten vararikkohan tässä tulis.
Ainoat kummit joille menee ihan lahjat on siskoni ja hänen miehensä sekä äitini mies (joka on kolmannen kummi, mutta myös papaksi lapset kutsuvat).

Ostan kummeille pienet lahjat, Dermosilin kosmetiikkaa, keramiikka-astioita, viinilaseja, suklaata, pyyhkeet ym. on tullut annettua. Pyrin ostamaan käyttötavaraa. Itse olen saanut kirjoja, viiniä, lahjakortteja ym. Lapsen koulukuvan olen vielä yleensä laittanut mukaan...

No me ollaan ostettu poitsun kummeille pussilakanasetit, kun ne ostaa pojalle niin hienot lahjat ja niillä ei ole omia lapsia.

Muut kummit on meidänomia sisaruksia ja niille ostetaan jotain pientä, koska muistetaan heidän lapsiaan lahjoilla.

Kummien lahjat on muuten vielä auki, mutta kehystetyt kuvat kummilapsista laitetaan ainakin. Mutta jotain muuta varmasti vielä. Ainakin suklaata koska ovat tosi persoja makealle :)

Me ollaan joka vuosi tehty lasten kanssa jotain itse kummeille. Tänä vuonna on askarreltu/askarrellaan magneetit ja avaimenperät, pakettiin laitetaan sit mukaan suklaakonvehteja. Lisäksi lasten kuvat tulee sopivasti ennen joulua!

Itse oon vaihtelevasti saanut kukkia, suklaata jne. Tosin ei mulla viime jouluna ollut kuin yksi kummilapsi, tänä jouluna jo neljä <3! Hyvän joulun toivotus riittää :)

Me muistetaan tänä vuonna kummeja valokuvakehyksillä, jotka pakkaan kangaskassiin, molemmat itse koristeltuja. Valokuvat tulee perästä, ei taida ihan ehtiä jouluksi kun niin myöhään oli kuvaus kerhossa :) Tulevina vuosina ehkä muistetaan jonkinlaisilla herkuilla.

Itse en ole koskaan saanut mitään erikoista kummina, mutta se on ihan ok kun kaikenlaista krääsää on kertynyt muutenkin :)

Yhteistyössä